Israel Hayom

"אהוד אולמרט הפך לדובר של אבו מאזן"

סערה במערכת הפוליטית בגלל פגישת רה"מ לשעבר עם יו"ר הרשות ● אולמרט טען: "אם הייתי מסיים את כהונתי, היה שלום" ● מבוכה דיפלומטית: מקרון הציע לתווך, אבו מאזן השיב לו "אתם לא אמריקה"

- אריאל כהנא, יהודה שלזינגר ודניאל סיריוטי

סערה במערכת הפוליטית בשל פגישתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עם יו"ר הרשות הפלשתינית מח מוד עבאס בפריז.

אני שמח לפגוש את הנשיא אבו מאזן, לא נפגשנו מזמן", אמר אול מרט במהלך הפגישה, לפי סוכנות הידיעות הפלשתינית, "שאשא". "אבו מאזן הוא מנהיג פוליטי גדול, אם הייתי מסיים את הכהונה שלי - הש לום היה מתממש", הוסיף.

גורם בכיר בליכוד אמר כי "אול מרט שהציע לאבו מאזן את הכותל, הפך גם לדוברו הנאמן. בארה"ב ובמ דינות ערביות רבות הבינו שאבו מאזן הוא המכשול האמיתי לשלום, ושמ שמעות הדרישות שהוא מציב אינה שלום אלא חיסול מדינת ישראל".

שר המדע, אופיר אקוניס )הליכוד(, אמר כי "הוא חי בעשור הקודם. אחרי שאבו מאזן השפיל אותו, כשלא השיב להצעתו האומללה להקמת מדינה פלשתינית שבירתה ירושלים ונסי גה לקווי ,'67 אולמרט מפיץ עכשיו שקרים נגד ממשלת ישראל הנבחרת. מי שמסרב לחדש את המו"מ הוא אבו מאזן שברח מהשיחות ב 2011 ומאז לא חידש אותן. משעשע שאולמרט חי עדיין בעשור הקודם ומאמין בפתרון 'שתי המדינות' שכבר ירד מהשולחן גם בוושינגטון".

השר לביטחון הפנים ועניינים אס טרטגיים, גלעד ארדן, צייץ בטוויטר: "עצוב לראות ראש ממשלה לשעבר, שמשרת את האינטרסים של הפל שתינים כנגד מדינת ישראל וכנגד הממשל האמריקני ועושה נזק ליש ראל בזירה הבינלאומית. אחרי שהנ שיא טראמפ ונציגיו הבינו שאבו מאזן הוא מסית וסרבן שלום המקדם יוזמות חרם נגד ישראל, מגיע אולמרט המ נותק מהאמת ומהמציאות ומתייצב לצד המסית אבו מאזן".

מאיר אינדור, יו"ר ארגון נפגעי הטרור "אלמגור", פנה לשרת המ שפטים, איילת שקד, ונשיא המ דינה, ראובן )רובי( ריבלין בקריאה כי "אחרי מעשה הבגידה של אול מרט בהתייצבות לצידו של אבו מאזן והרש"פ, המממנים של המח בלים ומשפחותיהם והמסיתים לט רור, יש לשקול העמדתו לדין". לדבריו, לפחות יש להחזירו לכלא להמשך ריצוי עונשו. מתברר כעת ששיחרורו המוקדם מהכלא, בני מוק שהוא חולה, היה מצג שווא. נשיא המדינה שחנן אותו מהגבלות התנועה שהוטלו עליו צריך לחזור בו מההחלטה שאיפשרה לו לנסוע לחו"ל ולוותר על התייצבות במשט רה פעמיים בשבוע כאסיר משוחרר".

מטעמו של סגן השר מייקל אורן )כולנו( נמסר כי הממשל האמריקני מאיים להעמיד לדין את מזכיר המ דינה לשעבר ג'ון קרי בגלל שנפ גש ללא אישור עם מוחמד זריף, שר החוץ האיראני.

הבסיס לאיום הוא "חוק לוגן", האוסר על אזרחי ארה"ב להיפגש עם מנהיגים זרים, ללא אישור הדרג הפוליטי הנבחר. "מדובר בהפרה בוטה של הדמוקרטיה. מדינת ישראל זקוקה ל'חוק לוגן' משלה", אמר אורן.

בד בבד, יו"ר הרשות הפלשתי נית פגש בפריז גם את נשיא צרפת, עמנואל מקרון. גורם פלשתיני בכיר, המתלווה לפמליית אבו מאזן, סיפר ל"ישראל היום" כי ברקע פגישתם של הנשיא מקרון ואבו מאזן ריחפה מבוכה דיפלומטית. זאת, לאחר שאבו מאזן עורר את זעמם של הצרפתים לאחר שדחה את הצעת הנשיא מק רון להציג תוכנית מדינית לסכסוך הישראלי פלשתיני אשר למעשה תתפוס את מקומם של האמריקנים כמתווכים בין הפלשתינים וישראל.

 ??  ?? אבו מאזן ואולמרט
אבו מאזן ואולמרט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel