Israel Hayom

"הדר ובניה, זו גאווה להמשיך בדרככם"

איראן: אחרי התקרית במתקן בנתאנז, שוב פיצוץ מדרום לטהרן אלי סגל ורועד בלעוס עברו את קורס הקצינים עם הדר גולדין ז"ל ● שש שנים אחרי צוק איתן, השניים מפקדי פלוגה: "אם יטילו עלינו להחזיר את החטופים - נעשה זאת"

- נטע בר ואלי לאון חנן גרינווד

שני בני אדם נהרגו בעקבות פיצוץ במפעל מדרום לבי רת איראן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממשלתית "אירנא".

גורם איראני טען כי הפי צוץ נבע מטעות אנוש, וציין כי נוסף על ההרוגים היו גם שלושה פצועים. על פי הנטען, הפיצוץ התרחש באזור התע שייה בקרשהאר. הפיצוץ את מול - השישי שהתרחש לאח רונה ברחבי איראן. ביום שבת התרחש פיצוץ בתחנת הכוח בעיר אהוואז שבדרום המדינה.

"הפיצוץ נגרם על ידי כמה עובדים שהתרשלו עם מכלי חמצן. הפיצוץ היה רועש עד כדי כך שקירות מפעל סמוך נהרסו גם הם לחלוטין", ציין אותו גורם ממשלתי.

בתוך כך, דובר ממשלת איראן, עלי רביעי, התייחס היום באופן מפורט לאירוע ול שריפה במתקן העשרת האור ניום בעיר נתאנז שהתרחש בשבוע שעבר, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת שונים, גרם כבר נזק לכושר הייצור של המתקן.

"לתקרית לא היתה כל הש פעה על תהליך העשרת האור ניום והמתקן בנתאנז פעיל כמו קודם. פעילותה הגרעינית של איראן היא שוחרת שלום, ול מרות אויבים עוינים, לא ניתן לעצור את תוכנית הגרעין שלנו", אמר רביעי.

רביעי התייחס לישראל ואמר: "לאחר התקרית, כלי תקשורת במערב ניסו ליצור תדמית חזקה ובעלת עוצמה עבור המשטר הישראלי וייח סו את התקרית לישראל, בזמן שבכירים במשטר הגזלן סירבו להגיב על התקרית או לקבל אחריות".

לדבריו, "המשטר הישראלי חייב להיות מודע לכך שיצירת נרטיב שובר מוסכמות של תקי פה נגד מתקני הגרעין באיראן, אפילו כזה כוזב למטרות תע מולה, היא צעד בדרך שמובי לה לסיכון השלום והביטחון", הוסיף רביעי. הדובר האיראני הודיע כי ארצו תחשוף בקרוב את פרטי חקירת התקרית לאחר אישורה של מועצת הביטחון העליונה במדינה.

חודשים ספורים בלבד לפני שרס"ן בניה שראל וסמ"ר ליאל גדעוני נהרגו במבצע צוק איתן, והדר גולדין נחטף ביום שישי השחור, היו רב סרן אלי סגל ורב סרן רועד בלעוס חלק משלישייה בלתי נפרדת, יחד עם גולדין בקורס הקצינים. שראל היה מפקד הפלוגה של בלעוס בהכשרה.

שש שנים אחרי שהאדמה רעדה וצה"ל פתח במבצע צבאי ברצועת עזה, בלעוס וסגל, אז קצינים צעירים בסיירת רימון, יחידה שהיתה כפופה לחטיבת גבעתי, משרתים כמפקדי פלוגה בגדוד הסיור של החטיבה, מתאמנים לקראת מבצע עתידי בצפון או בדרום. את היום שבו התרחש האירוע הם לעולם לא ישכחו. "בלילה לפני האירוע היינו בנוהל קרב יחידתי לקראת מבצע בעומק עזה ואז אמרו לנו להמתין כי יש הפסקת אש, אבל הוסיפו שזה לא אומר כלום - שע דיין יש כוחות בשטח", נזכר סגל. רועד: "היינו בעומק השטח, נלחמים לפעמים

פנים אל פנים. זה החלום של כל לוחם".

ואז השקט של הפסקת האש הפך ברגע אחד למהומה. "ישבנו באיזו חו רשה ופתאום הגיע מפקד יחידת רימון בטירוף ופקד על כולם לעלות על הכ לים במהירות. כולם הבינו שיש אירוע ושזה קשור אלינו, אבל לא יודעים פר טים", מספר סגל. "דהרנו פנימה, לתוך עזה, מוכנים לקרב, וכשהגענו גילינו את הגדס"ר מנהל לחימה משמעותית מול מחבלים. הצטרפנו ללחימה, מק בלים משימות, מבלי לדעת מה קרה".

רועד מספר כי הוא הקשיב לרשת הקשר החטיבתית וכך הבין את סדר הגודל של האירוע. "התחילו להגיע שמועות מי נהרג. אלו היו תחושות מאוד קשות. לגלות שבניה שראל, המפקד הנערץ שלך, נהרג, ושהחבר שלך מקורס קצינים, הדר גולדין, נחטף. כלוחם אתה רוצה להגיע כמה שיותר מהר לאירוע ולחתור למגע, לעשות הכל כדי להיות שם".

שש שנים אחרי האירוע נמצאים שני הקצינים בנעליו של בניה שראל, בעוד גופתו של הדר גולדין נותרה בשבי אר גון הטרור חמאס. "זו זכות וגאווה להיות במקומות שבהם היו בניה והדר ושנינו מרגישים שאנחנו ממשיכים את דרכם", אומר אלי. "המשימה לא הושלמה לגבי הדר ואנו לא שוכחים את זה. הדר, בניה וליאל חרוטים על דגל סיירת גבעתי. אני בטוח שהם מסתכלים עלינו מלמע לה וגאים שאנחנו ממשיכים את דרכם".

רועד ואלי מדגישים כי הם מוכנים ללחימה, בצפון ובדרום: "אם יפקדו עלינו להיכנס כדי להחזיר את הגו פות, נעשה זאת בשמחה", אומר אלי, ורועד מסכם: "אם זו המשימה שנקבל - נעמוד בה ללא ספק".

 ?? צילום: דו"צ ?? רס"ן רועד בלעוס
צילום: דו"צ רס"ן רועד בלעוס
 ?? צילום: דו"צ ?? רס"ן אלי סגל
צילום: דו"צ רס"ן אלי סגל
 ??  ?? צילום לוויין באזור התקרית
צילום לוויין באזור התקרית
 ??  ?? רס"ן שראל ז"ל
רס"ן שראל ז"ל
 ??  ?? סגן גולדין ז"ל
סגן גולדין ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel