Israel Hayom

תתמתחו: בארה"ב ייקבע בחוק מרווח מינימום בין השורות במטוס

מסתמן: חברות התעופה בארה"ב יחויבו בגודל מינימלי לכל מושב במטוס, במרווח רחב ביניהם ובמספר תאי שירותים ● במשך שנים צמצמו חברות מרווחים כדי למקסם רווחים

- אילן גטניו, כתבנו לענייני תעופה

הקונגרס האמריקני שוקל לחייב את רשות התעופה של ארה"ב (FAA) לקבוע בתקנות גודל מינימלי מותר של מושבים במטוס, של המרווח בין השורות, וכן לקבוע תקן מינימלי של מספר חדרוני השירותים במטוס בהתאם למספר הנוסעים.

תקנות אלו יחייבו את כל חברות התעופה הטסות לנמלי תעופה בארה"ב, וככל הנראה גם האיחוד האירופי יאמץ את התקן החדש.

בארה"ב טסים בכל יום 3.2 מיליון נוסעים בחברות תעופה אמריקניות, ל 800 יעדים בכ 80 מדינות.

בשבת פרסמו הסנאט והקונגרס הצעת פשרה, שנוסחה על ידי נציגים משני בתי המחוקקים לקראת דיוני התקציב של רשות התעופה. הצעת החוק חייבת לעבור ביום ראשון הקרוב, כדי שרשות התעופה תוכל להמשיך לפעול כסדרה. לדברי הסנאטור הדמוקרטי ביל נלסון מפלורידה, המחוקקים הסכימו שהגיע הזמן לנקוט פעולה נגד "ההתכווצות המתמדת של המושבים".

לדבריו, בקרוב תהיה הקלה לנוסעים, שנתקלים במושבים קטנים יותר ויותר.

לא פחות מ 68 ס"מ

במשך שנים הקטינו חברות התעופה את המרווח בין שורות המושבים כדי להוסיף מושבים ושורות, ובכך למקסם רווחים. מ 86 ו 89 ס"מ בין מושב למושב המרווחים קטנו, והממוצע היום עומד על 76 ס"מ, ובחלק מהמטוסים המרווח קטן אף יותר. לדברי אנשי המקצוע ברשות התעופה האמריקנית, לפי תקנות הב טיחות הקיימות, מרווח המינימום לא יוכל לרדת מ 68 ס"מ.

גם הרוחב הממוצע של המושבים הת כווץ מ 43 ל 41 ס"מ והקונגרס תובע לקבוע מינימום גם למידת הרוחב של המושבים.

אין זו הפעם הראשונה שהממשל מעלה את בעיית המרווח האישי במ טוסים. בפברואר האחרון פרסמה רשות התעופה דו"ח על מגמת ההתכווצות של המושבים, אולם ביולי סירבה להתערב.

כמה ימים לאחר מכן קבע בין משפט לערעורים בוושינגטון הבירה, בערעור של "נאמני זכויות הנוסעים", כי על הרגולטור בתעופה לשקול קביעת סט נדרט מינימלי למרווח האישי במטוסים.

הצעת החוק שהועלתה עתה בקונג רס כוללת גם תקנה, האוסרת להוריד מהמטוס נוסעים שכבר עלו עליו, אולם הושמט ממנה הסעיף האוסר על חברות התעופה לדרוש תשלום על שירותים "לא הגיוניים ולא פרופורציונ­יים", שנ כלל בהצעה המקורית.

במקום סעיף זה, חברות התעופה יחויבו לפרט במדויק את המדיניות שלהן בטיפול באיחורים, וגם בטיפול באנשים עם מוגבלויות.

התקנות החדשות גם מסדירות את עלייתם של כלבי נחייה למטוסים עם בעליהם העיוורים, ודורשות ממפעילי שדות תעופה להקצות חדרים לאימהות מיניקות ולהגדיל את מספר עמדות הבידוק הביטחוני כדי לקצר תורים.

בתקנות החדשות ייכלל גם סעיף המ גדיל את הענישה לנוסעים המפריעים לפעולתם של אנשי צוות האוויר.

עוד סעיף שייכלל בחוק מסדיר את הטסת רחפני השליחויות.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel