Israel Hayom

"מחלת הגזענות חיה ונושמת"

מיטש גולדהאר ובכירי מכבי ת"א נכחו בטקס ביד ושם שבו הוענק אות חסידי אומות העולם למשפחה שהצילה את אמו של הבעלים בשואה ● מוק' אליפות אירופה: הנבחרת הצעירה ניצחה 1:3 את אירלנד במשחק לפרוטוקול

- שי ארצי

נציגות גדולה של אנשי מכבי ת"א הכוללת את ג'ק אנגלידיס, ולאדן איביץ', ברק יצחקי ומורן מאירי הגיעה יחד עם מיטש גולדהאר לבית הכנסת ביד ושם, שם נערך טקס הענקת אות חסידי אומות העו לם להלנה סאיובסקי, בעלה המנוח מיקולאי ובתם אניאלה דמבניסקה המנוחה, שהצילו בשואה את סאלה גולדהאר, אמו של בעלי המועדון. האות והמדליה הוענקו לברברה רבצ'יסנקה, נכדתם של הזוג סאיובסקי.

"אנחנו אולי מתפתים לברוח מה תקופה הנוראית שעברה על יבשת אירופה בזמן השואה, אבל יד ושם כאן כדי להזכיר לנו את זה. למזל נו, כיהודים יש לנו היום את מדינת ישראל, מה שלא היה בימים ההם", אמר מיטש גולדהאר, "יצא לי לראות, במיוחד כבעלים של קבוצת כדורגל, שמחלת הגזענות חיה ונושמת, וזה לא מפתיע כי מגרשי הכדורגל מביאים אליהם את כל סוגי החברה. זו הסיבה שלפני הרבה משחקים יש את הקמפיין 'לא לגזענות'". גולדהאר הוסיף: "משפחת סאיובסקי ובתם החביאו ילדה קטנה ויהודייה, שבוודאות סומנה למוות, והיו חלק גדול בחייה של אמי, סאלה, שהביאה את ילדיה, נכדיה והדורות הבאים שילכו בדרכה. אותם שלושה, שאנו מכירים בהם כחסידי אומות העולם, הראו גבורה וחוסר פחד כנגד חוק המ וות על מי שהציל יהודים. ומי שהציל אדם אחד כאילו הציל את כל העולם".

ניצחון חסר חשיבות

הנבחרת הצעירה של ישראל תראה את אליפות אירופה הקרובה רק בטל וויזיה, לאחר שכבר איבדה סיכוי להע פיל לשלב הבא, ולכן המשחק נגד איר לנד היה מראש לפרוטוקול בלבד עבור החבורה של מרקו בלבול. זה הסתיים בניצחון 1:3 מול יציעים כמעט ריקים לחלוטין בעכו. תחת עיניו הבוחנות של ווילי רוטנשטיינר מהיציע ניס תה הנבחרת להשיג ניצחון שיפצה על הקמפיין המאכזב, אבל לא פחות מכך, להשיג נקמה על ההשפלה שספגה במ פגש הקודם מול האירים, כשהובסו .4:0

המחצית הראשונה היתה בשלי טה מוחלטת של הנבחרת, שאמנם רק כבשה שער אחד מרגלי גבי קניקובסקי הנהדר, אבל היתה בהחלט ראויה לית רון של יותר משער אחד אך החמיצה. המגמה נמשכה גם במחצית השנייה, אבל טעות קשה של השוער אסף צור אפשרה לירוקים לחזור למשחק.

אלא שישראל הגיבה מהר בשער של המחליף מקסים פלקושצ'נקו, שהרים לרחבה כדור שעבר את כולם ונחת ברשת של האורחת. יונתן כהן כבש את השלישי ונעל את תוצאת המשחק המוצדקת. בשלישי הנבחרת של מרקו בלבול תנעל את הקמפיין במשחק ביתי מול קוסובו.

לאחר המשחק אמר המאמן: "המטרה היתה לסיים כמה שיותר גבוה בבית ולנסות לעבור את אירלנד, ומול קו סובו זה יהיה אפשרי. רצינו לשחק כדורגל טוב והמחצית הראשונה היתה פנטסטית. פתחנו את הקמפיין בצורה יוצאת מהכלל, אחרי זה איבדנו את המומנטום ונכנסנו לסחרור שלא היה טוב. אני שמח שהצגנו יכולת טובה, והתוצאה מוצדקת".

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? גולדהאר ואמו סאלה, אתמול בטקס
צילום: אורן בן חקון גולדהאר ואמו סאלה, אתמול בטקס
 ?? צילום: עודד קרני ?? שחקני הנבחרת הצעירה חוגגים
צילום: עודד קרני שחקני הנבחרת הצעירה חוגגים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel