Israel Hayom

סימני פשרה: תקציב חד שנתי

מסתמן: סוף למחלוקת על התקציב בין הליכוד לכחול לבן ● אמש: נתניהו וגנץ דנו בסיכומים האחרונים ● גנץ יוותר על תקציב דו שנתי, ורה"מ יילך לקראתו בנושאים כלכליים

- יהודה שלזינגר וגדעון אלון

האם האיום בבחירות מצד ראש הממשלה נתניהו הפך לנחלת העבר? פשרה מסתמנת בסו גיית העברת התקציב, שעמדה בשבועיים האחרונים במוקד המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן ואיימה על שלמות הקואליציה הענקית.

ביומיים האחרונים מתנהלת הידברות בין שתי המפלגות הגדולות, והפשרה המסתמנת היא שהתקציב שיועבר יהיה תקציב חד שנתי, ולא דו שנתי כפי שדרשו בכחול לבן.

במקביל, בסוגיות הבוערות הקשורות לנפגעי הקורונה, כמו פי צויים לעסקים, סיוע למובטלים, תו כניות עבודה וכדומה - הגיעו הצ דדים להסכמות לטווח ארוך.

אמש לקראת חצות, נפגשו לדון במחלוקות הללו רה"מ נתניהו ורה"מ החליפי, שר הביטחון בני גנץ. פגיש תם של השניים הסתיימה לאחר סגי רת הגיליון.

תזכורת: בהסכם הקואליציונ­י של ממשלת האחדות נקבע, כי הממשלה תעביר תקציב דו שנתי. למרות זאת, גורמי המקצוע הכוללים את ראש אגף התקציבים באוצר, החשב הכללי והנ גיד, סבורים כי בתקופה הנוכחית, עם משבר כלכלי עו למי וחוסר ודאות כל כלית, נכון יותר לה ביא לאישור תקציב חד שנתי.

נתניהו תומך בע מדתם, אלא שאנשי כחול לבן חשדו כי נת ניהו ינצל את המחלו קת ואי היכולת להע ביר תקציב כדי לצאת לבחירות נוספות, ולס כל את האפשרות שגנץ יכהן כראש ממשלה בפועל.

דרעי: "לא יסלחו לנו"

עם התגברות הגל השני של הקו רונה, קיימת הבנה בשני הצדדים כי אין שום אפשרות ללכת לבחירות, ועל כן בימים האחרונים יושבים גור מים משתי המפלגות כדי להגיע לידי הסכמה הדדית.

ברקע ההסכמות המתגבשות, עומ דים דבריו של שר הפנים אריה דרעי אתמול בוועדת הבחירות ה 24 של הכנסת שהתכנסה לראשונה.

"אסור לנו ללכת לבחירות רביעיות כעת. פשוט אסור לנו", ציין דרעי.

לתפיסתו, "ההיסטוריה לא תסלח לנו אם נעז ללכת לבחירות נוכח המשבר הקשה. אנו חייבים לעבוד ביחד. לא יסלחו לנו אם נלך לבחירות במשבר קשה כל כך עם מאות אלפי מובטלים. אני קורא לעצמי, לראש הממשלה, לראש הממשלה החליפי ולכולנו: אנחנו צריכים לטפל אך ורק במשבר הבריאותי והכלכלי. רק בזה. כי אחרת ילדינו, נכדינו והציבור כולו

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel