Israel Hayom

במשרד החוץ זועמים על חזן

נפגש עם גורמי ממשל רשמיים בבולגריה על דעת עצמו נועד גם עם מכחיש שואה

- יהודה שלזינגר

שוב אורן חזן, שוב בולגריה, שוב מהומה. בשבוע האחרון שהה אורן חזן בבולגריה, נפגש עם גורמים רשמיים של הממשל ועורר את זעמם של אנשי משרד החוץ, בין היתר מכיוון שלא תיאם את הנסיעה כמקובל עם הכנסת או עם משרד החוץ ונפגש עם וולן סידרוב, אדם שבמשרד החוץ מגדירים אנטישמי - מנהיג ימין קיצוני ומכחיש שואה.

בראיונות מבולגריה סיפר חזן שהוא בכלל הוזמן על ידי הפרלמנט הבולגרי ושהיה אורח של סגן יו"ר הפרלמנט שם, ואף נפגש עם ממלא מקום ראש הממשלה. לעוקביו בפייסבוק סיפר שנפגש עם אדם שהיה מכחיש שואה והתנצל על כך.

גורמים במשרד החוץ אמרו ל"ישראל היום" כי "ח"כ חזן נסע על דעת עצמו, וקבע לעצמו פגישות בלי לתאם שום דבר איתנו או עם השגרירות. כך יצא שנפגש עם מנהיג ימני קיצוני, אנטי שמי, איש מכחיש שואה, פגישה שהיא לחלוטין לא מקובלת. הוא סיפר כאילו נסע לנסיעת התפייסות, אבל זה לא הכיוון. מבחינת הבולגרים מדובר בחבר ממשלת השלטון, והמפגשים האלה, במיוחד עם אדם אנטישמי, עושים נזק. זה לא ראוי".

בתגובה אמר ח"כ אורן חזן ל"ישראל היום": "הביקור תואם עם ועדת האתי קה של הכנסת. אני לא מחויב לקבל את אישור משרד החוץ. קיימתי שם המון פגישות אשר פתחו דלתות וחיזקו את הקשרים בין ישראל לבולגריה, ואפילו התנענו מהלך של העברת שגרירות בו לגריה לירושלים. היתה פגישה עם יו"ר קואליציה מקומית ועם עוד כמה חברי ממשל. בפגישה אכן ישב אותו אדם שתרגם את הספר 'מיין קאמפף'. הוא אמר שהוא התנצל על הדברים ואמרתי לו שהוא צריך לעשות את זה באופן פו מבי. עצוב שלפקידות חמוצה, מאובקת ועייפה מפריע שבביקור של ח"כ צעיר הושג מה שלא השיגו שם במשך שנים ארוכות. נכון יהיה שמשרד החוץ יסייע לעזור להמשיך להדק את הקשרים".

 ??  ?? ח"כ אורן חזן עם סידרוב )מימין(
ח"כ אורן חזן עם סידרוב )מימין(

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel