Israel Hayom

משטרה בעין הסערה

מכים ומוכים: טענות לאלימות משטרתית קשה כלפי מפגינים חרדים ● 13 נעצרו בבני ברק ● תיעוד מטריד: שוטרים תקפו באלימות צעירים ● במשטרה לא מתנצלים, ומבהירים: "לא נעצום עין נוכח הפרות חוק"

- חנן גרינווד, אבי כהן, איציק סבן ואפרת פורשר

רחובות של זעם: טענות קשות כלפי אלימות משטרתית הושמעו אתמול בעקבות ההפגנות במוצ"ש ועימותים קשים בין שוטרים לחרדים אתמול.

העימותים התרחשו בביתר עילית ובבני ברק בעקבות סגירה של בתי כנסת "שטיבלך" בערים. החרדים, שהתגודדו בהמוניהם, התלוננו על אלימות מופרזת מצד השוטרים, ללא שום הצדקה. האירועים החלו כבר במוצאי שבת, אז הגבירו במשטרה את האכיפה סביב בתי הכנסת וחגיגות שמחת בית השואבה.

האירוע שגרם לאנדרלמוסי­ה התרחש אתמול בצהריים בעת שעשרות חרדים התגודדו סביב כלי רכב של שוטרי יס"מ שהגיע לסגור "שטיבלך", כשפתאום פרץ ממנו אחד השוטרים, זרק דלי על ראשו של ילד ולאחר מכן תפס אותו באלימות.

ממשטרת ישראל נמסר כי "מדובר בתיעוד חלקי במיוחד שאינו מציג את ההתרחשות המלאה ובכל מקרה הוא יבדק ע״י הגורמים המוסמכים לכך".

התיעוד מהאירוע פשט בקבוצות הווטסאפ של החרדים כמו אש בשדה קוצים, וכששוטרים הגיעו לסגור "שטיבלך" בבני ברק, הרוחות התלהטו ברגע. השוטרים והחרדים התעמתו אלו עם אלו, כששוב החרדים מאשימים את השוטרים באלימות לא מוצדקת. החרדים פרסמו תיעוד מהאירוע שבו נראה אחד השוטרים בועט בראשו של מפגין שכבר היה מעוכב.

38 עצורים

במשטרה הבהירו בשיחה עם "ישראל היום" כי האכיפה תימשך. "חלק גדול מבתי הכנסת נסגרו וההתקהלויו­ת בוטלו, אבל רבים מנסים את שיטת מצליח. אנחנו לא מוותרים יותר - אין עוד תירוצים".

בתוך כך, ההפגנות בתל אביב, שהחלו במוצ"ש הסתיימו ב־83 עצורים ובמאות דו"חות שחולקו למוחים על ידי השוטרים. בשעות הבוקר המוקדמות הבינו במשטרה שבבית המשפט לא יהיה סיכוי להאריך את מעצרם והחליטו לשחררם בתחנת המשטרה ולהביא רק עצורה אחת, שגם אותה לבסוף בית המשפט שחרר.

בצמרת המשטרה דחו אתמול בשאט נפש אמירות של פוליטיקאים נגד המשטרה וקריאות שמעודדות מרי אזרחי. גורמים בכירים מתארים את מה שהתרחש במוצ"ש כ"חוסר אחריות ציבורית של חברי כנסת וצפצוף על החוק מצד המפגינים".

גם מ"מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התבטא באופן חריג להפרות החוק בהפגנות באומרו "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו".

הוא הוסיף כי "לצערי, יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר". כהן העניק גיבוי מוחלט לשוטרים ואמר: "אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו. אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך".

גם ארגון נשות השוטרים והסוהרים חיזק אתמול את ידי השוטרים. "הארגון מחזק את שוטרות ושוטרי משטרת ישראל, העושים את מלאכתם בנאמנות ובמקצועיות", אמרה יו"ר הארגון אביגיל שררה.

גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שבסוף השבוע שעבר מתח ביקורת על משטרת מחוז תל אביב שאפשרה קיום תהלוכה לא חוקית, העניק הפעם גיבוי לשוטרים. בציוץ בטוויטר כתב כי "אתם ממלאים נאמנה את שליחותכם".

בד בבד, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ מיקי חיימוביץ (כחול לבן) תכנס את הוועדה בתחילת השבוע הבא לדון בהתנהגות השוטרים בהפגנות שהיו אתמול ברחבי הארץ.

 ?? צילום: קוקו ?? מהומות בבני ברק, אמש
צילום: קוקו מהומות בבני ברק, אמש
 ??  ?? זריקת הדלי על נער חרדי בביתר עלית
זריקת הדלי על נער חרדי בביתר עלית
 ??  ?? מפנים בכוח מפגין בת"א
מפנים בכוח מפגין בת"א

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel