Israel Hayom

"מחשבה כלפי מעלה במקום הישרדות"

אחרי עונה קשה ומאבקים בתחתית, בעירוני נהריה הפכו את המאמן המנטלי, רועי שילינג, למנהל המקצועי ● על מינויו של מיקי גורקה למאמן: "צירוף בין אישיות לידע המקצועי" ● והחלומות על אירופה: "נתייצב ונחשוב על זה לעונה הבאה"

- יעקב מאיר

אחרי העונה הקשה שעברה על עירוני נהריה, שהסתיימה במ קום התשיעי ומחוץ לפלייאוף, כדי שלא ייווצרו תקלות דומות החליטו במועדון על מינויו של רועי שילינג שנכנס לתפקיד המנהל המקצועי.

בראיון ראשון מאז מונה הוא מסביר ל"ישראל היום" מדוע אין כמעט מנה לים מקצועיים בישראל ומסמן מטרות גדולות לעונה הקרובה.

איך אתה רואה את תפקיד המנהל המקצועי בקבוצת כדורסל?

"מנהל מקצועי הוא החוליה המקשרת בין ההנהלה לצוות המאמנים. אנשים שדואגים לספונסרים ולצד הכספי לא צריכים להיות אלה שמדברים עם המאמן על שחקנים ועל תרגילים. ביניהם צרי כה להיות פונקציה דומיננטית בבחירת השחקנים, שתלווה את השחקנים והמא מנים לאורך העונה. שיחות יומיומיות עם המאמן כן, אבל לא להתערב בתר גילים. המאמן הוא הסמכות הקובעת".

מדוע אין מספיק מנהלים מקצועיים בישראל, בניגוד לעולם?

"מנהל מקצועי זו פונקציה שעולה כסף, וגם מכריחה אנשים לשחרר סמ כויות. אלו שני דברים שאנשים לא כל כך אוהבים, אבל כשמחלחלת ההבנה עד כמה התפקיד הזה חשוב, הולכים על זה".

כשחיפשת הקיץ מאמן, מה היו הפ רמטרים החשובים עבורך?

"הצירוף בין האישיות של מיקי גור קה לידע המקצועי שלו היטה את הכף לזכותו. גם ההיכרות עם נהריה )עוזר מאמן בשנים ,2008-2006 י"מ(, היכו לת שלו לדבר עם שחקנים והצורה שבה התבטאו עליו שחקנים ששיחקו אצלו בעבר, עזרו".

הצלחתם להשאיר את יפתח זיו עונה נוספת. לאן הוא יכול להתפתח?

"בטווח של שלוש ארבע שנים מהיום יפתח יכול להיות אחד משלושת הגאר דים הישראלים הטובים בליגה. הפוטנ ציאל בידיים שלו, ואנחנו נצטרך להיות אלו שעוזרים לו למצות אותו". אתה מרוצה מהסגל שבניתם? "מה שהנחה אותנו זה הרצון לא לע שות בכל קיץ מהפכה בסגל. אני לא אוהב שבונים בכל עונה קבוצה מחדש, ולוקח שלושה חודשים עד שהשחקנים מכירים אחד את השני. ניסינו להצעיר את הסגל ולקחת שחקנים שיהיו איתנו לטווח ארוך. כמעט כולם חתומים ליותר משנה, כולל המאמן. יכול להיות שנשלם על זה מחיר בטווח הקצר - כמובן נדאג שהמחיר לא יהיה כבד מדי - אבל עם קצת סבלנות נוכל להפיק מהסגל הזה הרבה, וליותר משנה אחת".

שילינג (41) היה בעשור הקודם עוזר מאמן בנהריה במשך תשע עונות, שימש תקופה ארוכה המנהל המקצועי של מח לקת הנוער ובשנים האחרונות היה המא מן המנטלי של הקבוצה הבוגרת תחת אריק אלפסי. באמצע השנה האחרונה הוא נכנס בצורה דומיננטית כדי לסייע במאבקי ההישרדות. השנה, כאמור, מצו פה ממנו להחזיר את הקבוצה לצמרת הכדורסל הישראלי. מה המטרות לעונה הקרובה? "בליגה שבה ההבדל בין ירידת ליגה למקום פלייאוף הוא 3-1 נקודות, לה צהיר על מקום מסוים לא יהיה אחראי. בליגה שלנו שלוש הגדולות )מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון, י"מ( נא בקות על האליפות, וכל שאר האחרות עם שאיפות פחות או יותר זהות. נדע מה אנחנו שווים אחרי שניים שלושה מחזורים, לא כרגע".

אתם מתכוונים לשחק באירופה בשנים הקרובות?

"לא בטווח המיידי. הלוואי שנצליח להתייצב השנה ולחשוב על זה לקראת העונה הבאה. זה יכול מאוד לעזור כי קבוצה שמשחקת באירופה יכולה למשוך יותר שחקנים. כדי שהשחקנים יתפתחו בצורה טובה צריך לשחק פעמיים בש בוע, אבל אם המועדון לא ערוך לזה מקצועית וכלכלית זה יכול לעשות יותר נזק מתועלת".

איפה אתה רואה את המועדון בעוד שלוש שנים?

"צריך לנסות לחזור לקדמת הבמה, שזה אומר השתתפות במסגרת אירופית ומחשבה כלפי מעלה במקום הישרדות, ולשמור על הסגל שירוץ יותר משנה, מה שייצור זהות בין הקהל לקבוצה. השנים הגדולות של נהריה היו שנים שבהן הצ לחנו לשמור על סגל לאורך ארבע חמש שנים והיה קשה מאוד לנצח בעין שרה. הלוואי שנוכל לחזור לימים האלה".

 ??  ?? רועי שילינג. החוליה המקשרת
רועי שילינג. החוליה המקשרת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel