Israel Hayom

העונש החינוכי של צ'לסי

מועדון הפאר האנגלי יצא למלחמת חורמה בפלג האנטישמי של אוהדיו, והחליט: במקום להחרים מנויים, הם ייצאו לסיור לימודי באושוויץ ● יו"ר המועדון: "הרחקת אוהדים לא תפתור את הבעיה, צריך לתת להם הזדמנות לשפר את ההתנהגות"

-

סוכנויות הידיעות

בשנה האחרונה לקחה צ'לסי על עצמה את המאבק באנטיש מיות ובגזענות כיעד מרכזי לא פחות מהצלחות בפרמייר ליג ובזירה האירו פית. עושה רושם שהצעד שהיא מת כננת, שנחשף אתמול בתקשורת האנגלית, הוא שיא המאבק שלה בא נטישמיות שפשתה בקרב חלק קטן מאוהדי הקבוצה בסטמפורד ברידג'.

אתמול פרסם ה"סאן" כי הבעלים של צ'לסי, רומן אברמוביץ', מצא פת רון יצירתי לאותם אוהדים שנתפסים על קללות אנטישמיות וגזעניות - לשלוח אותם לסיור לימודי במחנה ההשמדה אוש וויץ בפולין, שבו נרצחו יותר ממיליון יהודים בשואה. זאת כפתרון שעדיף מבחינתו של אברמוביץ' על פני העו נש הקבוע של שלילת כרטיס המינוי של אותו אוהד למשחקי הבית.

יו"ר המועדון, ברוס באק, הסביר: "אם אתה מחרים את האוהדים ומו נע מהם להיכנס ליציעים, לעולם לא תצליח לשנות את ההתנהגות שלהם".

באק, שביקר רק לפני שבועות ספו רים בישראל במסגרת המאבק בגזע נות שאותו לקח המועדון הלונדוני על עצמו באופן חסר תקדים, הוסיף: "המדיניות החדשה הזו תיתן לאותם אוהדים הזדמנות להבין מה הם עשו ולשפר את ההתנהגות שלהם. בעבר היינו פשוט שולפים אותם מהיציע ומחרימים להם את הכרטיסים לש לוש שנים. עכשיו נוכל להגיד להם שהם עשו משהו לא טוב, ושיש להם אפשרות לכפר עליו".

הרצון של הבעלים היהודי של צ'לסי, רומן אברמוביץ', להילחם מלחמת חו רמה בתופעה, התעורר לאחר הדרבי הביתי של הקבוצה מול טוטנהאם לפני קצת יותר משנה. באותו משחק נשמעו קריאות אנטישמיות כלפי האוהדים של הספרס, שרבים מהם יהודים, כמו יו"ר המועדון, דניאל לוי.

אמנות בשירות הספורט

האירוע הזה עורר סערה באנגליה והדליק נורות אדומות גם אצל אב רמוביץ', שבתור יהודי לא היה מוכן לסבול קריאות כאלה מקרב אוהדים של המועדון שבראשו הוא עומד. הק בוצה השיקה קמפיין ושמו "כרטיס אדום לשנאה", ובו סטודנטים מאנ גליה, ארה"ב וישראל התבקשו לש לוח רעיונות ויצירות ש"משקפים את רוח הספורט ויבנו גשרים בין אנשים מתרבויות ודתות שונות", כאשר מכל מדינה ייבחר צוות זוכה. בסוף השבוע הבא תקיים צ'לסי אירוע משותף עם הקונגרס היהודי העולמי, בהשתתפות הזוכים הישראלים בתחרות.

 ?? צילום: ?? אוהדי צ'לסי. המועדון נלחם באנטישמיות GettyImage­s
צילום: אוהדי צ'לסי. המועדון נלחם באנטישמיות GettyImage­s
 ??  ?? באק. חינוך במקום הרחקה
באק. חינוך במקום הרחקה
 ?? צילום: אי.פי ??
צילום: אי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel