Israel Hayom

העלייה האחרונה?

בגיל 38 ואחרי 13 גרנד טורים, רובן פלאזה מסייקלינג אקדמי עשוי לפרוש בסיום העונה ● פלאזה היה מהראשונים שחתמו בקבוצה הישראלית ונחשב לדמות מרכזית בסגל הרוכבים

-

אלי שטרן

רובן פלאזה הגיע לקבוצת הר כיבה הישראלית סייקלינג אק דמי במטרה אחת - לפרוס את הכנ פיים המנוסות שלו על הצעירים שיוחתמו סביבו, ואם אפשר, אז גם לנצח איזה מרוץ חד יומי על הדרך.

בגיל 38 ואחרי 13 גרנד טורים, כולל ג'ירו ד'איטליה האחרון שנפתח בארץ, פלאזה עשוי לתלות בסיום העונה את הנעליים. הערב הוא צפוי להודיע על החלטתו. בכל מקרה, פלאזה צפוי לה שתתף בשבת במרוץ לומברדיה בין ברגמו לקומו, שינעל את עונת המרו צים באירופה.

את רגע השיא שלו באקדמי רשם פלאזה בקטע ה 18 בג'ירו, שבמהלכו הציג יכולת אדירה אבל לא הצליח לע קוף את מיכאל שוכמן מקבוצת קוויק סטפ ב 100 המטרים האחרונים, בקטע שבין אביאטגראסו לפרטו נבאסו, שנ ערך לאורך 196 ק"מ והסתיים בעלייה חדה לאורך 15 ק"מ. פלאזה הפסיד ני צחון היסטורי בגלל כמה שניות.

למרות ההפסד הוא זכה למחמאות גדולות מצד הצוות המקצועי באקד מי, אבל בעצמו ידע שמדובר בהחמצה עצומה, שהיתה יכולה להפוך את הש תתפותה של הקבוצה הישראלית בג'ירו ממוצלחת למצוינת.

בהתאם לגילו ומעמדו בקבוצה, פלאזה לא חשש להתבטא גם בענייני תנועת ה BDS והחרמות שהיא יוזמת מול מדינת ישראל. "נכון שיש מדינה מאחורינו, אבל בסופו של דבר כשיש לך כאבים ברגל מהרכיבה אתה לא חושב על הקונפליקט, אתה חושב על הכאב הפרטי שלך", אמר בעבר בראיון ל"ישראל היום", "ברור שאני מייצג את ישראל ויש לי משימה להראות לעולם שישראל היא לא רק מדינה של מל חמות וקונפליקט, אבל כספורטאי אני צריך להתרכז בהצלחה עם הנבחרת. אנחנו רוכבי אופניים ולא פוליטיקאים, זה לא המקום שלנו".

אתמול באיטליה הדהים הרוכב היש ראלי, עומר גולדשטיין, שסיים במקום ה 14 במרוץ גרנד פיאמנטה 191) ק"מ( בזמן של 4:20.52 שעות. גיא ניב סיים דקה אחריו )מקום ,(59 וסוני קולברלי האיטלקי מקבוצת בחריין מרידה ניצח אחרי סיום צמוד.

שלשום במרוץ מילאנו טורינו, הנ חשב לוותיק ביותר בעולם, בן הרמנס מאקדמי סיים במקום ה 18 אחרי שכ ריסטס ניילנדס, שהשתתף בבריחה, נתפס על ידי הפלוטון קצת פחות מ 2 ק"מ לסיום ופרש מהמרוץ. גיא ניב סיים במקום ה .59

 ?? צילום: נועה ארנון ?? פלאזה. מורשת אדירה
צילום: נועה ארנון פלאזה. מורשת אדירה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel