Israel Hayom

התוכנית: קליטת מאות סטאז'רים ורופאים בפנסיה

למרות ההבטחות, בבתי החולים משוועים לכוח אדם לתגבור הצוותים ● מנהלי מחלקות פנימיות: "ברזולוציות של האדם הבודד - אנחנו בקריסה"

- מיטל יסעור בית אור

בזמן ש 3,769 אנשי צוות רפואי נמצאים בבידוד ו 2,020 מהם נדבקו בקורונה, ולצד הצורך להוסיף 1,500 מיטות אש פוז, במשרד הבריאות מתעכבים בקליטת מאות פרמדיקים שיכולים לסייע לתגבר את חדרי המיון.

לפני שבוע אישר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי קליטה של

פרמדיקים בבתי החולים. יותר מ 350 פרמדיקים נרשמו לפרויקט, אך העסקתם לא התחילה משום שלא נקבעו תנאי ההעסקה. "הכל מוכן ויש פרמדיקים אבל ממתינים למש רד הבריאות", אומרים בבתי החולים.

במאמץ להתגבר על המחסור בכוח האדם ושחיקת הצוותים הרפואיים במשרד הבריאות הקדימו את קלי טתם של כ 400 סטאז'רים בוגרי לי מודים בחו"ל. בנוסף, הוחלט שגם רופאים בוגרי הארץ אשר אמורים להתחיל את הסטאז' בחודש דצמ בר 2020 יתחילו את הסטאז' בחודש נובמבר 2020 וזאת בתלות בכך שי סיימו את כל הבחינות והמטלות על מנת שיוכלו לקבל הרשאה לסטאז'.

תוכניות נוספות לתגבור כוח האדם הן גיוס כ 1,400 סטודנ טים לרפואה בשנים האחרונות ללימודיהם )חמישית ושישית(, גיוס סטודנטים לסיעוד בשנה ג' ובשנה ד' )כ (3,500 וגיוס פנסיונרים בשי תוף עם הההסתדרות הרפואית. עד כה גוייסו כ 150 רופאים ורופאות.

בתוך כך, על רקע העומס בבתי החולים כינסו כמה ראשי מחל קות מסיבת עיתונאים והשיבו על שאלות. פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מח לקה פנימית בבית החולים בילינ סון, דיווח כי "מתוך 111 מחלקות פנימיות בארץ, נותרו רק 60 מחל קות פנימיות שבהן מטופלים החולים הקשים ה'רגילים' שלנו. המשמעות היא טראגית".

הבכירים גם התייחסו לאמירות מצד מנהלי בתי חולים שלפיהן הם "לא קורסים" בשל נטל הקורונה. ד"ר איילת רז, מנהלת מחלקה פני מית ברמב"ם אמרה: "המילה 'קריסה' היא קשה ודרמטית, וקשה למנהיגים להגיד 'אנחנו קורסים'. אם מסתכלים ברזולציות גדולות אנחנו לא קור סים. ברזולוציות הקטנות של האדם הבודד - אנחנו בקריסה".

 ?? צילום: רויטרס ?? מטפלים בחולים בחניון של בי"ח רמב"ם
צילום: רויטרס מטפלים בחולים בחניון של בי"ח רמב"ם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel