Israel Hayom

שרים מאיר אריאל: פרויקט מרגש לזכרו

ב 18 ביולי ימלאו 21 שנים למותו של מאיר אריאל ● "ישראל היום" גאה להציג פרויקט לזכרו, שבמסגרתו יעלו לאתר בכל יום בשבוע הבא ביצועים מחודשים ומסקרנים לשיריו

- רז ישראלי

ב 18 ביולי ימלאו 21 שנה למותו של מאיר אריאל, מי שנחשב לט רובדור הישראלי והלך לעולמו במפתיע בגיל .57 אריאל, יליד קיבוץ משמרות, הותיר אחריו יצירה ענפה, שמונה אלבומים ועשרות שירים שרבים מהם נכנסו לפנ תיאון המוזיקה העברית.

"ישראל היום" גאה להציג לזכרו את פרויקט "והנה נשארת" בשיתוף מכללת BPM וחברת "עננה", שבמסגרתו יעלו באתר "ישראל היום" שמונה ביצועים מחו דשים לשיריו האהובים של אריאל.

עשרות מוזיקאים לקחו חלק בפרויקט שמקדש את יצירתו של אריאל. השירים שנבחרו לפרויקט כוללים להיטי ענק שה פכו לנכסי צאן ברזל של התרבות היש ראלית, לצד פנינים נסתרות מכל תקופות חייו של היוצר המוערך.

בין האמנים שהשתתפו בפרויקט: ערן צור, עדי אולמנסקי, אדם בן עזרא, יהלי סובול, שני פלג, עומר קורן, יהוא ירון, דניאל זמיר, אלון עדר ולהקה, ניר שלמה עם אופיר בנימינוב וגדי פטר ועוד.

הם התבקשו לתת את הפרשנות שלהם לשירים של אריאל, ותוך כדי כך נתנו ביטוי לז'אנרים מגוונים. כך, למשל, בביצועים יש ביצוע אלקטרוני לאחד מלהיטיו הגדולים של אריאל. ביצוע אחר הלך לכיוון הג'אז וכולל נגינה בסקסופון. כמו כן, כולל אחד הביצועים דואט אקו סטי שובה לב.

החל מיום ראשון ישוחרר בכל יום לאתר "ישראל היום" קליפ מתוך הפרויקט. הק ליפים ילוו בשורה של כתבות וראיונות שמתייחסים ליצירתו של מאיר אריאל, שממשיכה להיות רלוונטית גם היום, ואולי אף אקטואלית, בפרספקטיבה של 21 שנים אחרי לכתו.

אלבום הבכורה שלו, "שירי חג ומועד ונופל", יצא ב 1978 כשהוא היה בן .36 את ההפקה המוזיקלית עשה שלום חנוך, חבר ילדות של אריאל מקיבוץ משמרות. האלבום כלל קלאסיקות כמו "שיר כאב", "טרמינל" ו"ארול", אם כי בזמן אמת הוא לא זכה להצלחה מסחרית, ועברו עוד חמש שנים עד שאריאל הוציא את אלבומו הבא. רק שנים לאחר מכן נחשב לאלבום מופת.

 ?? ?? מאיר אריאל ז"ל צילום: קוקו
מאיר אריאל ז"ל צילום: קוקו
 ?? ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel