Israel Hayom

שיעור בתסכול: חזרה ללימודים רק אחרי חנוכה?

מוסדות החינוך שבו לאותו המצב שבו היו לפני פתיחת שנה"ל, ונראה כי החזרה למסגרות הלימוד תהיה רק אחרי חנוכה ● מנהלי בתי הספר: "לשמוע תלמידים מייחלים לחזור לבית הספר זה בגדר חלום"

- נועם )דבול( דביר

מערכת החינוך מצאה את עצמה בדיוק באותו המצב לפני פתיחת שנת הלימודים. ראשי המערכת יצטרכו לתת פת רונות מהירים ואפקטיביים להת מודדות עם הקורונה גם לתלמידי השכבות הנמוכות )גני הילדים וכיתות ('ב-'א שככל הנראה יצ טרכו ללמוד כולם בקפסולות.

במשרדי החינוך, הבריאות והאוצר נמצאים בפני דילמה. באוצר ובמשרד החינוך ירצו להח זיר את הלימודים כמה שיותר מהר, אז ייתכן כי במשרד הבריאות יתע קשו על פי המלצת המומחים ליצי רת קפסולות הרמטיות בכל שכבות הגיל הנמוכות.

המשמעות של מהלך כזה היא הקצאת מאות מיליוני שקלים לטובת מבנים ואנשי צוות, וכפי שראינו עד כה, משרד האוצר לא משחרר את הכסף בקלות רבה. מנגד, רק פתיחת המסגרות תאפ שר להורים לצאת לעבוד ובכך לה ניע את המשק. ובתוך זה יש גם את המורים, שכפי שקרה בגל הראשון של הקורונה שבטענה בריאותית יסרבו לחזור ללמד תחת האיום של הקורונה אם לא כל המשק יחזור לפעילות.

הבעיה הגדולה יותר היא מה יקרה בשכבות הגבוהות, ה' ומעלה, בדגש על חטיבות הביניים והתי כונים. נזכיר כי שם התחזיות קו דרות יותר וצוות המומחים המייעץ למל"ל קבע כי יש להיערך לד חיית פתיחת מערכת החינוך לכי

תות הגבוהות )ה' ומעלה( עד חנוכה לפחות - באמצע חודש דצמבר. זה יישקל רק לאחר הניסיון שיצטבר במערכת החינוך בהפעלת הכי תות הנמוכות. עד אז צפויה לה תרחש הלמידה מרחוק - דבר עם אין ספור קשיים, בראש ובראשונה מחסור במחשבים, ציוד קצה וחיבור לרשת האינטרנט בקרב התלמידים. ובנוסף, יש להוסיף לזה משמעת עצמית של חלק גדול מהתלמידים שאינם מסתדרים בלמידה מקוונת וחוסר מיומנות אצל חלק מהמורים.

הידיעה כי הלימודים הפרונ טאליים עלולים לחזור רק בחנוכה גרמה לזעזוע לא רק אצל ההורים אלא גם אצל מנהלי בתי הספר, שדואגים מה יהיה עם התלמידים. "אני מקווה ומתפלל שנס חנוכה יקרה לנו קודם, והלימודים יחזרו עוד הרבה לפני החג", אומר חיים בדש, מנהל תיכון מקיף יהוד שבו לומדים כ 1,700 תלמידים ותל מידות. "מבחינתנו אנשי החינוך, ואני בטוח שאני מדבר בשם רבים מעמיתיי, תקופת הסגר היא תקופה קשה - אובדן הקשר הישיר הב לתי אמצעי עם התלמידים, הקו שי שבהיעדר עשייה חינוכית שלא באמצעות כלים טכנולוגיים והכל מרחוק".

עוד הוא אומר: "בוודאות - לת למידים החסך החברתי הוא הקשה ביותר. לשמוע תלמידים המייחלים לחזור לבית הספר זה בגדר חלום, ואנו זוכים לשמוע זאת עכשיו בכל יום ובכל שיעור מפי התלמידים. יש גם געגוע של הצוות החינוכי והמ נהלי לתלמידים. אין מראה הצובט את הלב ממראה של בית ספר נטוש וללא תלמידים. המסדרונות זועקים את זעקת הגעגוע של הצוות לתל מידים, לחיוך, לצחוק ואפילו למ רדף אחרי התלבושת. אם יש משהו שאולי הקורונה תעשה, זאת ההכרה במקומו המרכזי של איש החינוך. החזרת מעמדו של המורה כעוגן ומגדלור עבור תלמידיו".

בדש: "לתלמידים החסך החברתי הוא הקשה ביותר. אין מראה הצובט את הלב ממראה של בית ספר נטוש. המסדרונות זועקים את געגוע הצוות לילדים"

 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? חיטוי מוסדות הלימוד. עלולים לחזור רק בדצמבר
צילום: דודו גרינשפן חיטוי מוסדות הלימוד. עלולים לחזור רק בדצמבר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel