Israel Hayom

מריחים בחירות? חולדאי שוקד על הקמת מפלגה, גם עפר שלח מברר

ראש עיריית ת"א מגייס 100 מייסדים למפלגה שיעמוד בראשה ● ח"כ שלח ערך בירורים על פריימריז, ואפשרות שעלתה היא מפלגה משלו - אם ייכשל בהם

- יהודה שלזינגר כתבנו הפוליטי

ראש עיריית תל אביב, רון חו לדאי, שוקד בימים אלה על הקמת מפלגה חדשה שיעמוד בראשה. בלי קשר אליו, גם ח"כ עפר שלח עורך בירורים פרוצדורליי­ם ומשפטיים על אפשרות לקיים פריימריז ביש עתיד. בהתייעצויו­ת הללו עולה גם אפשרות שאם לא ייערכו בחירות מקדימות או שאם הוא ייכשל בהן - יקים שלח מפ לגה משלו.

במשבר הפוליטי האחרון לפני כמה שבועות, סביב סוגיית העברת התקציב, כשאפשרות של יציאה לבחירות כעת עלתה על השולחן, הודיע חולדאי כי אם הממשלה תתפרק הוא "יקפוץ למישור הארצי", כדבריו.

המשבר אמנם תם אך הכוונה שלו נותרה בעינה. חולדאי רצה לרוץ לב חירות עם רשימה קיימת כדי למנוע את הסבך הביורוקרטי, אך כעת כשניתן לו יותר זמן, הוא פועל להקמת מפלגה שיעמוד בראשה.

הקמת מפלגה דורשת גיבוש של 100 מייסדים ולאחר מכן תשלום אגרה ורישום. חולדאי עוד בשלב גיוס 100 המייסדים.

בראיון לרשת ב' אמר לאחרונה חו לדאי כי "אילו היו בחירות מחר בבוקר, אני קופץ למישור הארצי. מה שקורה היום במדינה מחריד אותי. בעיקר הב עיות החברתיות, הכלכליות והערכיות".

לדבריו, "אני כבר הייתי בפנסיה רעיונית ומעשית, כבר חשבתי שבזה נגמר העניין. אני מפחד ממה שקורה במדינה. הגיע הזמן לעשות 'הילינג' לח ברה הישראלית. אני לא יכול להישאר מנגד, אבל מאחר שעכשיו אנחנו לא הולכים לבחירות - אני צריך לחשב מסלול מחדש". בסביבתו של חולדאי סירבו להגיב. ח"כ שלח מצידו עדיין נחוש להוביל פריימריז ביש עתיד. הוא עורך בדיקות בתקנון המפלגה ועם יועצים משפטיים ול"ישראל היום" נודע כי במהלך אותן התייעצויות עלתה גם האפשרות להקמת מפלגה בראשותו. מטעמו של ח״כ עפר שלח נמסר: "ח"כ שלח לא ביצע שום צעד בכיוון של הקמת מפלגה. הוא נשאר ביש עתיד וממשיך במאבק לקיום בחירות פתוחות לראשות מפלגה".

חולדאי רצה לרוץ ברשימה קיימת כדי למנוע סבך ביורוקרטי, אך כעת כשניתן לו יותר זמן, הוא פועל להקמת מפלגה שיעמוד בראשה

שלח, שנחוש להוביל פריימריז, עורך בדיקות בתקנון המפלגה ועם יועצים משפטיים, שבמהלכן עלתה גם אפשרות להקמת מפלגה בראשותו

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? ח"כ עפר שלח
צילום: אורן בן חקון ח"כ עפר שלח
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? רון חולדאי
צילום: גדעון מרקוביץ' רון חולדאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel