Israel Hayom

ארגון הבריאות העולמי: "הנגיף כנראה מידבק דרך האוויר"

- ממשל טראמפ לקונגרס: פרשנו סופית מארגון הבריאות העולמי אלי לאון

ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול כי ישנן "ראיות חד שות" המוכיחות כי נגיף הקורונה מידבק דרך האוויר, זאת לאחר שק בוצה של מומחים בינלאומיים פנו לארגון לפני כמה ימים וקראה לא רגון לעדכן את ההנחיות שלו בנוגע לאופני ההדבקה של נגיף הקורונה. הכוונה היא להדבקה אווירית בח ללים סגורים.

נציגים של ארגון הבריאות העו למי ציינו כי בכוונתם לעדכן את המלצותיהם בימים הקרובים. ד"ר בנדטה אלגרנזי ציינה במסיבת עי תונאים שהתקיימה אתמול כי לא ניתן לשלול מצב של הדבקה דרך האוויר, "במיוחד בתנאי צפיפות סגורים ומאווררים בצורה גרועה".

מדענים של ארגון הבריאות העולמי אמרו, כי במהלך השבו עות האחרונים הוועדה דנה בראיות חדשות בנוגע לכל הדרכים שבהן הנגיף מתפשט, כולל על ידי טיפות זעירות או רסס אווירי. "אנו מודעים לכך שצצות ראיות בתחום זה כמו בכל התחומים האחרים", הסבירה ד"ר אלגרנזי, "ולכן אנו מאמינים שעלינו להיות פתוחים לראיות אלה ולהבין את השלכותיהן על דרכי ההדבקה וגם לגבי אמצעי הזהירות שצריך לנקוט".

סוגיית ההדבקה דרך האוויר עלתה בתחילת השבוע כאשר 239 מדענים מ 32 מדינות טענו כי יש ראיות גוברות שחלקיקים מזעריים של הנגיף יכולים להדביק אנשים

וכי על הארגון לשנות את המלצו תיו הרשמיות. החוקרים מתכננים לפרסם את ממצאיהם המלאים בש בוע הבא. מדעני הסוכנות הסבירו כי המדענים סוקרים בממוצע 500 מאמרים חדשים מדי יום, שרבים מהם מתגלים כמפוקפקים.

בתוך כך, לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ הכריז על כוונתו לפרוש מארגון הבריאות העולמי, ממשלו הודיע אתמול רשמית לקונגרס על ביצוע המהלך. כזכור, טראמפ נימק הפרישה בכך שהארגון התקשה לה תמודד עם התפרצות המגיפה וכי הוא שיתף פעולה עם הסינים, של דבריו ניסו לטייח את ההשפעות הנחרבות של ההתפרצות.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel