Israel Hayom

קיצור תולדות השנאה: כשהייאוש הופך לרעל

- חיים שיין | סכנת ההסתה

השמאל הישראלי מצוי בתהליך התכווצות מתמשך. הייאוש, וההפנמה כי החזרה לשלטון בדרכים דמוקרטיות הולכת ומתרחקת, גרמו לחוגי השמאל לשלוף את כלי הנשק המושחזים והחדים ביותר, שבהם השתמשו במיומנות ראויה לציון עוד לפני הקמת המדינה. אני מציע להם ליטול קורה מבין עיניהם ולהפסיק את מסעות השנאה, ההסתה והמלשינות נגד הימין. אי אפשר לגלגל עיניים לשמיים ולהתריע על השסע החברתי, ובו בזמן להעמיק אותו.

אחרי שנעדרה מרשימת הנואמים בעצרת לזכרו של רבין והביקורת הציבורית שנ שמעה בשמאל על כך, הוחלט אמש שיושבת ראש מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג תנאם בע צרת הזיכרון לראש הממשלה המנוח שתתקיים ב 3 בנובמ בר )שבת(.

בהודעה משותפת שהוציאו מרצ ואנשי תנועת דרכנו, מא רגני העצרת, הסבירו כי העוב דה שנזדברג לא תנאם מקורה ב"אי הבנה".

מתנועת "דרכנו" נמסר בה תייחסם לנושא: "אנו שמחים שאי ההבנה מול מפלגת מרצ מאחורינו. כפי שהובטח, בע צרת ינאמו נציגים מכל קצ וות הקשת הפוליטית, ורשימת הנואמים והאמנים שיופיעו בע צרת תפורסם בימים הקרובים".

זנדברג עצמה הגיבה ואמ רה כי "עצרת רבין היא אירוע מכונן ומשמעותי, שאי אפשר לדמיין ללא השתתפותה של מרצ. המפלגה מייצגת מאות אלפי ישראלים שדבקים בדרך השלום ובדרך רבין. אני שמחה שהנושא נפתר".

חרף הודעת "דרכנו" באשר לנאומים מכל קצוות הקשת הפוליטית, קראה אתמול תנו עת שלום עכשיו לראשי המחנה הציוני, חברי הכנסת ציפי לבני ואבי גבאי, לדרוש ממארגני העצרת שלא לאפשר לשר צחי הנגבי )הליכוד( לנאום.

מנכ"לית התנועה שקד מורג הבהירה בהקשר זה, "אל תכשי רו את השרץ, אל תהיו שותפים לשכתוב המציאות".

השבוע אמרה ח"כ זנדב רג בהתייחסה לזהות הנואמים והאנשים על הבמה בעצרת: "זיכרון לא קונים בכסף, גם לא את השלום".

לדבריה, "מי ששר לצד יצחק רבין את שיר השלום הור חק מהעצרת, ואילו מי שעמד על המרפסת והסית יהיה שם. מכיוון שלא פורסם שם המנ חה, אנחנו מקווים שזה לא יהיה איתמר בן גביר. את הסמל כבר יש לו".

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel