Israel Hayom

"טראמפ ממשיך

נשיא ארה"ב הרגיע בסרטון בטוויטר מביה"ח במרילנד: "מצפה לסיים את הקמפיין" ● רופאו האישי: "שוקלים לשחרר אותו הביתה" ● היועץ לביטחון לאומי: "הנשיא מרגיש טוב מאוד" ● פומפאו קיצר ביקור באסיה

- דברה ויוני

ימים לא קלים עברו על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, החל מההודעה על הידבקותו בקורונה ודרך העברתו לאשפוז בבית חולים, אך כעת נראה שהצוות הרפואי כבר רואה את האור שבקצה המנהרה - והוא עשוי להשתחרר בקרוב.

אתמול כינס ד"ר שון קונלי, רופאו של הנשיא, תדרוך נוסף, וניסה לשים סוף לבלבול - אלא שגם מסיבת העיתונאים השנייה בבית החולים וולטר ריד הותירה את הצופים עם שלל מסרים סותרים: מחד, מצבו של הנשיא משתפר, לכאורה, ואפילו שוקלים לשחררו הביתה. מאידך, התברר כי חלו שתי ירידות בריווי החמצן בדם (סטורציה) של הנשיא, והוא מקבל טיפול סטרואידי.

"הנשיא ממשיך להשתפר", פתח רופאו האישי של טראמפ בתדרוך, "כמו בכל מחלה, יש עליות וירידות". לדבריו, הירידה הראשונה בריווי החמצן בדמו של טראמפ התרחשה ביום שישי בבית הלבן, בטרם פונה הנשיא לבית החולים. "היה לו חום גבוה ושיעור החמצן בדמו ירד מתחת ,"94%־ל שחזר קונלי. "המלצתי לחבר אותו לחמצן, למרות שהוא התעקש שהוא לא צריך. בתוך זמן קצר זה עלה מעל .95% הוא היה עם החמצן כשעה. מצבו השתפר, אך המלצנו לפנותו לבית החולים להשגחה". הירידה השנייה היתה בשבת לשיעור של ,93% אך קונלי נמנע מלהיכנס לפרטים נוספים. הרופא גם סירב לענות לשאלות על ממצאים בכל הנוגע למצב ריאותיו של הנשיא.

"אני אחזור בקרוב"

ד"ר שון דולי, רופא נוסף בצוות המטפל בטראמפ, הוסיף לבלבול. הוא גילה מחד כי הנשיא בעיצומו של טיפול בן חמישה ימים בתרופה הנסיונית רמדסיביר וכי כעת נוספה למשטר התרופות שלו גם דקסמתזון, תרופה סטרואידית שאמורה לסייע לבעיות נשימה. מאידך, דולי טען כי הנשיא בלי חום מאז יום שישי בבוקר, שהמדדים שלו יציבים וכי הוא לא מתלונן על קוצר נשימה. רופא נוסף בצוות בריאן גריבלדי אמר כי אם הנשיא "ימשיך להיראות ולהרגיש טוב כמו כעת - נוכל לתכנן שחרור אפילו כבר בשני, להמשך טיפול בבית הלבן".

התדרוך של קונלי והצוות הרפואי הגיע כ־61 שעות אחרי שבבית הלבן החליטו לשחרר סרטון ראשון של הנשיא מבית החולים, בניסיון לפזר את ענן חוסר הוודאות ולהוכיח כי מצבו של טראמפ הולך ומשתפר.

"הגעתי לכאן, ולא הרגשתי כל כך טוב", אמר טראמפ בסרטון, כשהוא יושב מאחורי שולחן עבודה, עמוס במסמכים. "אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו. אנחנו עובדים קשה כדי שאבריא לחלוטין. אני אחזור, בקרוב, ואני מצפה לסיים את הקמפיין". זמן קצר אחרי הסרטון שוחררו גם תמונות של הנשיא עובד בבית החולים.

המאמץ להרגיע את הרוחות הגיע אחרי שביום שבת ראש סגל הבית הלבן, מארק מדוז, סתר את הדברים שאמר קונלי במסיבת העיתונאים הראשונה ואמר כי מצבו של טראמפ מדאיג וכי 48 השעות הבאות הן "קריטיות". על פי דיווח ב־NNC אמש, טראמפ זעם על מדוז בגלל ההתבטאות, ואז הוחלט להוציא את התיעוד שלו מבית החולים. אחרי המהומה שלה גרם, מדוז העניק שלשום ראיון ל"פוקס ניוז" וסיפר כי ביום שישי "באמת היינו מודאגים". "היה לו חום, ורמות החמצן שלו ירדו במהירות", טען. עם זאת, ראש הסגל הוסיף כי הוא "אופטימי מאוד" וכי הנשיא רשם "התקדמות שלא תיאמן" מאז יום שישי.

היועץ האמריקני לביטחון לאומי, רוברט אובריאן, אמר אמש בראיון לCBS כי הנשיא "מרגיש טוב מאוד". אובריאן, עם מזכיר המדינה מייק פומפאו, שקיצר ביקור מתוכנן השבוע באסיה בשל מצבו של טראמפ - היו צפויים לתדרך את הנשיא בהתפתחוית ביטחוניות־מדיניות אמש.

אובריאן, אגב, סיפר כי חברי המועצה לביטחון לאומי יידרשו מעתה לעטות מסיכות, הנחיה שעד כה היתה בגדר המלצה.

ובזמן שמנסים למנוע הדבקות עתידיות, עוד ועוד אנשים בתוך הממשל מגלים שהם כבר חולים.

הנשיא טראמפ: "הגעתי לכאן, ולא הרגשתי טוב. אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו. אנחנו עובדים קשה כדי שאבריא לחלוטין. אני מצפה לסיים את הקמפיין"

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? רופאו של טראמפ, ד"ר שון קונלי
צילום: אי.פי.אי רופאו של טראמפ, ד"ר שון קונלי
 ??  ?? הנשיא טראמפ בבית החולים
הנשיא טראמפ בבית החולים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel