Israel Hayom

תוצאה של מיליוני פעולות קטנות שמביאות לשינוי עצום

- אריאל כהנא

יגעת ומצאת תאמין", אומר הפתגם. הנ תונים המעודדים של התפנית ביחס דעת הקהל האירופית לישראל מלמדים שיש סיבה טובה להאמין.

מאז שנותיו הקשות של ברק אובאמה, ובד בבד עם התפתחות הרשתות החברתיות, יש אלפים ואולי רבבות פעילי הסברה שמקדי שים את חייהם לחשיפת האמת על ישראל. בו בזמן מתקיים מאמץ הסברתי של מדינת ישראל, על זרועותיה השונות. מנצח על הת זמורת, כמובן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, מהמנהיגים המוכרים בעולם, רב אלוף בהסברה, שגם עושה דבר או שניים לקידומה ולטיפוחה של מדינת ישראל.

הנתונים, המתפרסמים כאן לראשונה, מאותתים שהמאמץ המפרך שלו ושל כל האנ שים שעושים למעננו לילות כימים, מתחיל לשאת פירות. הפוסטים, הסרטונים, הביקורים, התדרוכים, התגובות, הראיונות, וכמובן הדברים עצמם - מיליוני הפעולות הקטנות שמביאות לעולם את הסיפור הישראלי - מתחילות להזיז את הלוחות הטקטוניים. דימויה השלילי והמע וות של ישראל סוף סוף מתמוסס. העולם מכיר לא רק בהישגינו, אלא גם בצדקת טיעונינו. זוהי בשורה של ממש לכל העוסקים במלאכה. אנחנו לומדים בעצמנו ומלמדים את העולם להפסיק להתבונן דרך חור המטבע הפלשתיני, ושינוי הפרספקטיבה נותן את אותותיו.

בצד האופטימיות צריך לומר שהמסע עדיין לא תם. לפנינו עדיין אתגרים גדולים בביצור מעמדה של ישראל כבת יכולת לקבל את ההח לטות הנכונות לה, בלי שמישהו יוכל אי פעם לקשור לה את הידיים. באירופה וגם במקו מות אחרים בעולם גרעין קשה של מתנגדים עדיין חי, בועט ולא עומד להיעלם בקרוב. ובכל מקרה, מעבר לתדמיות, המציאות משפיעה על דעת הקהל יותר מכל דבר אחר. אז כרגע ישראל גרפה רווחים בשל התערערות הסדר העולמי, אבל מחר יכולה להתרחש באמרי קה תאונה פוליטית שתשים בבית הלבן נשיא בעייתי יותר מאובאמה. כלומר, אנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה מאוד נגד כל צרה שלא תבוא. "לא עליך המלאכה לגמור, ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel