Israel Hayom

הרצוג: "דווקא עכשיו - לקדם עלייה לישראל"

יו"ר הסוכנות היהודית מבהיר בראיון מיוחד: "הקורונה גבתה מחיר כבד בנפש ובמרקם החברתי של קהילות יהודיות בעולם" ● "זו תהיה טרגדיה לאומית אם לא נקדם תוכנית ממשלתית לשילוב עולים"

- דן לביא

עם כניסתו לתפקיד יו"ר הסו כנות היהודית עסק יצחק )בוז'י( הרצוג בחשיבה על האתגרים ארוכי הטווח העומדים בפני העולם היהודי ובחן שורת אסטרגיות פעו לה לעשור הבא. אלא שאז הגיעה המגיפה וחשיבות העלייה עלתה כבימים עברו.

בראיון מיוחד לחג הסוכות למוסף "ישראל השבוע" מדבר הרצוג על ההזדמנות ההיסטורית לנצל את האתגר הנוכחי ולהעלות לישראל רבע מיליון עולים בטווח של 3 עד 5 שנים. לדבריו, בהיעדר תוכנית ממשלתית שתדאג לשילוב העולים בחברה ובמשק, "זו עלולה להיות החמצה היסטורית ולא פחות מטרגדיה לאומית". מודע לקושי לייצר קשב ציבורי ותמיכה ממשלתית בימים אלה אבל נסמך על הצלחת העלייה של שנות ה ,90 מדגיש: "זה עשוי להישמע קצת מוזר על רקע המצב הכלכלי, החברתי והפוליטי הנפיץ, אבל העליה עשויה להפוך לאחד הכלים ליציאה מהמשבר. מניסיוננו, כל גל עלייה טומן בחובו התאוששות כלכלית וצמיחה. מדובר בהזדמנות אדירה לישראל, חברתית וכלכלית".

הרצוג התייחס לקושי הכבד עימו מתמודדות הקהילות היהודיות בעולם תחת הנגיף, שרבות מהן שילמו מחיר כבד בנפש ומרקם החיים האנושיים נפגע באופן חמור. "לא יוצא לי מהראש המשפט שאמרה לי נשיאת הקהילה היהודית ברומא שזעקה בקול חנוק: 'לא ראינו דבר כזה יותר מ 100 שנה מלבד השואה'. אתה שומע דבר כזה ואתה מנסה לחשוב כיצד ניתן לסייע בזמן הקצר ביותר".

על הקשר בין ישראל לתפוצות בימי אתגר אלו אומר: "חלה פה תפנית דרמטית ביחסים. אם בעבר הקהילות היהודיות הן אלו שסייעו לישראל בעת משבר ומלחמה, כעת ישראל היא זו שצריכה לסייע להן. מדובר בתהליך ארוך טווח". הרצוג הוסיף: "במשבר גילינו קהילות מאורגנות,

חזקות ומבוססות שממשיכות עם צו מצפון של חיבור לישראל, גם אם וירטואלי, ומאידך כאלו שבולטת

"ההשלכות עצומות, ועדיין, ההירתמות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה כדי להציל את אחיותיהם ואחיהם בלטה מאוד"

בהן ההסתיידות הפנימית והשקיעה של המבנה הקהילתי".

לצד הקשיים, מקפיד לראות את חצי הכוס המלאה. "ההשלכות עצומות ועדיין, ההירתמות של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה כדי להציל את אחיותיהם ואחיהם במרחק של עשרות אלפי קילומטרים מהם בלטה למרחוק. מחמם את הלב לראות את ההתגייסות הזו".

הראיון המלא - ביום שישי במוסף "ישראל השבוע".

 ?? צילום: אורן בו חקון ?? יצחק הרצוג
צילום: אורן בו חקון יצחק הרצוג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel