Israel Hayom

מסתמן: סגר יוטל על עוד ערים ושכונות

גורמים מקצועיים הבהירו כי הסגר נדרש במוקדי התפרצות, בין היתר בשכונות בירושלים ובאשדוד ● טרם התקבלה החלטה סופית בעניין

- אריאל כהנא, מיטל יסעור בית אור ושלומי דיאז

ראש הממשלה בנימין נת ניהו כינס אמש את ועדת השרים הקובעת הטלת סגרים על מוקדי התפרצות קורונה בישראל. על פי הצעת ההחלטה שהוגשה לוועדה, אמורים היו השרים לה חליט על סגרים בחמש ערים בר חבי הארץ. בחלק גדול מן המקרים דובר על שכונות חרדיות.

על פי ההצעה של גורמי המקצוע, נדרש סגר בשכונות במודיעין עילית, בבית שמש, בירושלים, בשכונת אחוזת רוטנר שבקריית מלאכי, בשכונת עמידר ברמלה, וכן הוצע להאריך את הסגר על הקיים על שכונות שונות בלוד ולהרחיב אותו לשכונות גני יער ושבזי.

על פי המלצת גורמי המקצוע, במקומות אלה אין מנוס מהטלת סגר מלא, כך שאין יוצא ואין בא למעט יציאה לעבודה ולקניות. משך הסגרים יהיה שבוע ימים. עדיין לא מדובר בהחלטה סופית. השרים שינו בעבר את המלצות הגורמים המקצועיים, וייתכן שגם במקרה זה תשתנה הרשימה מן ההצעה המקורית.

מספר הנדבקים בקורונה עמד נכון לאמש על 14,516 איש, ומיום שלישי בחצות ועד לשעות הערב אובחנו 632 איש. מקרב הנדבקים 113 היו במצב קשה ומהם 39 חולים מונשמים. שני בני אדם נפטרו ומספר המתים עומד על .344 מספר המחלימים - .18315

נתון מדאיג נוסף הוא של מספר אנשי צוות רפואי השוהים בבידוד - בתוך שבוע המספר הוכפל ועומד על ,2639 מהם 718 אחים ואחיות ו־134 רופאים ורופאות. 111 מנהלי המחלקות הפנימיות ברחבי הארץ הזהירו כי "המחלקות לא ערוכות ולא מוכנות להתמודד עם אתגרי החורף הקרוב".

בפנייה שהעבירו לראש הממשלה נתניהו ולשרי האוצר והבריאות, מתריעים המנהלים שללא תוספת תקנים ותקציב לא יוכלו להתמודד בחורף עם הטיפול בקורונה לצד הטיפול בשפעת ובמחלות העונתיות.

"המחלקות הפנימיות נמצאות בכל ימות השנה בתפוסה של יותר ממאה אחוז. עם בואו של החורף, נגיע לתפוסה של 140 אחוז ויותר. המשמעות היא אשפוז אלפי חולים במסדרונות ובחללים שאינם ראויים לאשפוז. השילוב הזה מחייב אותנו להיערך מיידית, אחרת העלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים - יחד עם תחלואות החורף הרגילות, ובהן שפעת, תחלואת ריאות ומחלות מורכבות נוספות )שגם בהן יש התפשטות והחמרה( - יביאו את המערכת להתמודדות עם מצבים קיצוניים מאוד, ובתנאים הקיימים, לקריסה ולכישלון".

בתוך כך, הוחלט כי החל מהבוקר מספר הנוסעים המותרת בנסיעה באוטובוס יהיה מחצית התפוסה. עוד הוחלט כי המזגנים יפעלו, אבל החלונות יהיו פתוחים. האוטובוסים העירוניים יסיעו עד 32 נוסעים, ואוטובוס בין־עירוני - עד 30 נוסעים. באוטובוס דו־מפרקי יוכלו לנסוע עד 50 נוסעים.

 ?? ?? אכיפת סגר באחת משכונות העיר לוד צילום: יהונתן שאול
אכיפת סגר באחת משכונות העיר לוד צילום: יהונתן שאול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel