Israel Hayom

רעידת אדמה מקומית

המערכת המוניציפלי­ת כמרקחה לאחר תוצאות סקר "ישראל היום" ● בירושלים: ברקוביץ חושש משאננות ואלקין בטוח בניצחון גדול ● ובתל אביב: חולדאי מתוח וזמיר מחויך

- יורי ילון ודניאל רוט אבנרי

המערכת הפוליטית המוניציפ לית כמרקחה לאחר הסקר הד רמטי שפורסם ב"ישראל היום".

בגזרת ירושלים, הסקר חשף כי עופר ברקוביץ מוביל במרוץ לראשות העי רייה עם ,28% בעוד זאב אלקין במקום השני עם ,16% משה ליאון עם 13% ויוסי דייטש עם .12% במצב העניינים הזה ברקוביץ ואלקין עולים לסיבוב השני, שם צפוי מאבק מרתק. ברקוביץ אמר בהתייחס לסקר כי "התוצאות מראות על מומנטום חיובי מאוד, כפי שאנחנו מרגישים בשטח. למרות הסקרים, אסור להיכנס לשאננות. הציבור חייב לצאת בהמוניו ולהגיע להצביע בקלפיות. כפי שאמרתי: אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא לא תהיה ירושלים". השר זאב אלקין הגיב לסקר והבהיר כי הוא "מוכיח פעם נוספת כי אני מעפיל בצורה ודאית לסיבוב השני, ושם מנצח בגדול כל מועמד ובכל תרחיש".

סגן ראש העיר, יוסי דייטש, התייחס לסקר ואמר כי הוא "מוכיח כי מתחולל קרב צמוד על העלייה לסיבוב השני, שבו יש לי את הסיכויים הטובים ביותר מול ברקוביץ". ממטה ליאון נמסר בת גובה לסקר: "מנתוני הסקרים שבידינו עולה כי משה ליאון ינצח כנראה כבר בסיבוב הראשון. כל איש מקצוע הבוחן את הנתונים יודע זאת".

גם בגזרה התל אביבית לא שקט. המועמד לראשות עיריית תל אביב, אסף זמיר, התעורר אתמול לבוקר חיובי במיוחד.

הסקר של "ישראל היום" חשף אתמול הפתעה במרוץ לראשות העירייה בתל אביב, בדמות צמצום הפער בין ראש העירייה המכהן רון חולדאי למועמד אסף זמיר ל 7% בלבד. לפי הסקר, חו לדאי זוכה בתמיכה של 29% מקולות הבוחרים, בעוד זמיר זוכה ב 22% מהם.

אנשיו של זמיר לא הסתירו את שמח תם מתוצאות הסקר. זמיר אמר ל"ישראל היום" כי "סקרים יכולים להראות מגמה, אבל בסוף הם משקפים בעיקר עבודה קשה. יש אווירה של שינוי בעיר ואחרי 20 שנה אנחנו בדרך למהפך היסטו רי בתל אביב יפו. אנחנו לא מתבשמים מסקרים וממשיכים לעבוד קשה".

לעומת זאת, במטה של ראש העיר המכהן רון חולדאי מרגישים את הלחץ ולא אהבו את תוצאות הסקר. מטעמו של חולדאי הסתפקו בהתייחסות קצרה ועניינית: "מי שקורא את הסקר מבין כי חולדאי זוכה לתמיכה רחבה של תוש בי העיר וינצח בסיבוב הראשון, בדומה לבחירות הקודמות".

 ?? צילום: מרים צחי ?? ברקוביץ
צילום: מרים צחי ברקוביץ
 ??  ?? זמיר
זמיר
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? חולדאי
צילום: גדעון מרקוביץ' חולדאי
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? אלקין
צילום: אורן בן חקון אלקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel