Israel Hayom

עצרת האו"ם נפתחת בניו יורק: היום נאום טראמפ; בחמישי: רה"מ

מחר: דונלד טראמפ ינהל ישיבה של מועצת הביטחון שתעסוק באיראן ● רה"מ נתניהו ימריא היום לניו יורק ● ייפגש עם טראמפ בשולי העצרת

- יוני הרש, ארה"ב, ומתי טוכפלד ארז לין

הנשיא טראמפ הגיע אמש לניו יורק לרגל פתיחת הע צרת הכללית של האו"ם. לנשיא האמריקני צפוי שבוע עמוס של די פלומטיה ואירועים מתוקשרים, שבשיאו נאומו בפני העצרת היום וניהול ישיבת מועצת הביטחון בנושא איראן מחר.

נאומו של טראמפ בעצרת צפוי גם השנה להציג חזון ששם את ארה"ב במקום הראשון, ומתווה באופן ברור קו חד בין בעלות בריתה של וושינג טון לבין מי שהממשל רואה כשחקנים הרעים בזירה הבינלאומית. "הנאום של הנשיא יעסוק הרבה בריבונות אמריקנית, ואיך היא מתיישבת במ קום של ארה"ב בעולם", סיפר שלשום היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ון בולטון בראיון ל"פוקס ניוז".

בולטון הוסיף וגילה כי הנאום של טראמפ יכלול התייחסויות למאמצים לפרק את צפון קוריאה ואיראן מנשק גרעיני, כמו גם למחלוקות של ארה"ב עם סין ורוסיה, הן בסוגיות מסחר והן בסוגיות של ביטחון ושליטה אזורית.

נתניהו בסבב פגישות

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא היום לניו יורק על מנת לה שתתף בפתיחת העצרת הכללית של האו"ם. במסגרת ביקורו יפגוש נתניהו שורה של מנהיגים, בין השאר ייפגש עם נשיאי צרפת, גוואטמלה, פולין, מזכ"ל האו"ם ושגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי. על פי דיווחים שונים הוא אף עשוי להיפגש עם נשיא מצרים א סיסי. מחר ייפגש נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

ביום חמישי בשעות הערב )שעון ישראל( יישא רה"מ את נאומו במ ליאת העצרת הכללית. בסביבתו אמרו כי הנאום "ידהים את העולם". במקביל לביקור נתניהו במקום, יפתח היום דוכן מיוחד למאבק באנטיש מיות ביוזמתו של שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

בתוך כך, ייתכן שהאירוע החשוב ביותר של טראמפ בעצרת יהיה מחר, עת הוא יעמוד בראשות ישיבה של מועצת הביטחון שתעסוק באיראן. זו תהיה הפעם השלישית בלבד שבה בראשות ישיבה של המועצה יעמוד נשיא אמריקני, וטראמפ צפוי כמובן לשאת דברים מאוד חריפים נגד טהרן ובוודאי נגד מה שהוא רואה כאדישות האו"ם לאיום הגרעיני הנשקף ממנה.

גם נשיא איראן, חסן רוחאני, הגיע לניו יורק לרגל השתתפותו בכינוס השנתי באו"ם. בדברים שאמר אתמול לכתבים רמז שוב כי ארצו עשויה לנקום במערב בגלל ניסיונות החרם האמריקניים.

"הטלת סנקציות על איראן במטרה למנוע מאיתנו למכור את הנפט שלנו היא מסוכנת. אם טראמפ רוצה לדבר עם איראן, עליו קודם כל לחזור לה סכם הגרעין", אמר רוחאני.

נושא נוסף שיעסיק את הנשיא האמריקני במהלך העצרת הוא המ געים מול צפון קוריאה. על אף המ שברים מול פיונגיאנג בשבועות האחרונים, טראמפ הביע אמש אופ טימיות על התקדמות המשא ומתן. במהלך פגישתו עם נשיא דרום קו ריאה, טראמפ הכריז על פגישה מתו כננת שנייה עם הרודן הצפון קוריאני שמועדה יפורסם בקרוב.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel