Israel Hayom

בשורה לעסקים הקטנים: הנחה בארנונה של 95%

נפתחה ההרשמה באתר משרד הכלכלה לקבלת הזכאות להטבה ● בין הזכאים: עסקים עם מחזור של עד 200 מיליון ש' עם פגיעה של 60% בהכנסות ● עצמאים עם ירידה של 25% בפעילות זכאים למקדמה

- ערן בר־טל

נפתחה ההגשה לקבלת הנחה בארנונה בגובה של 95% באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, כחלק מהתוכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו מהקורונה.

בשלב הראשון נפתחה הגשה רטש רואקטיבית באתר הסוכנות לעסקים קטנים לחודשים יוני-אוגוסט. עסקים יוכלו לקבל את ההנחה בכפוף לזכאות העסק למענק "השתתפות בהוצאות קבועות" של רשות המסים בגין חוש דשים אלו. מדובר בעסקים עם מחזור של עד 200 מיליון שקלים ושהוכיחו פגיעה של 60% בהכנסות בהשוואה לאותה תקופה אשתקד, או עסקים עם מחזור של עד 400 מיליון שקלים שיש להם פגיעה של 80% בהכנסות בהשש וואה לאותה תקופה אשתקד.

ההנחה בארנונה תינתן מדי חודשיים ועד לחודש יוני ,2021 כשעבור יתרת החודשים הזכאות להנחה תינתן מראש, עבור כל תקופת ארנונה בנפרד, על בסיס החודשיים הקודמים שבהם העסק קיבל מענק הוצאות קבועות ועל בסיס שיעור הירידה בהכנסות. כך לדוגש מה, בחודש אוקטובר כבר ניתן יהיה להגיש בקשה להנחה עבור החודשים נובמבר-דצמבר.

בהמשך, בכפוף לאישור הממשלה, עבור החודשים ספטמבר-אוקטובר, צפויה להתקבל הקלה נוספת שתזש כה את העסקים בפטור מלא מתשלום ארנונה, בכפוף להצגת ירידה של 25% בלבד בהכנסות. על רקע הדיונים להש חמרת הגבלות הסגר וסגירתם של עסש קים נוספים, האישור על הפטור המלא צפוי להתקבל כבר בימים הקרובים. הפטור, כשיאושר, יוגש גם הוא באש מצעות טופס דיגיטלי באתר הסוכש נות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה. כלל הבקשות שיוגשו לסוש כנות לעסקים קטנים ובינוניים, יועש ברו לרשויות המקומיות אחת לחודש, והסוכנות תשפה את הרשות המקומית בגין עלות ההנחה שניתנה לעסקים. העלות התקציבית של התוכנית מוש ערכת ביותר ממיליארד שקלים כשעל פי הערכות עסקים רבים יהיו זכאים לקבלת ההנחה.

בתוך כך, אתמול פרסמה רשות המש סים כי עצמאים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף שקל, שצופים ירידה של 25% לפחות בפעילות בשל משבר הקוש רונה, יכולים להגיש בקשות למקדמה למענק הוצאות לעסק קטן לחודשים ספטמבר-אוקטובר.

ההרשמה נפתחה אתמול

מקדמות על חשבון מענק הוצאות לעסק קטן לספטמבר-אוקטובר יועברו בימים הקרובים לעצמאים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף שקלים, שעוש מדים בתנאי הזכאות למענק ויגישו בקשה לקבלת מקדמה. זכאים לקבלת מקדמה למענק, עצמאים שקיבלו מענק הוצאות לחודשים מארס-אפריל, או מאי-יוני, או לשניהם וצופים כי תהיה להם ירידה בספטמבר-אוקטובר של 25% לפחות בפעילות העסקית בשל משבר הקורונה בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד.

המערכת להגשת הבקשות למקדש מות לעסק קטן נפתחה אתמול, לאחר שבשבוע שעבר כבר פתחה הרשות את האפשרות להגיש בקשה למקדש מה עבור מענק השתתפות בהוצאות קבועות לחברות, שותפויות ועצמאים עם מחזור שנתי של יותר מש003 אלף שקל ועד 400 מיליון שקלים. במסגש רת זו כבר שולמו 84.2 מיליון שקלים 3,700של בקשות למקדמה.

הגשת הבקשות למקדמה למענק הוצאות לעסק קטן, בגובה 50% מסכום המענק לספטמבר-אוקטובר, תתאפשר במהלך החודש הקרוב. המקדמות הן בסכום של עד 3,000 ש', כמפורט: מחש זור שנתי עד 100 אלף ש' - מקדמה בסך 1,500 ש'; מחזור שנתי 200-100 אלף ש' - בסך 2,000 ש'; מחזור שנתי 300-200 אלף ש' - בסך 3,000 ש'.

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? רשות המסים
צילום: יהושע יוסף רשות המסים
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שר הכלכלה פרץ
צילום: אורן בן חקון שר הכלכלה פרץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel