Israel Hayom

"חותמת שמעריכים את העבודה שלי"

אורן עמיאל זכה בתואר מאמן העונה בליגת האלופות, אבל הצעות בקיץ מליגת העל לא הגיעו: "מעולם לא פנו אלי, רוצה להתקדם לליגה גדולה יותר באירופה" ● מאמנה הישראלי של נימבורק בראיון מאתונה: "זה מצב מוזר, צריך להגיע לשיא בתחילת העונה"

- יעקב מאיר, שליח "ישראל היום" לאתונה

בחצי הראשון של עונת 2019/20 נימבורק של אורן עמיאל היתה הלהיט של ליגת האלו פות. היא החזיקה במאזן הכי טוב, הציגה את ההגנה החזקה ביותר ונ חשבה לאחת המועמדות לזכייה בטורניר, יחד עם הפועל ירושלים.

ואז הגיעה הקורונה. התקציב ירד, הכוכבים )ביניהם זאק הנקינס שהגיע למכבי ראשל"צ( עזבו, כמה שחקנים מקומיים בכירים שהיוו את השלד של הקבוצה בשנים האחרונות עברו לקבו צות אחרות, ואפילו המאמן הישראלי עצמו לא היה בטוח שיישאר.

בסוף עמיאל חתם לעונה נוספת וכעת הוא מגיע לרבע גמר ליגת האלופות במצב שונה לחלוטין מה מצב שבו היה בחודש מארס.

בפיב"א לא שכחו לעמיאל את ההתחלה הטובה ובחרו בו למאמן העונה של המפעל. "הפרס הזה הוא חותמת שמה שאתה עושה שווה את ההשקעה. אתה רואה שאנשים מע ריכים את העבודה שלך", הוא מספר ל"ישראל היום" בראיון מיוחד מאתונה לאחר הזכייה ורגע לפני המשחק מול א.א.ק אתונה החזקה.

"אנחנו אנשים תחרותיים שרוצים להיות הכי טו בים במה שאנחנו עושים והתואר הזה מראה שגם אנשים מבחוץ יודעים להעריך. בלי הצ וות המצוין, השחקנים, הארגון המצוין והתמיכה מהמשפחה אתה לא מגיע להישגים כאלה", אמר עמיאל.

"ננסה להכתיב את הקצב"

על טורניר הפיינל 8 הייחודי הוסיף: "זו פעם ראשונה שיש אירוע כזה בצ'מפיונס ולא בנסיבות משמחות. זה מצב שונה, כי אתה צריך להגיע לשיא בתחילת עונה וזה די מוזר, אבל זה נותן צ'אנס לכולם להרגיש שהם יכולים להתחרות משום שזה בתחי לת עונה וקבוצות עדיין לא בשיאן". על הנייר א.א.ק עדיפים עם שחקנים כמו טייריס רייס, קית' לנגפורד ואחרים. "יש להם שחקנים עם הרבה שנים של ניסיון ותארים ויכולת מוכחת, אבל אני חושב שהיתרון שלנו הוא שאנחנו יותר רעננים עם רגליים צעירות. ננסה להכתיב את הקצב שלנו, ומי שיצליח לשלוט בקצב יעמיד את עצמו במצב טוב לנצח. עם כל היתרונות שלהם, אנחנו מרגישים שזה לא משהו בלתי אפשרי". בדיעבד, אתה מרגיש פספוס שה עונה האחרונה הסתיימה באמצע? כי הייתם בעיצומה של עונה מעולה. "התחושות שהיו לי בעונה שעברה

באמת לא היו לי מאז שאני מתעסק באימון, אבל זה נגמר ועכשיו אנח נו מתעסקים במצב הנוכחי. השאלה 'מה היה קורה אם', לא מעסיקה אותי מכיוון שזה לא רלוונטי. אם היינו מת עסקים ב'נדמה לי', לא היינו יכולים להתקדם. גם הפועל ירושלים אולי יכולה להרגיש פספוס, אבל הכי נכון זה להמשיך ולנסות להוציא את המ קסימום ממה שקורה".

נסיים בשאלה שכבר נשאלת הרבה פעמים. מתי נראה אותך חוזר לישראל ומקבל פה קבוצה?

"קודם כל, אף אחד מעולם לא הציע לי, אז אפילו לא העמידו אותי בדילמה הזאת" )צוחק; י"מ(. למה באמת?

"אף פעם לא התעסקתי עם זה. יש הרבה מאמנים מצוינים בארץ ואין הרבה קבוצות, וגם אף פעם לא הג שתי את השם שלי בשוק. ובאמת, אני אפילו לא רוצה לחשוב על זה כרגע. טוב לי פה, ולמשפחה טוב, לפעמים אני מרגיש שלאשתי טוב יותר פה. אני רוצה להישאר באירופה כמה שאפ שר, והלוואי שאצליח להתקדם לליגות גדולות יותר. כרגע אני חי את הרגע".

 ??  ?? "א.א.ק? לא בלתי אפשרי"
"א.א.ק? לא בלתי אפשרי"
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילומים: ליגת האלופות של פיב"א ?? עמיאל. "גם ירושלים יכולה להרגיש פספוס"
צילומים: ליגת האלופות של פיב"א עמיאל. "גם ירושלים יכולה להרגיש פספוס"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel