Israel Hayom

מחבל דקר חייל בשומרון

הפיגוע אירע סמוך לחטמ"ר שומרון ● חייל מילואים נפצע בינוני ● המחבל נמלט מהזירה - ונתפס סמוך לחצות

- לילך שובל ומיטל יסעור בית אור

חייל מילואים נפצע אתמול באורח בינוני ואזרחית צעירה נפצעה באורח קל בפיגוע דקירה בכיכר החטיבה המרחבית שומרון הסמוכה לשכם.

מפרטי האירוע עולה כי המחבל דקר את החייל בתחנת האוטובוס. לאחר מכן חיילים ואזרחים ניסו לה שתלט על המחבל שברח, ואחד מהם אף ניסה לירות בו, אולם הוא הצליח להימלט. תושבת אלון מורה נפגעה מהנתזים של הירי באורח קל ברג לה. כוחות צה"ל ניהלו מרדף אחר המחבל וסמוך לחצות תפסו אותו.

שני הפצועים פונו לטיפול בביה"ח בילינסון. ד"ר רם שגיא, סגן מנהל בית החולים, מסר: "לבית החולים הגיע חייל מילואים עם פצעי דקירה בפנים ובפלג הגוף העליון. הוא הגיע בהכרה במצב בי נוני. בהמשך הגיעה אזרחית במצב קל עם פגיעה ברגל". הפצועה שו חררה כעבור זמן קצר.

נזכיר כי צה"ל מקיים מרדף גם אחר המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בתחילת השבוע באזור הת עשייה ברקן, שבו נרצחו קים יחז קאל לבנגרונד וזיו חג'בי ז"ל. במ ערכת הביטחון מעריכים כי זה רק עניין של זמן עד שהמחבל יילכד.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר אתמול בעקבות הפיגוע: "אני קורא לצה"ל לבצע פעולות תג מול". לדבריו, "מדובר בפיגוע שבו מחבל נאלח דקר חייל שעמד כאן בטרמפיאדה ושמר על הטרמפיאדה בצומת חטיבת שומרון, שהוא הצו מת המרכזי של יישובי גב ההר בלב השומרון. אנחנו לא נקבל ולא נס כים לקבל מצב של טפטופי טרור, זליגה של טפטוף ועוד טפטוף. אנ חנו חצי מיליון אזרחים שמתגוררים ביהודה ושומרון, ואנו זכאים לבי טחון כמו בכל מקום אחר במדינה".

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב אתמול בחשבון הט וויטר שלו: "אביא ביום א' לאישור הממשלה את התוכנית לבניית 31 יחידות דיור במתחם רובע חזקיהו בחברון. התוכנית, שאושרה לא חרונה במוסדות התכנון, כוללת, נוסף על בתים חדשים, גם גני יל דים ושטחי ציבור. ממשיכים לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון במעשים. לא בדיבורים".

 ?? צילומים: שלמה ?? בדיקת ממצאים לאחר הפיגוע
צילומים: שלמה בדיקת ממצאים לאחר הפיגוע
 ??  ?? זירת הפיגוע. אישה נפצעה קל מהירי לעבר המחבל
זירת הפיגוע. אישה נפצעה קל מהירי לעבר המחבל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel