Israel Hayom

שוטר יקר, עד הילדים

- אמילי עמרוסי

שוטר יקר, עד הילדים. אתה עובד קשה, בחום, עם מסיכה. ניצב מול מפגינים או מתפללים שמקללים אותך. מתחכך בפורעי חוק שמסכנים אותך - את כולנו - בהידבקות בנגיף. חוטף מכות, צעקות, יריקות. נחוש לבצע את המשימה ולחזור הביתה בשלום. האם הילד שדחפת אתמול באלימות חזר הביתה בשלום? אני אמא. ראיתי את הסרטונים אתמול. ליבי יצא אל השוטרים במשימה הסיזיפית, המפרכת. שאלתי את עצמי מה אם השוטר היה הבן שלי. אבל אז ראיתי שוטר שמטיח אל המדרכה ילדון שנסע על קורקינט. ושאלתי מה אם הילד עם הקורקינט היה הבן שלי. ושוטר שרודף, אחוז אמוק, אחרי ילד־נער אחר, משליך לעברו דלי, ולא מפסיק לרוץ עד שתופס וגורר אותו. האם כוחנות כלפי ילדים משרתת את המשימה? לאיזה ציות למדינה יגדל ילד שנציגי החוק הפנו אליו אגרופים? והכי חשוב: האם מכות למתפללים יגרמו להם לא להתקהל מחר?

הייתי דוברת מועצת יש"ע בתקופת המאבק בהתנתקות. גם אז היו ילדים שגופם ספג אלימות משטרתית. בת 14 שפונתה לשניידר עם שטפי דם בראש, בידיים ובבטן. בן 14 אחר שפונה לאיכילוב עם "חבלות רבות בכל חלקי גופו, טראומה, פגיעות קשות בצלעות, גפיים, גב" (מתוך דו"ח הרופא). שוטרת שצולמה יושבת על ראש של ילדה מפגינה. שוטר אחר שתועד כשהוא חונק ילדה בכניסה לירושלים.

טענות המפגינים בתל אביב לאלימות משטרתית כלפיהם מחווירות לעומת מה שעברו החרדים יום אחר כך. בחודש האחרון ספגו החרדים בליסטראות של שנאה. חלקן בצדק. אבל אלימות השוטרים שהתפרצה אתמול בקיצוניות, היא כבר הפיכתם לשק אגרוף. מותר לכעוס על התנהלות חלק מהקהילות והחצרות בעניין הקורונה. אסור לכסח ילדים רק כי יש להם פאות. יש לשאול מה מועיל למיגור התקהלויות: קנסות כספיים? מעצרים? שיחות עם ראשי הציבור החרדי? מה שבטוח לא יועיל הוא שחרור נצרת האלימות כלפי החרדים רק כדי לשחרר קיטור. פעם, בתגרות, היו אומרים "בלי לערב הורים". היום צריך להזכיר לשוטרים: "בלי לערב ילדים".

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel