Israel Hayom

הסגר השני מגיע גם לאירופה

שיאים במספר הנדבקים ביבשת דוחקים במנהיגים להטיל מגבלות ● במדריד הוטל סגר כללי ● עלייה חדה בתחלואה גם בבריטניה, בצרפת ובהולנד

- אלדד בק, ואלי לאון

המספר היומי של מקרי ההידבקויות בווירוס הקורונה ברחבי יבשת אירופה שבר אתמול שיאים חדשים מאז תחילתו של הגל השני.

בצרפת נרשמו אתמול כמ71 אלף מקרי הידבקות חדשים; בספרד - 11 אלף; בבריטניה יותר ;10,000ממ ברוסיה ;10,000מכ בהולנד 4,000מכ ובבלגיה - .3,175

לנוכח נתוני ההידבקות הגבוהים, הנובעים גם מהגדלת מספר בדיקות הקורונה במדינות השונות, נשקלת החרפת ההגבלות על האוכלוסייה כדי למנוע את התפשטות המגיפה לממדים שיגרמו לקריסת מערכות הבריאות המקומיות.

על מדריד, בירת ספרד, הוטל סגר כללי, למרות התנגדות הרשויות הממ קומיות. כשליש מכלל מקרי הקורומ נה בגל השני בספרד נרשמים במדמ ריד. הסגר החלקי, שהוטל עד כה על שכונותיה העניות של העיר, לא עזר בצמצום מקרי ההידבקות וממשלת השמאל הפדרלית החליטה להרחימ בו לכל העיר ולכמה מחוזות בקרבמ תה. ראש עיריית מדריד, מהמפלגה השמרנית, יצא בהתקפה חריפה על החלטת הממשלה המרכזית והאשים אותה ברצון לגרום לכאוס כלכלי בעיר מסיבות פוליטיות.

בצרפת, ראשי מערכת הבריאות מתריעים שבתי החולים במדינה אינם ערוכים להתמודד עם עלייה

נוספת במספר הנדבקים בנגיף הקומ רונה ובמספר החולים קשה. במחלמ קות הטיפול הנמרץ בכל רחבי צרפת יש 5,000מכ מיטות, שכחמישית מהן כבר תפוסות בידי חולי קורונה. בעמ רים ליל, ליון וטולוז, תפוסת המימ טות במחלקות לטיפול נמרץ מגיעה .30%מל אם התפוסה תגיע ,60%מל ישקלו העיריות להטיל סגרים מקומ מיים. מצב קשה צפוי בעוד חודש בבתי החולים בפריז, במרסיי ובאקסמאןמפ­רובאנס. החל מהיום יוטלו על תושבי פריז הגבלות חדשות. נשקמ לת גם אפשרות של הטלת סגר כללי מחודש על הבירה. הממשלה עומדת בפני ביקומ רת גוברת על מדיניותה "הלא החלטית והמבולבלת".

גם ברחבי בריטניה הורחמ בו השטחים הנתונים לסדרים מקומיים לנוכח ההתפשטות המגיפה. רה"מ בוריס ג'ונסון אמנם העריך שעד חג המולד "תשתנה המשוואה המדעית" ביחס למגיפה הודות למציאת חיסון או העלאת מספר הבדימ קות. עם זאת, הוא התריע שהמ בריטים עלולים לעמוד בפני חודש "קשה מאוד", גם מעבר לחג המולד.

בהולנד מסר מכון הבריאות הציבורי שגל הקורונה השני במדינה נגרם בעיקר בגלל צעירים שחזרו מחופשות קיץ בספרד ובדרום ספרד, וגרמו להתפשטות הנגיף.

בארה"ב, תשע מדינות דיווחו על שיא בעלייה במספר הנדבקים בנמ גיף הקורונה במהלך השבוע האחרון. מדובר בעיקר במדינות שבהן מזג האוויר הקריר גורם לתושבי האזורים להתכנס בבתים ובמשרדים על חשמ בון פעילות מומלצת באוויר הפתוח.

על פי הנתונים, בקנטקי, במינמ סוטה, בוויסקונסי­ן ובמונטנה נרשמו שלשום שיאים, ובכל ארה"ב דווח על קרוב למ94 אלף מקרים חדשים, הנתון הגבוה ביותר בשבעת השבומ עות האחרונים.

בעיר ובמדינת ניו יורק עלה החשש כי האיזור נמצא על סף התמ פרצות שניה, אך ביומיים האחרונים חלה ירידה באחוז הבדיקות החיוביות ובמספר המאושפזים במדינה.

 ?? תושבים במדריד מוחים על טיפול הרשויות בנגיף צילום:אי.אף.פי ??
תושבים במדריד מוחים על טיפול הרשויות בנגיף צילום:אי.אף.פי
 ?? צילום: רויטרס ?? בוריס ג'ונסון בלונדון, אתמול
צילום: רויטרס בוריס ג'ונסון בלונדון, אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel