Israel Hayom

עין לטרנרצופיי­ה

אחרי ההצלחה מול סקוטלנד, תארח הערב ישראל את אלבניה למשחק שבו הקהל צפוי להגיע בהמוניו, וגם עם ציפיות על הביטחון של עומרי בן הרוש, הדיוק )או דווקא חוסר הדיוק( של טאלב טוואטחה ומרק תפוחי האדמה של השף כך העבירה הנבחרת את סוף השבוע לפני המפגש החשוב בב"ש

- ליאב נחמני

1 כבר בליל המשחק מול סקוטלנד, בין חמישי לשישי, ישבו המנהל הטכני של נבחרת ישראל ווילי רוטנש טיינר והמאמן אנדי הרצוג וחשבו איך הם מצליחים לאושש את השחקנים לק ראת המשחק מול אלבניה הערב בב"ש.

כשהשחקנים נכנסו לחדר ההלבשה לא היה להם הרבה זמן לחגוג, ולכל אחד מהם חיכתה קערה ובה מרק תפוחי אדמה. בצוות המקצועי האוסטרי הסבי רו את החידוש בכך שמדובר גם במקור לפחמימות וגם בנוזלים, אבל לשחק נים עצמם חשוב בעיקר שהאוכל יהיה טעים, ולכך דואג כמובן השף הצמוד של הנבחרת איתן מזרחי.

במשחקי ליגת העל השחקנים רגי לים לאכול אחרי משחקים פיצות, סנדוויצ'ים או פסטות, וחלקם הופתעו לקבל לראשונה בקריירה מרק תפוחי אדמה. "אחרי ניצחון אין בעיה לאכול הכל", סיפר אחד השחקנים בנבחרת והוסיף: "צוות זר בדרך כלל מביא איתו דברים חדשים, המרק לאחר משחק הוא אחד מהם. אף אחד לא התלונן, אז כנ ראה אין עם זה בעיה".

רוטנשטיינר והרצוג ביקשו מהש חקנים ללכת לישון, למרות הקושי להירדם אחרי משחקים. חלקם הצליחו וחלקם פחות, אך ביום שישי שחקני ההרכב הראשון בעיקר נחו ועברו טי פולים, בעוד אלה שפתחו על הספסל הגיעו למתקן של מכבי חיפה בכפר גלים וערכו אימון עם הרצוג.

עד כמה חשובה לאוסטרים המנוחה? רוטנשטיינר בעצמו הגיע למשוך את מונאס דאבור בידו באמצע ראיון שהע ניק לכלי התקשורת כשעה לאחר המ שחק מול סקוטלנד בעמדת הראיונות בסמי עופר. "אני מאוד מתנצל, אנחנו חייבים לזוז", אמר רוטנשטיינר לעי תונאים ההמומים, כשהשעון הראה 15 דקות אחרי חצות, והסביר: "חייבים לה 2משיך למלון, אין לנו זמן". מבחינה מקצועית, הרצוג המ שיך גם בסוף השבוע את אסיפות הווידאו והציג לשחקנים עוד מקצה שיפורים בשיטת שלושת הבלמים, למ רות שעל פניו הוא היה מרוצה מה משחק. המאמן הרגיש שההגנה היתה הרבה יותר יציבה מאשר באלבניה,

למרות שהשינוי היחיד שעשה היה הצ בתו של עומרי בן הרוש במקומו של ניסו קפילוטו.

בן הרוש זכה למחמאות על יכולתו ביום חמישי, וחבריו לנבחרת סיפרו כי ברמה האישית הוא חש הרבה יותר בי טחון מאז עבר ללוקרן הבלגית. "עומרי לא שיחק כבלם כבר הרבה מאוד זמן, אבל כשהשיטה עובדת הרבה יותר קל להיכנס לעניינים", אמר גורם בנבח רת, "לפני שלושת הבלמים ישנם עוד שלושה קשרים באמצע, ותמיד חלקם נמצאים כגיבוי לפני הבלמים. התפקיד שלהם הוא למנוע שערים בהתקפות מעבר, שמהן היינו חוטפים בעבר".

בצוות המקצועי הבינו שעמדת הב למים פחות משופעת בשחקנים איכו תיים, ומאז ההפסד באלבניה בדקו כמה אפשרויות. אחד מאנשי הצוות צפה בכמה משחקים של בן הרוש מתחילת העונה, ועוזר המאמן אלון חזן סיפר לאוסטרים שהמגן כבר שיחק בעבר כבלם, כך שהוחלט ללכת על זה מול סקוטלנד. מה גם שמבחינה פיזית בן הרוש היה בדיוק מה שרוטנשטיינ­ר והרצ 3וג חיפשו. בהתאחדות לכדורגל החמיאו להרצוג בעיקר על ההחלטה להשתמש באלי דסה וטאלב טוואטחה כשני קיצונים: "זה הצד הכי חזק של הנבחרת היום, אין בכך ספק, והאוסט רים זיהו את זה בזמן קצר. הנבחרת יכו לה לתקוף משני האגפים באותה מידה, וליריבות יהיה קשה להתכונן לכך".

מול סקוטלנד עיקר המשחק עבר דרך טוואטחה, שמסר לא פחות מ 11 כדורי רוחב )"קרוסים"( מתוך 27 של הנבחרת בסך הכל. מדובר בכמות אדי רה למשחק אחד, ובנבחרת אמרו שאם אחוזי הדיוק של טוואטחה היו טובים יותר, המשחק היה יכול להסתיים בתו צאה אסטרונומית.

בפועל כל המסירות של טוואטחה הניבו רק בישול אחד, וגם הוא קרה כשהמגן הסקוטי סגר לו את הרגל הש מאלית ואילץ אותו להיכנס לאמצע ולמסור לדור פרץ ברגל ימין. גם הערב מול אלבניה רוב משחק ההתקפה של ישראל יתרכז בצד השמאלי, במגינה של איינטרכט פרנקפורט.

 ??  ?? דאבור, טוואטחה וכיאל. 11 כדורי רוחב העביר מגן פרנקפורט מול סקוטלנד
דאבור, טוואטחה וכיאל. 11 כדורי רוחב העביר מגן פרנקפורט מול סקוטלנד
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? החגיגות בסמי עופר ביום חמישי. המעבר מהפיצות והסנדוויצ'ים למרק עבר בהצלחה. "אף אחד לא התלונן"
החגיגות בסמי עופר ביום חמישי. המעבר מהפיצות והסנדוויצ'ים למרק עבר בהצלחה. "אף אחד לא התלונן"
 ?? צילומים: אלן שיבר ??
צילומים: אלן שיבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel