Israel Hayom

"השרים יפעלו בלי פיקוח": מחלוקת על "חוק עוקף הכנסת"

- גדעון אלון,

ביקורת חריפה באופוזיציה על אישור הצעת החוק כי לא יהיה צורך באישור הכנסת לצורך יישום התקנות לשעת חי רום. החוק אושר שלשום בלילה ברוב של 29 נציגי הקואליציה מול 24 נציגי האופוזיציה. מנגד, בקואליציה הסבירו: "החוק מו גבל בזמן".

ח"כ מיקי לוי )יש עתיד( אמר כי "הממשלה קובעת והכנסת צריכה רק לאשר. אדם אחד יחליט ואחר כך כל הממשלה תגיד כן, זה טירוף מערכות, דיקטטורה. החוק מאפשר לממשלה לעשות מה שהיא רוצה ללא פיקוח הכנסת".

ח"כ אוסאמה סעדי )הרשימה המשותפת(: "מתקשרים אלי זו גות צעירים שהתכוננו לחתונה ושואלים איך אפשר לבטל מהיום למחר חתונה? לא ניתן לכם לה משיך להתעמר באזרחים".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "החוק הזה לא משנה הרבה. הכ נסת מוציאה מעצמה את היכו לת לחוקק. לא התקזזתי, כדי שבעוד שנים אני אוכל להגיד לבתי רחל שהייתי כאן להילחם על הדמוקרטיה".

מנגד, יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון )הליכוד(, ני סתה בדברי התשובה שלה להגן על הממשלה: "רבותיי, כמה דרמה? החוק הזה מחוקק לתקופה מאוד מוגבלת עד 6 באוגוסט. אנ חנו נמצאים בתקופה קשה ואנחנו צריכים להתמודד ולקבל החלטות במהרה. אם היינו רוצים להיות חותמת גומי, הצווים היו מאושרים כבר בצהריים בוועדה. כעת נוכל לדון בצווים החדשים ולשמוע מו מחים. הכנסת חשובה ואנחנו לא מתכוונים לוותר על מקומה. הכ נסת תמשיך לעמוד בגאון ולחוקק חוקים לטובת הציבור".

 ??  ?? מליאת הכנסת
מליאת הכנסת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel