Israel Hayom

מטענים נשלחו לסגן הנשיא לשעבר ביידן ולרוברט דה נירו

חבילות חשודות אותרו במתקן דואר בדלאוור, ובמשרדי ההפקה של השחקן שנחשב למבקר חריף של הנשיא טראמפ ● מסתמן: חלק מהמטענים נשלחו מפלורידה

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

טרור חבילות הנפץ בארה"ב נמשך גם אתמול. אחרי איל ההון ג'ורג' סורוס, הילארי קלינטון, ברק אובמה, ראש ה CIA לשעבר ג'ון ברנן ואחרים, נוספו אתמול עוד שני ממוענים לרשימה - סגן הנשיא לש עבר ג'ו ביידן והשחקן רוברט דה נירו.

נכון לאמש, נשלחו סך הכל 10 חבי לות נפץ בדמות מטעני צינור. ההערכה היא שהן נשלחו על ידי אותו אדם. כל הממוענים נחשבים לאנשים שנחשבים למבקרים חריפים של הנשיא טראמפ, אך לא ידוע אם זו באמת הסיבה. ברשת CNN דיווחו אתמול כי החוקרים סבורים שחלק מהמטענים נשלחו מפלורידה.

שתי חבילות נפץ שיועדו לביידן התגלו אתמול בבוקר בשני מתקנים למיון דואר בדלאוור, סמוך לביתו של סגן הנשיא לשעבר. החבילה שמוענה לדה נירו - גם הוא מבקר קולני של טראמפ - הגיעה כנראה כבר שלשום לחדר הדואר במשרדי ההפקה של הש חקן בשכונת טרייבקה בניו יורק. שוטר לשעבר שעובד במקום הבחין בחבילה, אך תחילה היא לא עוררה את חשדו. לאחר שראה את דיווחי החדשות בלי לה, הבין כי מדובר בעוד חבילת נפץ והזעיק את המשטרה. שוטרי NYPD הוזעקו למקום, ויחד עם אנשי חבלה פינו את המטען.

למרבה המזל, בכל התקריות בימים האחרונים לא נפגע איש ולא נגרם נזק. כל חבילות הנפץ, שכללו סוג של מטעני צינור מאולתרים, נשלחו לאחר שנוטרלו למעבדה מיוחדת של ה FBI בווירג'יניה.

טראמפ תוקף

הדרמה מתרחשת כאשר נותרו פחות משבועיים עד בחירות אמצע הקדנ ציה לקונגרס, ונדמה כי היא מלהיטה עוד יותר את הרוחות הסוערות ממילא. בכירים במפלגה הדמוקרטית הפנו אצבע מאשימה לרטוריקה של הנ שיא, אשר לתפיסתם מסיתה לאלי מות. טראמפ עצמו, שגינה שלשום את המעשים ואמר כי "אין מקום לאלימות פוליטית", שב אתמול לתקוף, ובציוץ אופייני בחר לחזור ולהאשים את כלי התקשורת, דווקא אחרי שרשת ,CNN למשל, היתה אחד היעדים של חבילות הנפץ. "חלק גדול מאותו הכעס שאנחנו רואים היום בחברה שלנו נגרם בגלל הדיווחים הלא מדויקים והשקריים בכ וונה תחילה של כלי התקשורת המר כזיים, שאותם אני מכנה 'פייק ניוז'", טען, "זה הפך להיות כל כך רע ורווי שנאה שכבר אי אפשר לתאר. תקשורת המיינסטרים חייבת לנקות את עצמה, מהר!"

מי שמיהר להגיב לציוץ היה ראש ה CIA לשעבר, ג'ון ברנן, שהחבילה שנשלחה למשרדי CNN בניו יורק מוענה אליו. "תפסיק להאשים אחרים - תסתכל בראי", הטיח ברנן. "הרטו ריקה המסיתה שלך, השקרים ועידוד האלימות הם מבישים". גם מזכירת המ דינה לשעבר, הילארי קלינטון, הגי בה לראשונה להתרחשויות. "זו תקופה מדאיגה", אמרה.

 ?? צילום: רויטרס ?? ג'ו ביידן
צילום: רויטרס ג'ו ביידן
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? רוברט דה נירו
צילום: אי.פי.אי רוברט דה נירו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel