Israel Hayom

"יש לי משימה אחת: לזכות ביורוליג"

- יעקב מאיר

"בוודאות היינו יכולים להיות אלופי אירופה בעונה שעברה" ● "אנשים לא יודעים שנפצעתי פעמיים באגודל בשנה הראשונה שלי" ● "האן.בי.אי זה כבר לא חלום עבורי" ● "לא דיברתי בקיץ עם ריאל מדריד" ● סקוטי ווילבקין, כוכב מכבי ת"א, בראיון בלעדי לרגל פתיחת העונה האירופית של הצהובים

סקוטי ווילבקין, הכוכב הגדול של מכבי ת"א, יפתח הערב עונה שלישית במדים הצהובים במ פגש ביתי מול אלבה ברלין, במחזור הפתיחה של היורוליג.

"אני מתרגש, קצת לחוץ כי אני לא יודע איך העונה תתנהל", הוא פותח ראיון בלעדי ל"ישראל היום", "אבל אני מרוצה מהסגל שלנו ויש לי ביטחון שנעשה דברים יפים העונה". אתה חושש שתצטרכו לשהות בבידוד תקופה ארוכה?

"כן, זה משהו שבראש שלנו, כי בעונה שעברה היינו בבידוד קשוח לתקופה ארוכה, אז אנחנו מקווים שלא נצטרך להתמודד עם זה, אבל אף אחד לא באמת יודע". בדיעבד, טוב שהליגה חזרה לשחק בחודש יוני?

"תלוי מה היו המטרות. להרוויח כסף, או משהו אחר? זכינו באליפות ולכן אני שמח שחזרנו, אם היינו מפ סידים כנראה שהייתי פחות שמח".

אתה מרגיש שאם העונה שעברה לא היתה מסתיימת מוקדם, הייתם יכולים לזכות באליפות היורוליג? "בהחלט היה לנו סיכוי. ניצח נו בעונה הזו כל קבוצה חוץ מריאל מדריד, והראינו שאנחנו יכולים לנצח את כולם, אז אני חושב שהיינו יכולים לזכות באליפות". אז אתה מגיע לעונה הזו כדי לה שלים את המשימה ולזכות בתואר?

"כן, זאת המשימה מאז שהגעתי לכאן. מטרה ראשונה פלייאוף, אחרי זה פיינל פור ואז לזכות באליפות. עד שנשיג את זה, זה כל מה שאנחנו מנ סים לעשות". עד כמה חשוב עבורכם שעומרי כספי יהיה בריא העונה?

"זה עצום בשבילנו. הוא חלק גדול מהקבוצה והוא שחקן דינמי מאוד שמ ביא הרבה להתקפה. נקווה שיישאר בריא ויוכל לעזור לנו".

ומה לגבי דני אבדיה, כמה רחוק הוא יכול להגיע?

"תקרת הזכוכית של דני מאוד גבוהה, יש לו פוטנציאל גבוה והוא יכול להשיג הכל. נראה איך יתמודד באן.בי.אי, כי מה שחשוב זה כמה הוא יצליח להשתפר ולהתפתח".

"יאניס סומך עלי"

ווילבקין (27) הגיע למכבי ת"א בקיץ .2018 בעונה הראשונה התקשה כמו כל הקבוצה, וכבר היו שטענו כי איתו אי אפשר להגיע רחוק. בעונה שעברה הוא כבר התפוצץ, סחב את הצהובים לעונה הטובה ביותר מאז הט רבל ב 2013/14 וחתם על חוזה חדש לשלוש שנים, המוערך בכ 1.7 מיליון דולר לעונה. כעת הוא מגלה לראשונה מה בדיוק השתנה.

"אני לא יודע כמה אנשים יודעים שבעונה הראשונה במכבי נפצעתי פעמיים באגודל הימני. רוב השנה לא יכולתי לזרוק כמו שצריך. חוץ מזה, עכשיו אני מרגיש נוח יותר בעיר ועם החברים לקבוצה. זה מה שהשת נה אצלי". אומרים שגם למערכת היחסים עם המאמן ספרופולוס יש חלק בשינוי.

"הבידוד הקשוח שעברנו עוד יושב לנו בראש, אני מקווה שלא נצטרך להתמודד עם זה העונה"

"נכון. מהרגע שהוא הגיע הוא אמר לי שהוא סומך עלי ומאמין בי. הוא יודע מה אני שווה, וכל הזמן מנסה לעזור לי להיות שחקן טוב יותר".

אתה אוהב את המדינה ואת היש ראלים? כי היו לך כאן כמה סיפורים עם שופטים ועם אוהדים של קבו צות אחרות.

"אני אוהב את תל אביב, אוהב לחיות כאן ולשחק כאן. אשתי אוהבת לחיות כאן וטוב לנו. לפעמים דברים קורים על המגרש והם בכלל לא קשו רים לזה. תל אביב היא כבר כמו בית שני בשבילי".

ומה עם חלום האן.בי.אי, זה משהו שוויתרת עליו?

"כשהגעתי לאירופה אחרי המכללה והתחלתי להרוויח כסף, חלום האן. בי.אי נעלם אצלי. זה כבר לא משהו מיוחד בשבילי. אני נהנה מהזמן שלי באירופה. אני מרוויח יותר כסף ממה שחשבתי שאני יכול להרוויח. אני כאן בשביל המסע ואני פשוט רוצה לשחק כדורסל עד סוף הקריירה שלי".

היו שמועות בקיץ שריאל מדריד רוצה אותך. אם הם יגיעו בעתיד, אתה תרצה ללכת?

"זו שאלה חסרת משמעות, כי יש לי חוזה לשלוש שנים במכבי. אני אוהב את מכבי ולא רוצה לעזוב".

והשמועות היו נכונות? "אני לא דיברתי עם ריאל מדריד והם לא דיברו איתי".

לפני כמה חודשים מייק ג'יימס אמר לי שהוא הגארד הכי טוב באירופה. לדעתך, מי הגארד הכי טוב באירופה?

"לפי העונה האחרונה, ברור מא ליו ששיין לארקין )אנדולו אפס; י"מ(. הוא היה הכי טוב באירופה בשנה האחרונה".

ואיפה היית מדרג את עצמך?

"ההורים שלי אמרו לי לא לחלוק מחמאות לעצמי, אז את זה אני אשאיר לאחרים".

 ??  ?? מכבי ת"א - אלבה ברלין הערב, ,21:05 ספורט 5
מכבי ת"א - אלבה ברלין הערב, ,21:05 ספורט 5
 ??  ??
 ?? צילום: עודד קרני ?? ווילבקין
צילום: עודד קרני ווילבקין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel