Israel Hayom

נקודה טובה

סרחיו ראמוס כבש את 22 הפנדלים האחרונים שבעט, ומשאיר את השוערים חסרי תשובה ● אחרי פגרת הקורונה הוא סידר כך לריאל מדריד נקודות יקרות, אולי בדרך לתואר האליפות בספרד

- דור הופמן

נניח שעתיד האנושות היה תלוי בפנדל אחד, במי הייתם בוחרים שיקבל את האחריות? סביר להניח שמכורח ההרגל יעלה שמם של רונאלדו או מסי, אחרים יצביעו על לבנדובסקי או מילנר האמינים, ויהיו כאלה שירחיקו לכת עד לוקה מילי בוייביץ' מקריסטל פאלאס או כריס טיאן סטואני מג'ירונה, מטובי הפנ דליסטים על הפלנטה.

אין ספק שכולם אופציות טובות וב עלות סיכוי גבוה להציל אותנו, אבל נדמה שנכון להיום, הכי בטוח יהיה להפקיד את גורלנו ברגליו של סרחיו ראמוס. כבר שנתיים וחודשיים שהבלם והקפטן של ריאל מדריד לא מחמיץ פנדל. הפעם האחרונה שזה קרה היתה ב 9 במאי 2018 מול סביליה, ומאז רא מוס סופר 22 פנדלים מדויקים ברצי פות - בקבוצה ובנבחרת, בזמן משחק ובבעיטות הכרעה. ליגה, גביע, סופר קאפ אירופי, ליגת האלופות, ליגת האומות, סופר קופה ספרדי, גביע עו למי - אין כמעט מסגרת שלא כבש בה מהנקודה, אין שוער שהצליח לעצור בעיטה שלו.

רק בשבוע האחרון הצטרפו אונאי סימון מבילבאו ודויד סורייה מחטאפה לרשימה ארוכה שכוללת בין השאר גם את פרננדו מוסלרה, גורקה איראיסוס ויאן אובלק. "דווקא ברגעים האלה של לחץ ומתח, אני מרגיש הכי נוח בעו לם", ניסה להסביר הבלם איך הפך לא חרונה למר פנדלוביץ', "בגלל זה אני מתאים כל כך לסיטואציה".

בהתחלה ראמוס בכלל לא היה חלק מהסיטואציה. ב ,2010 מול בילבאו, הוא נאלץ "לגנוב" מרונאלדו את הפנדל הראשון בקריירה בטענה ש"רציתי לכ בוש והיה לי ביטחון". כך הוא ניגש גם לפנדל השני, בבעיטות ההכרעה בחצי גמר ליגת האלופות ב 2012 מול באיירן מינכן, אך במקרה הזה התמהמה, הטיס את הכדור לשמיים והפך לבדיחת רשת. אפילו מנואל נוייר צחק כשאמר: "לא ידעתי שהוא אוהב להעיף כדורים מעל המשקוף", ואפשר היה לשער שהרומן בין ראמוס לנקודה הלבנה לא יהפוך לסיפור אהבה.

את הפספוס מול באיירן הבלם אמנם ניער עם פאננקה מדויקת בחצי גמר יורו 2012 מול פורטוגל, אך בהמשך החמיץ מול ברזיל בגמר גביע הקונ פדרציות ומול קרואטיה ביורו .2016 למעשה, ראמוס החמיץ שלושה מש מונת הפנדלים הראשונים בקריירה.

את הכוונת הבלם בן ה 34 איפס כש רונאלדו עזב והוא קיבל בלעדיות על הפנדלים. "יש לו אופי חזק וזה נותן לו ביטחון", ניסה לנתח PAIS"ל "EL אנדרס פאלופ, "הוא גם מאוד מגוון בפנדלים שלו", הוסיף שוער העבר, "ולכן שוערים מחכים עד הרגע האחרון לבעיטה שלו".

העונה ראמוס תרם מהנקודה שישה פנדלים מדויקים בליגה, כשהשלו שה האחרונים - אחרי פגרת הקורונה - הביאו לריאל נקודות יקרות. "הוא תמיד ניגש לבעיטה בביטחון מלא, גם אחרי מאמץ פיזי אדיר", החמיא מאמנו זינדין זידאן. כנראה גם הצרפתי מבין שבשלב זה של העונה - כשהכוכבים לא פוגעים - הדבר הכי טוב הוא לתת לראמוס להבהיר את הנקודה שלו.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ראמוס. מלא ביטחון
צילום: אי.אף.פי ראמוס. מלא ביטחון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel