Israel Hayom

שונאים, סיפור אהבה

לראשונה אחרי חמש שנים טייגר וודס חזר לנצח טורניר גדול והצית מחדש את המעריצים ● מי שהפך למסתבך סדרתי במגוון שערוריות ענק, שוב הוכיח שאמריקה אולי לא שוכחת, אבל אם אתה מספיק גדול - היא בהחלט סולחת

- ניצן פלד קפטן אמריקה

ביום ראשון בערב (שעון מזרח ארה"ב) סופה נוספת שטפה את המדינה. וכמו שסופות יודעות לעשות, גם זאת חשפה לא מעט ממה שקורה מתחת לפני השטח.

לא, כאן לא הכוונה ליסודות בתים שעפים באוויר או לכשלים ממשלתיים. הסופה הזו חשפה נדבך בסיסי בתרבות האמריקנית: כמה הפכפכה היא דעת הקהל, כמה הצלחות מכפרות על הכל, כמה כיף להרים מפורסמים לשמיים רק כדי לראות אותם מתרסקים, ואז להריע להם שוב כשהם חוזרים אל האולימפוס.

על הפרק הפעם: טייגר וודס, שניצח בטורניר סיכום השנה של סבב הגולף - חמש שנים אחרי הזכייה האחרונה שלו - ושלח את כל כלי התקשורת ואת כל משתמשי הרשתות החברתיות למפגן בלתי נשלט של השתפכות חסרת מעצורים, אהבה מתפרצת, פנטזיות משוללות היגיון על חזרה לשליטה בענף ותחרות מגוחכת של מי שולף תמונה יותר עתיקה ומביכה שלו עם אליל הגולף המתקמבק ומעלה אותה לסטורי הפרטי.

חשוב להבין, לא מדובר בהפת־ עה משום בחינה. מקצועית, וודס )42( סיים את שני המייג'ורים (המקבילה בגולף לגרנד סלאם בטניס) האחרונים של השנה ביולי ובאוגוסט במקומות 6 ו־2. הוא היה צפוי להיות תחרותי גם בטורניר סיכום השנה, שמקבץ את 30 השחקנים הכי טובים .2018־ב

עוד פחות מדובר בהפתעה תרבותית. וודס הפך בשנים האחרונות לאנדרדוג. האדם שהרים ושינה ענף שלם, ששלט בו במורא וביד רמה, שהסתבך באחד הסקנדלים המביכים בתולדות הספורט סביב אינספור בגידות מזדמנות באשתו והודאה בהתמכרות לסקס, שאיבד כמעט את כל הסכמי החסות שלו, שנפצע כרונית, שהסתבך בהתמכרות למשככי כאבים, שלא היה רלוונטי מבחינה תחרותית כבר שנים - האדם הזה הוא כיום אנדרדוג מוחלט.

לא בכל יום התרבות האמריקנית זוכה לחבק כאנדרדוג את מי שהיה הכי גבוה על האולימפוס.

מוחמד עלי היה כזה - חזר מהשעיה של שנים לאליפות העולם. מריו למיה התאושש מסרטן וחזר להיות הכובש המצטיין בהוקי.

כל כמה שתרבות הספורט האמריקנית עשירה בקאמבקים מפוארים, אין הרבה מקרים שבהם מישהו הידרדר לגמרי מהפנתיאון ההיסטורי של הספורט, ואז חזר לצמרת.

קאמבק של וודס, שמאז 2008 תקוע על 14 מייג'ורים (שני רק ל־81 של ג'ק ניקלאוס), הוא כרגע הפנטזיה שהכי הרבה אמריקנים יכולים להסכים עליה. בחברה האמריקנית המקוטבת הסכמה רחבה, שכוללת תמיכה וחיבוק לספורטאי שחור שסרח, היא לא משהו שיש לקחת כמובן מאליו.

עכשיו רק נשאר לו להביא את התארים. כי עם כל הכבוד לכריזמה שלו, בלי עוד כמה ניצחונות לא תהיה עוד סופה.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? טייגר וודס. הידרדר מהפנתיאון וחזר אליו בגדול
צילום: GettyImage­s טייגר וודס. הידרדר מהפנתיאון וחזר אליו בגדול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel