Israel Hayom

מסתמן: המשנה לתובע הכללי בדרך החוצה

על רקע הפרסום ב"ניו יורק טיימס", שלפיו הציע להקליט את טראמפ בחשאי כדי להוביל להדחתו: רוד רוזנשטיין ייפגש עם הנשיא ביום חמישי ● טראמפ: "זה סיפור עצוב מאוד"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

רוד רוזנשטיין, המשנה לתובע הכללי של ארה"ב, ומי שאחראי לחקירת מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות, עשוי להגיש את התפטרותו כבר ביום חמישי או להיות מודח על ידי הנשיא טראמפ, מה שעשוי להוביל לסגירה אפשרית של "התיק הרוסי".

רוזנשטיין הגיע אתמול לבית הלבן לפגישה עם ראש הסגל ג'ון קלי, כשברקע נפוצו בכלי התקשורת האמריקניים שלל דיווחים סותרים - שלפי חלקם הוא החליט לעזוב את תפקידו, ולפי אחרים הנשיא טראמפ החליט לפטרו. בסופו של דבר נראה כי ההכרעה לכל הפחות נדחתה, ובבית הלבן הודיעו רשמית כי רוזנשטיין והנשיא ייפגשו ביום חמישי.

הסערה סביב רוזנשטיין, שאותו טראמפ מבקר תכופות כבר זמן מה, הגיעה על רקע פרסום ב"ניו יורק טיימס" בסוף השבוע האחרון, ולפיו הוא הציע בשנה שעברה להקליט בחשאי את הנשיא טראמפ בבית הלבן כדי לקדם מהלך שיאפשר את העברת סמכויותיו של טראמפ לסגן הנשיא באופן זמני, עד שהקונגרס יכריע אם הוא כשיר לכהן כנשיא. זאת כדי להוביל להדחת הנשיא.

רוזנשטיין הכחיש את הידיעה של ה"טיימס" מכל וכל, ואתמול שוחח עם הנשיא בנושא.

עזיבה פוטנציאלית של רוזנשטיין תהיה לא פחות מדרמטית, בייחוד לנוכח העובדה שהוא מי שמינה את התובע המיוחד רוברט מולר ואחראי לו, מי שחוקר את מעורבות רוסיה בבחירות ואת שיתוף הפעולה לכאורה בין קמפיין טראמפ למוסקבה. נראה גם שבהקשר זה יש חשיבות רבה לשאלה אם רוזנשטיין יתפטר או יפוטר, שכן אם רוזנשטיין יעזוב מרצונו לטראמפ יהיה יותר מרחב תמרון במינוי יורשו ובכך יוכל להשפיע על המשך החקירה. פרקליטו של הנשיא, ג'יי סקולאו, רמז על הטקטיקה של צוותו המשפטי של טראמפ במקרה שרוזנשטיין יעזוב. "אם הוא אכן יתפטר, אני חושב שזה ברור שראוי והכרחי לקחת צעד אחורה (בחקירה) ולבצע בדיקה מקיפה וכוללת", אמר אתמול סקולאו בתוכנית רדיו שהוא מנחה והוסיף: "למעשה, לקחת פסק זמן בחקירה".

"בהתאם לבקשתו של המשנה לתובע הכללי רוד רוזנשטיין, הוא והנשיא טראמפ ערכו שיחה ארוכה על הסיפורים שעלו בחדשות לאחרונה", נמסר בהודעה מטעמה של דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, "מכיוון שהנשיא נמצא באירועי העצרת הכללית של האו"ם ויש לו לוח זמנים מלא של פגישות עם מנהיגים מרחבי העולם, השניים ייפגשו ביום חמישי כאשר הנשיא ישוב לוושינגטון".

הנשיא עצמו התייחס בזהירות לנושא וסירב לומר אם הוא מתכנן להיפרד מרוזנשטיין. "זה סיפור עצוב מאוד ואנחנו בוחנים אותו", אמר טראמפ בראיון לתוכנית הרדיו של הראלדו ריביירה, "זה מצב עצוב מאוד שבו משהו כזה יכול לקרות. אני לא רוצה להגיב עד שאקבל את כל העובדות, ועוד לא קיבלתי את כולן. מובן שבוחנים את הסיפור בהקשר של מה קרה, ואם בכלל משהו התרחש".

 ?? צילום: רויטרס ?? רוד רוזנשטיין
צילום: רויטרס רוד רוזנשטיין
 ?? צילום: רויטרס ?? דונלד טראמפ
צילום: רויטרס דונלד טראמפ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel