Israel Hayom

צו עיכוב יציאה

החגים כבר נגמרים, אך הסגר עדיין נשאר איתנו ● הקבינט: תחילת ההקלות - לכל המוקדם ב־81 באוקטובר ● בשלב הראשון: פתיחת גני הילדים ומקומות עבודה ללא קבלת קהל ● התנאי: מספר הנדבקים היומי יירד 2,000־ל ● אדלשטיין: "כרגע יש רק בלימה, ולא ירידה"

- יהודה שלזינגר, מתי טוכפלד, אסף גולן ודניאל רוט־אבנרי

אחרי שבגל הראשון אסטרטגיית היציאה כשלה והביאה את הגל השני, דנו אתמול בקבינט, בין השאר, באסטרטגיית היציאה מהסגר הנוכחי.

הדיון אתמול הסתיים ללא החלטות, שכן בקבינט מבקשים לבדוק את התקדמות הקורונה לנוכח הסגר בימים הקרובים. התאריך המדובר שממנו יתחילו בהקלות הוא 18 באוקטובר. לפי המסתמן, תחילה ידונו בפתיחה של מקומות העבודה במגזר הפרטי שבהם אין קבלת קהל, וגם בחזרה של ילדי הגנים.

במהלך הדיון התעורר ויכוח בין שר האוצר ישראל כץ לשר הבריאות יולי אדלשטיין. כץ דרש את פתיחת המשק והעסקים הקטנים מייד לאחר החג.

עוד הוא דרש ממשרד הבריאות לערוך הבחנה בין מקומות עבודה שאין בהם הדבקה לבין מוקדי הפרות המוניות של יחידים וקהילות. אדלשטיין מצידו טען שצריך להמשיך את הסגר כי כעת יש רק בלימה במספרים, ולא ירידה.

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו ביקש להחמיר את סכומי הקנסות. לפי המתווה, הקנס על פתיחת בתי עסק בניגוד להנחיות יוכפל 5,000־מ שקלים 10,000־ל שקלים, הקנס על קיום אירועים המוניים יגדל פי עשרה 5,000־מ שקלים ל־05 אלף, וכך גם הקנס על פתיחת מוסד חינוכי.

עוד הוצע כי הקנס על הפרת חובת בידוד יוכפל אף הוא 5,000־מ שקלים 10,000־ל שקלים ובאופן דומה גם הקנס על אי־עטיית מסיכה יעלה מ־005 שקלים 1,000־ל שקלים. עם זאת, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התנגד להצעה, בטענה שאי אפשר לתת כוח כה משמעותי בידיהם של השוטרים.

בנוסף, פרופ' גמזו המליץ על פתיחה מדורגת של המשק לפי שלבים מוגדרים מראש. המעבר ביניהם יתבצע תוך המתנה של שבועיים לפחות בין צעד לצעד. עוד הצעה היא להפעיל כלי החמרה דיפרנציאלי­ים, כלומר הגבלות ממוקדות באזורים שבהם מזוהה תחלואה חריפה. הכלים שאותם יש להפעיל במקומות אלה על פי צוות "מגן ישראל", הם הפעלת סגר תנועה מלא, מניעת התקהלויות בתוך היישוב, סיוע אינטנסיבי לאוכלוסייה והמשך סגירת מערכת החינוך גם לאחר שיתבצעו הקלות ברמה הארצית.

מוקדם יותר אמרו אנשי המקצוע במשרד הבריאות שיידרשו לא פחות משמונה שלבים ליציאה מהסגר, כאשר בין כל שלב יפרידו כשלושה שבועות והמעבר לכל שלב יותנה בכך שלא תחול עלייה בתחלואה

ובמקדם ההדבקה. במקרה של עלייה בתחלואה תהיה עצירה של ההקלות ותיתכן אף חזרה שלב אחורה.

במשרד הבריאות ייתנו את ההקלות בכך שמקדם ההדבקה יתחיל לרדת ויגיע ל־8.0 או פחות, שתהיה עצירה או ירידה במספר החולים הקשים, וכן שמספר המאובחנים היומי יירד גם הוא 2,000־ל חולים. בנוסף, בין מעבר משלב לשלב יכונס הקבינט על מנת לאשר את ההקלות.

מכל מקום, עוד לפני כינוס הקבינט אמרו בכחול לבן כי "אם הירידה בתחלואה תימשך - נפעל לאפשר את צמצום המגבלות ופתיחת העסקים שאינם מקבלים קהל והפעלת החינוך לגיל הרך אחרי חג הסוכות".

3,843 נדבקים

בד בבד, משרד הבריאות פרסם כי אתמול זוהו 3,843 נשאים של קורונה 35,650־ב בדיקות.

מניין הנפטרים עמד על 1,749 בני אדם, לאחר שמחצות שבין יום ראשון לשני ועד אמש הלכו לעולמם עשרה בני אדם.

פרופ' גמזו המליץ להכפיל את הקנס על אי־עטיית מסיכה 1,000־ל ש', ואת הקנס על הפרת בידוד 10,000־ל ש'; השר אוחנה התנגד

 ??  ?? בתפריט: סבלנות. מסעדות סגורות בחיפה צילום: מישל דוט קום
בתפריט: סבלנות. מסעדות סגורות בחיפה צילום: מישל דוט קום
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? אין יוצא ואין בא. מחסום משטרתי בין ת"א לר"ג
צילום: גדעון מרקוביץ' אין יוצא ואין בא. מחסום משטרתי בין ת"א לר"ג
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel