Israel Hayom

בעקבות המשבר, הוא מיועד לכל המעסיקים, מלבד משרדי ממשלה וגופים מתוקצבים ונתמכים, כמפורט בחוק.

- הנתונים עובדו מתוך נתוני רשות המסים וריכוז נתוני לשכת רואי החשבון

מי זכאי למענק "רשת הביטחון הכלכלי" והאם ניתן לתבוע את 7,500־ה שקלים בחודש? האם עדיין ניתן להגיש תביעות בגין החודשים מאי ויוני?

בגין החודשים מאי ויוני ניתן להגיש תביעות למענק זה עד 25 בנובמבר. בגין יולי ואוגוסט ניתן להגיש תביעות למענק זה עד 15 בדצמבר. הוא מיועד לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה. הוא מיועד למי שמחזור העסקים שלו ,2018־ב או 2019־ב (לפי בחירת התובע), היה לפחות 8,568 שקלים ולא יותר 651,600־מ שקלים. מענק זה יינתן למי שמחזור העסקים שלו ירד לפחות ב־%04 בחודש הנתבע, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. גם מענק זה ייחשב הכנסה לצורך חישוב חבות המס, אך לא ישולם בגינו מס הביטוח הלאומי וכמובן לא מע"מ. מהי תקופת הזכאות למענק ההשתתפות בהוצאות הקבועות לעסקים, ועד מתי ניתן להגיש תביעות? המענק הוא בגין החודשים מאי השנה ועד לסוף יוני .2021 בגין מאי ויוני ניתן להגיש תביעות עד 15 בנובמבר, ובגין יולי ואוגוסט ניתן להגיש תביעות עד 15 בדצמבר.

האם גם עסקים חדשים יכולים ליהנות מהמענק "הוצאות קבועות לעסק"?

כן, גם עסקים שרק נפתחו בחודשיים הראשונים של שנת הכספים הנוכחית יכולים לתבוע השתתפות בהוצאות הקבועות אם נרשמה להם ירידה כלשהי במחזור העסק בחודש הנתבע, בהשוואה לינואר פברואר השנה.

מהו סכום המענק החודשי שיינתן לעסק חדש?

מדובר במענק של 3,000 שקלים בחודש לעוסק פטור ועד 4,000 שקלים בחודש לעוסק מורשה. בשני המקרים מדובר בעסקים בעלי מחזור מינימום של 1,500 שקלים לחודש בינואר ובפברואר.

אנחנו שומעים שהפיצוי הוא לעסקים שמחזורם ירד ב־%04 ולעיתים גם ביותר מכך ועכשיו 25% - מהו הנתון הנכון?

הפיצוי לעסקים שמחזורם ירד לפחות ב־%52 נכון לחודשים ספטמבר ואילך. קודם לכן תוכניות הסיוע יועדו לעסקים שמחזורם ירד לפחות .40%־ב עסקים בעלי מחזור של 200-100 מיליון שקלים נדרשו לסף גבוה יותר, של 60% פגיעה במחזור, ועסקים במחזור של עד 400 מיליון נדרשו להוכיח ירידה של 80% במחזורם.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel