Israel Hayom

היילי על הפיגוע באיראן: "רוחאני מדכא את עמו כבר זמן רב"

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

יומיים אחרי מתקפת הטרור באיראן, שבה נהרגו לפחות 25 איש, איראן מבטיחה לנקום במ ערב בשל טענתה למעורבותו לכאורה באירוע. המנהיג הע ליון עלי חמינאי אמר אתמול כי מי שעומד מאחורי הטבח "ייע נש בחומרה", והאשים את איחוד האמירויות הערביות ואת ערב הסעודית בכך ששילמו למבצעי הפיגוע, שבו נהרגו יותר מעש רה חיילים ממשמרות המהפכה. בהלוויות אתמול נשא סגן מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלא מי, נאום תקיף שבו איים: "אתם תראו שהתגובה שלנו תהיה מו חצת והרסנית, ואתם תצטערו על מה שחוללתם". לטענתו, הפיגוע מלמד על מזימה בין ארה"ב, ערב הסעודית וישראל כדי לפגוע בה שפעתה של איראן באזור.

ואילו בארה"ב לא התרגשו מהדברים. שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה שלשום כי דב ריו של נשיא איראן חסן רוחא ני, שלפיהם הפיגוע היה מעשה ידיהן של בובות של ארה"ב בא זור, הם האשמות חסרות תוקף כשהן באות ממשטר רודני. "הוא יכול להאשים אותנו כמה שהוא רוצה, אך מה שעליו לעשות זה להסתכל במראה", הטיחה היילי, "העם האיראני מוחה. כל טיפה של כסף שמגיעה לאיראן הול כת בסופו של דבר לצבא. רוחאני מדכא את העם כבר הרבה מאוד זמן, ולעם האיראני כבר הגיעו מים עד נפש". כמו כן, הדגישה היילי כי "ארה"ב מגנה כל פי גוע טרור, בכל מקום", וציינה: "אנחנו לא מתכוונים לבצע שי נוי משטר בשום מקום, אך בסופו של דבר, איראן היא לא שחקנית טובה ועליה לעשות הרבה חש בון נפש ולתת את הדין לקהילה הבינלאומית".

בתוך כך, אתמול נודע כי וולוו מצטרפת לשורה של חברות בינ לאומיות שעוזבות את איראן בע קבות ההחלטה האמריקנית לחדש את הסנקציות הכלכליות נגדה. יצרנית הרכב השבדית אמרה כי תפסיק להרכיב משאיות באיראן מכיוון שהסנקציות יפגעו ביכו לתה לקבל תשלום על פעולו תיה במדינה ועל החלקים שהיא מייצאת לאיראן.

 ??  ?? זירת הפיגוע באיראן
זירת הפיגוע באיראן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel