Israel Hayom

"אני לא יכול לתמוך בחוק הרוסי"

גאשפר פוטוצ'ניק עוד לא אימן משחק רשמי בישראל, אך כבר נוגע בעצבים החשופים: "חוקים כאלה הורגים את העבודה הקשה" ● על משעור: "מאמין בו" ● היחסים עם אקוניס: "מתנהלים מצוין" ● ראיון ראשון עם מאמנה הסלובני של הרצליה

- יעקב מאיר

גאשפר פוטוצ'ניק הוא המאמן הזר הראשון בתולדות בני הר צליה על גלגוליה השונים. הסלובני (37) מונה בהחלטה מפתיעה של היו"ר אלדד אקוניס, לאחר שאימן בשנה וחצי האחרונות את קורמנד ההונגרית. בראיון ראשון מאז נחת בארץ הקודש, מספר פוטוצ'ניק ל"ישראל היום" על האתגרים שעומדים בפניו, לא מהסס לבקר את החוק הרוסי ומתייחס לכך שהסגל היה בנוי ברובו עוד לפני שחתם. מדוע החלטת להגיע לישראל?

"אלה החיים של מאמן. אני מסתכל על ההגעה לישראל כאתגר חדש ונהדר עבורי וכצעד נוסף קדימה בקריירה". מה ההרגשה הראשונית מהסגל ומהשחקנים החדשים?

"קשה לי להגיד אחרי שבוע אחד בלבד. באופן כללי ההתרשמות שלי היא חיובית. אני אוהב את הקבוצה, כמובן שלא יהיה קל כי הליגה הישראלית היא חזקה, אבל יש לנו חבר'ה עם יכולות ועם אופי טוב, ונראה לי שאנחנו יכולים ללכת בדרך נכונה בעונה הזו". מה פילוסופיית המשחק שלך?

"כל מאמן יגיד פחות או יותר אותו דבר - שהוא רוצה שהקבוצה שלו תהיה טובה גם בהגנה וגם בהתקפה. העבודה שלי היא שהקבוצה תשחק בדרך הנכונה ביותר עבור השחקנים הקיימים. יש לנו גודל, יש לנו שחקנים חזקים ואתלטים אז כמובן שנרצה לשמור טוב ולצאת להתקפות מהירות כדי לייצר נקודות קלות. מצד שני, אנחנו צריכים לשלוט בכדור, לא לאבד ולא לוותר".

עבדת עם מאמנים גדולים כמו בוז'ידאר מאליקוביץ', אלכסנדר דז'קיץ', ממי בצ'ירוביץ' ויורי זדובץ'. מה למדת מהם?

"אני גאה שעבדתי לצד מאמנים גדו לים כאלה, ואני מודה להם שאפשרו לי את זה. ניסיתי ללמוד מכל רגע שהייתי לידם. לא רק כדורסל, אלא גם בהתנה לות מול אנשים. כמובן שגם על המגרש למדתי ויצרתי לעצמי את הכדורסל שאני רוצה לראות בתור מאמן".

סטנדרטים מכוכב אחר

אף על פי שהוא נמצא רק תקופה קצרה בקבוצתו החדשה, ההשפעה של פוטוצ'ניק מורגשת היטב בהרצליה. את מסורת הכדורסל הקשוחה שעליה התח נך הוא מביא עימו לישראל עם שני אימונים בכל יום, חוקים וכללי הת נהגות ברורים. אלו סטנדרטים אח רים, גבוהים מאלו שיש בדרך כלל בליגת העל, והם הפתיעו גם את אנשי המועדון, שמקווים כעת שזה יסייע לק בוצה לשכוח את העונה האחרונה הרעה ולחזור לפלייאוף. משעור ואקוניס צילום: אלן שיבר

בישראל יש הרבה שחקנים אמ ריקנים והקבוצות משחקות מהר, זה שונה מסגנון המשחק במזרח אירופה.

"אני מסכים. במדינות אקס יוגוסלביה ובמזרח אירופה מעדיפים לשחק אחרת. אבל אני צריך למצוא את הדרך שמ תאימה לשחקנים שיש לי. אנסה ללמד אותם איך לשחק כקבוצה, לשתף זה את זה, לשלוט בקצב המשחק ומתי להאט. זה לא יהיה קל, הם ילמדו דברים חדשים ואני מקווה שבסוף נשחק כיחידה אחת". כשחתמת בקבוצה הסגל כבר היה בנוי ברובו, זה לא הפריע לך?

"כל הקיץ, פחות או יותר, הייתי בקשר עם אלדד )אקוניס; י"מ(, דיברנו על הכל, שיתפנו זה את זה במחשבות, כמובן שחלק מהשחקנים כבר היו חתו מים, אבל אני חושב שהקבוצה טובה ולא אמורות להיות בעיות". איך באמת היחסים שלך עם היו"ר אלדד אקוניס?

"טובים מאוד. מהרגע הרא שון הדברים מתנהלים מצוין, הוא עוזר לי ואנחנו חושבים על הדברים החשובים באותה צורה. אני בטוח שבמהלך העונה יהיו הב דלים, אבל כולנו רוצים לעשות את הכי טוב עבור המועדון". עוד לא אימנת במשחק רשמי, אבל מה דעתך על החוק הרוסי?

"אני חדש כאן ולא יהיה חכם לנתח ההחלטות של האיגוד, צריך לכבד אותן. מצד שני, כשמסתכלים על הדברים באופן כללי, אני לא יכול לתמוך בסוג כזה של חוקים. כמובן שאנחנו רוצים לקדם ולתמוך בשחקנים צעירים ומ קומיים, אבל סוג כזה של חוקים הורג את העבודה הקשה ואת הדרך הנכונה להציג דברים. זה לא טוב עבור הצעי רים, המקומיים והזרים ולא לאף אחד. מאוד חשוב לי לתת את ההזדמנות לצ עירים ולמקומיים, אבל לא באמצעות החוק הזה".

כארם משעור, אחד הכוכבים בקבו צה, מגיע אחרי עונה לא פשוטה. איך אתה מתכוון לטפל בו?

"כארם הוא כמובן שחקן טוב, אבל אצלי כולם מתחילים מאפס ויצטרכו להוכיח את עצמם באימונים ובמשחקים. אני מאמין בו וחושב שיש לו יכולות גבוהות. אנסה לעזור לו, אבל עכשיו זה הזמן שלו להראות מה הוא יכול לתת".

לא היו בישראל הרבה מאמנים זרים, חלק מהם גם לא הצליחו, איך אתה חושב שתיראה החוויה שלך?

"אני מקווה שהכל יהיה בסדר. אם לא הייתי מאמין בעצמי וחושב שאני יכול לעשות פה דברים טובים, לא הייתי מגיע. אני צריך עוד זמן כדי לארגן את הדברים ולהבין את התמונה המלאה. העונה ארוכה, אנחנו רוצים להיות בין שמונה הראשונות ואז הכל אפשרי. אני מאמין בקבוצה, בהנהלה ובעצמי וחושב שאנחנו יכולים לעשות דברים טובים".

 ?? צילום: עודד קרני ??
צילום: עודד קרני
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel