Israel Hayom

ביטחון מופרז

דומיננטי ומנצנץ: בתוך זמן קצר, תחת המאמן החדש ברק בכר, הפך מוחמד אבו פאני לאחד השחקנים החשובים בסגל של מכבי חיפה ● הערב מול טוטנהאם בלונדון הוא ינסה להראות לז'וזה מוריניו שיש בו הרבה יותר מחוש הומור

- ליאב נחמני

מוחמד אבו פאני כיכב אתמול בשתי מסיבות עיתונאים, של טוטנהאם ושל מכבי חיפה, לקראת המשחק ביניהן הערב בשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית.

הוא רק בן ,22 אבל כבר יכול לרשום בקורות החיים הישג: הוא הצליח להיכנס לפה של המאמן ז'וזה מוריניו. "מה אנחנו יודעים על מכבי חיפה? הסרטון המצ חיק של השחקן שלהם", אמר הפו רטוגלי. והכל בגלל סרטון שטותי שרץ ברשת לאחר ניצחון הירוקים על רוסטוב, שבו לעג אבו פאני לכו כב נבחרת אנגליה הארי קיין.

התקשורת הצהובה באנגליה אוהבת מאוד להתעסק בדברים מן הסוג הזה, ומנכ"ל מכבי חיפה אסף בן דב נאלץ להתנצל בשם המועדון מה כרמל. אבל השחקן עצמו לא היה צריך את הפסטיבל הזה כדי להבין שטעה. "הוא כבר חטף על זה בבית", סיפרו חב ריו לקבוצה. הוריו של אבו פאני, יליד כפר קרע, אנשי חינוך. אביו, מורה בבית ספר, התקשר אליו מייד כשראה את הסרטון והבהיר שזה לא מקובל עליו. השחקן הסביר שזה חלק מהחגיגות בחדר ההלבשה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. בהמשך אבו פאני התנצל פומבית בר שתות החברתיות. "פאני" הוא הכינוי שלו בחדר ההל בשה. "כשמו כן הוא, מצחיק", מספרים עליו. על אף גילו הצעיר, אבו פאני הוא אחד השחקנים הדומיננטיי­ם בחדר ההל בשה של ברק בכר. "אחרי ניצחונות הוא עושה לנו חאפלות", סיפר אחד השחק נים, "הריקודים שלו מפילים אותנו. אבו פאני על השולחן בחדר ההלבשה זאת ההופעה הכי טובה שיש. הוא גם חבר טוב, מישהו לצאת איתו למלחמה". תחת בכר הפך הקשר שגדל בכפר גלים לכינור ראשון לרא שונה מאז עלה לקבוצה הבוגרת. תחתיו הוא מרגיש טוב. "כש טוב לאבו פאני, זה מתבטא בי כולת. צריך לשמור אותו במ סגרת", סיפרו במועדון. כשהיה שחקן נוער, הוא חזר ממשחק נבחרת הנוער עם תספורת מוזרה על ראשו. כשהתב קש להסתפר ולא עשה זאת, הוא הגיע למשחק בשבת כשראשו צבוע בשחור, אבל לא בצבע המיועד לשיער, אלא עם טוש, מה שגרם לחבריו בקבוצה לצחוק כל הדרך למשחק חוץ בירושלים. אבו פאני לא היה בסגל לאותו משחק, אבל בחיפה הסבירו ש"הלקח נלמד".

לפני כשלוש שנים, כשהוא רק בן ,19 דרש אבו פאני לעזוב את המועדון כשהבין שלא בונים עליו. הוא הושאל להפועל ר"ג, לאחר מכן - תחת מרקו בלבול - העדיף לצאת להשאלה בהפו על חדרה. "הוא עשה מה שטוב לקריירה שלו", סיפרו קרוביו, ואכן, כיום הוא מר גיש שחקן הרבה יותר שלם.

בקבוצת הנוער שיחק אבו פאני לצד נטע לביא כשהירוקים זכו בשתי אליפויות רצופות. "הם היו צמד קט לני בנוער, ועכשיו זה מתפוצץ גם בבוגרים", התגאו בכרמל. בעונה שע ברה רצה בלבול להשאיר את אבו פאני, אך זה התעקש לעזוב. לחבריו בחדר ההלבשה אמר: "יש פה 11 שחקנים בא נקרים בהרכב, אין לי מה לחפש פה". בשיחות סגורות סיפר בלבול כי הוא מאמין שבתוך שנה-שנתיים אבו פאני מסוגל להיות שחקן מוביל, לא רק בחי פה, אלא גם בנבחרת ישראל. אלא שה כישרון הצעיר העדיף לקחת את 171 הס"מ שלו ולעבור לחדרה.

כשחזר העונה, כאמור תחת בכר, אבו פאני הבין שכל עוד לא יגיע קשר אחורי, הוא זה שישחק. "הוא לא צריך היה לדבר עם בכר", סיפרו קרוביו, "הוא הבין שכל עוד הוא טוב - יתנו לו לשחק. אין לו בעיה להילחם על מקומו, אבל הוא חייב להרגיש שהתחרות הוגנת".

כבר עכשיו אפשר לומר שהפרי צה של מוחמד אבו פאני החלה. ואיזו נקודת פתיחה יש לו, אפילו מוריניו כבר בעניינים.

הפועל ב"ש מחכה לפלזן

גם הפועל ב"ש תנסה הערב (20:30) לסדר לעצמה עונה אירופית, והאמת שאצלה המשוכה הרבה פחות מפחידה: משחק ביתי )באצטדיון המושבה( מול ויקטוריה פלזן הצ'כית.

"במשחק אחד הכל אפשרי", אמר את מול המאמן יוסי אבוקסיס, "אם נהיה מספיק חכמים ומאורגנים - ננטרל אותם. מדובר באחד המשחקים החשו בים שלי ושל הפועל ב"ש".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel