Israel Hayom

צה"ל: הרוסים יודעים את האמת

רוסיה תעביר טילי S-300 לסוריה הבוקר: דיון מיוחד בקבינט על המשבר

- אריאל כהנא, לילך שובל, אלי לאון ויוני הרש, ארה"ב

ישראל דוחה ממצאי התחקיר: "מוסקבה עודכנה על התקיפה, מטוסינו לא התחבאו מאחורי המטוס הרוסי" פוטין יספק לאסד מערכת נ"מ מתקדמת נתניהו: "ההחלטה מסכנת את האזור"

מחריף המשבר בין רוסיה לי שראל, שפרץ אחרי הפלת מטוס הביון הרוסי בשבוע שעבר על ידי כוחות נ"מ סוריים. באירוע נהרגו 15 חיילים רוסים, וברוסיה מאשימים את ישראל.

אתמול הודיעה רוסיה שתע ביר לצבא אסד את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת .S-300 לאחר הודעה זו שוחח רה"מ נתניהו עם פוטין ואמר כי "העברת מערכות נשק מתק דמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור. ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה".

נתניהו הביע בפני פוטין את ביטחו נו באמינות תחקיר צה"ל ובמסקנותיו, הקובעים כי "מנגנון מניעת החיכוך פעל בזמן, חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי מטוס כלשהו והמטו סים הישראליים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה הסורית במטוס הרוסי". לדברי רה"מ, האחריות לתק רית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס ועל איראן שתוק פנותה מערערת את היציבות. בשיחה חזר והביע רה"מ את תנחומיו על מות החיילים הרוסים.

פוטין, מצידו, דבק בגרסת משרד ההגנה הרוסי שלפיה "הפעולות של חיל האוויר הישראלי הן הסיבה המ רכזית לטרגדיה". הוא אמר לנתניהו כי "החלטות רוסיה לחזק את היכולות של כוחות ההגנה האווירית של סוריה הולמות את המצב, ונועדו לסכל מראש כל פוטנציאל איום על חיי כוחות צבא רוסיה הממלאים את משימתם במאבק בטרור". חרף המחלוקות, השניים סיכ מו להמשיך את ההידברות בין הצוותים המקצועיים ואת התיאום בין הצבאות בערוצים הצבאיים.

גם בארה"ב יצאו נגד הכוונה הרו סית לספק את הנשק המתקדם לסו ריה. היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הזהיר את רוסיה ואמר כי "אנחנו חושבים שהעברת מער כת S-300 למשטר הסורי תהיה בגדר טעות חמורה והסלמה משמעותית על ידי הרוסים, וזה משהו שאנחנו מקווים - בהנחה שהדיווחים האלו מדויקים - שהרוסים ישקלו שנית".

ארה"ב מאיימת

בולטון הבהיר כי "שלא תהיה אי הבנה, מי שאחראית לתקיפות בסוריה ובלבנון ומי שבאמת אחראית להפלת המטוס הרוסי היא איראן", והדגיש כי ארה"ב לא תסיג את כוחותיה מסו

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? פרס לאסד. בעוד שבועיים הוא צפוי לקבל טילי S-300
צילום: אי.פי.אי פרס לאסד. בעוד שבועיים הוא צפוי לקבל טילי S-300
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel