Israel Hayom

הממשל האוהד של טראמפ חשוב ליהודי ארה"ב - לא פחות מאשר לישראלים

- חיים שיין

כבר שנים רבות לא היה בבית הלבן נשיא אמריקני כדונ לד טראמפ, שאהדתו למדינת יש ראל כה מובהקת. נשיא שאינו שבוי בתקינות הפוליטית, שלא מתרשם ממדיניות כמה מקודמיו שראו בי שראל את מקור הסכסוכים במזרח התיכון, ושיודע לזהות במדויק את הטובים ואת הרעים.

העברת השגרירות לירושלים, התמיכה המדינית באו"ם והעמדה הנחרצת מול הסכנה האיראנית הם רק מקצת מביטויי ההבנה, הדאגה והאחריות של ממשל טראמפ לש לום מדינת ישראל. התמיכה והסיוע עוד יידרשו ביתר שאת בימים שבהם רוסיה, איראן וסוריה בוחשות בגבו לנו הצפוני.

תמיכת טראמפ בישראל לא מוש פעת מהקול היהודי. רוב החילונים, הרפורמים והקונסרבטי­בים ידועים כמצביעים אדוקים למפלגה הדמו קרטית. בבחירות האחרונות, בשם אידיאולוגי­ית שמאל הבלית ות מימה להפליא, הם תמכו בהילארי קלינטון, שהיתה אמורה להמשיך את מדיניות ברק אובאמה, נשיא עוין לישראל בשליחות ההתקרבנות הפלשתינית. כבר אי אפשר לחשוד בהם בנאמנות כפולה; הם ויתרו על הנאמנות לישראל. לעומתם, היהדות האורתודוקס­ית הצביעה עבור דונלד טראמפ, מתוך הפנמה ברורה שבחיר תו משרתת את טובת מדינת היהודים.

לא צריך להיות פקיד ממשל אמריקני בכיר כדי להניח שטרא מפ מאוכזב מאוד מיחסם העוין של רבים מיהודי ארה"ב על רקע פעי לותו לטובת ישראל. השמאל היהודי בארה"ב, וכן בישראל, אינו מכיר את המושג של הכרת הטוב כלפי מי שלא חושב כמותו. פוליטיקה קטנונית של קבוצות ליברלים יהודים שמאלנים פורמת את הסולידריות היהודית עתיקת היומין.

חג הסוכות הוא חג שבמרכזו אח ווה ואחדות. היהודים יוצאים מב תים מוגנים בקירות אבן אל סוכת ארעי, עשירים ועניים כאחד, מא גדים את ארבעת המינים המייצגים מהויות מגוונות של קיום אנושי ורו קדים בהקפות שניות כהזדהות עם קהילות הגולה.

שמונה ימים שמעצימים את הזי כרון הקולקטיבי היהודי מאז המסע הארוך במדבר סיני ועד עצם היום הזה. לפני 70 שנה, לאחר שואה נו ראה, בהקמת מדינת הלאום היהודית, נוסף נדבך גאולי לקיום היהודי.

בכל התפוצות חשו יהודים הת רוממות רוח, גאווה, חזרה אל ההיס טוריה וחיבור מחודש לארץ האבות לאחר אלפי שנות גלות וניתוק. תחו שות מופלאות שהתגברו לאחר מל חמת ששת הימים, שהחזירה אותנו אל התנ"ך ואל סיפורי המקרא. לרגע נשכחו ויכוחים סוערים בין דתיים לחילונים, בין ציונים לאנטי ציונים, בין בני הארץ לבני הגולה. נראה שא ריג הסולידריות בין ישראל לגלות היהודית הגדולה בארה"ב הולך ונ פרם, ותחושת ההזדהות נחלשת ואולי בדרך להיעלם.

דווקא בימים אלה, שבהם אנו מצ ווים על אחווה, חשוב שיהודי ארה"ב יידעו שטובת מדינת ישראל אמו רה להיות חשובה מאוד גם להם. אם טראמפ טוב לישראל הוא לבטח טוב ליהודי ארה"ב - ולתובנה זו חשוב לתת ביטוי מובהק.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel