Israel Hayom

"אין ברירה, נחלק תלמידים לפי ימים ושעות"

- בעיית הרוטציה - מי יישאר בבית? נועם )דבול( דביר

הבעיה הגדולה ביותר של משרד החינוך צפויה להיות תלמידי גני הילדים (6-3) ובתי הספר היסודיים.

בסבב הקודם של הקורונה חזרו תלמידי א'-ג' ללמוד בקבוצות קט נות )קפסולות( והתפרסו על כל המ בנים שבבתי הספר, בעוד תלמידי כיתות ד'-ו' הושארו בבית. הפעם במשרד החינוך לא יוכלו להשאיר את תלמידי כיתה ד' בבתים כיוון שחלק מהם עדיין לא בוגרים מס פיק. עם זאת, אם יוחלט על למידה בקפסולות ייתכן ומי שישלמו את המחיר יהיו כיתות ה'-ו' ששוב ייש לחו לביתם ללמידה מרחוק.

"התחלנו כבר בתקופת הגל הרא שון בחודש אפריל להיערך לגל השני עם תוכניות עבודה מפורטות,

ואנחנו ערוכים לתת מענה מהיר יותר למספר תרחישים אשר יכולים להיווצר כתוצאה מהנגיף", מספר אריה מימון, ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד, "במצב שנצטרך לחזור לקפסולות, יש לנו תוכנית פעולה שלפיה נלמד בחלוקה על פי ימים, ברוטציה וגם בחלוקה על פי שעות".

לדבריו, "אין אפשרות להשאיר תלמידים שבוע שלם בבית כמו שקרה עם כיתות ,'ו-'ד עדיף שהם יחזרו אפילו לחצי שבוע. אנחנו נערכים לכך שכיתות א'-ב' יגיעו ללמידה לסירוגין ובימים שהם לא ילמדו בבוקר, הם יגיעו אחר הצה ריים עם כוח אדם שלנו – כלומר יגיעו שלושה ימים בבוקר, שלושה ימים אחר הצהריים".

בגני הילדים (6-3) המצב הרבה יותר מורכב: בגל הראשון הוחלט על למידה ברוטציה - מה שאומר כי כל תלמיד הגיע לגן לשלושה ימים בשבוע ובשאר השבוע נאלץ להישאר בבית – מה שהביא גם את ההורים להישאר בבית. הבעיה העי קרית היתה כמו בכל המערכת, מח סור בצוות ובגננות ובעיקר מחסור במבנים שאליהם אפשר לחלק את הילדים. נראה שגם הבטחות שניסו לתקן את המצב לא מומשו.

בתחילת חודש מאי הודיעו שרי האוצר והמשרד לשוויון חברתי לש עבר )משה כחלון וגילה גמליאל( כי סיכמו על העמדת 250 מיליון שקלים לרשויות המקומיות לטובת הפעלת מסגרות לילדי הגנים והגיל הרך. התקציב הזה היה אמור לאפ שר הסבת מבנים לטובת מתן מענה לילדי הגיל הרך - כך שבמקרה של רוטציה, יהיו מסגרות לשאר ילדי הגן. אלא שמאז הרוטציה בוטלה, הרשויות המקומיות לא איתרו מב נים חלופיים, הכסף לא עבר ובמ קרה של חזרה ללמידה ברוטציה, ייקח למנגנון הזה הרבה זמן לפעול.

 ??  ?? המצב המורכב ביותר: בגני הילדים
המצב המורכב ביותר: בגני הילדים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel