Israel Hayom

"חזרת התיכונים - בעוד כמה חודשים"

דו"ח המרכז הלאומי למערכה בקורונה: "פתיחת שנת הלימודים היתה זרז להתפשטות המגיפה" ● החזרה לשגרה תתחיל עם חידוש פעילות הפעוטונים, הגנים וכיתות א'-ג' בקפסולות ● מערכת החינוך בערים האדומות תישאר מושבתת

- נועם (דבול) דביר ומיטל יסעור בית־אור

"תלמידים יישארו שבועות ארוכים בבית ואפילו חודשים". מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מאשר את הפרסום ב"ישראל היום" שלפיו הלימודים הפרונטליים בכיתות הגבוהות לא צפויים להתחדש בקרוב.

הסיבה לכך היא נתוני תחלואה גבוהים בקרב שכבות גיל אלו. בדו"ח נכתב כי "לאור הנתונים המדאיגים לגבי תחלואת גילאי התיכון, בראייתנו יש לשקול היטב את חזרתם ללימודים פרונטליים בתקופה הקרובה. יש לוודא כי יש היערכות ומוכנות ללימודים מקוונים בלבד, לפרק זמן ממושך - שבועות ארוכים וייתכן שאף חודשים".

אף אחד עדיין לא יודע מתי יסתיים הסגר ומתי תחזור מערכת החינוך לשגרת קורונה, ובדו"ח נכתב כי נכון להחזיר את בתי הספר לפעילות באופן מדורג: בתחילה שכבות הגיל הצעירות - פעוטונים, גני ילדים וכיתות .'ג-'א הסיבה היא שהן "תורמות" הכי מעט לתחלואה הכללית, ומנגד הן נפגעות בצורה הקשה ביותר מהיעדר המסגרת החינוכית, ושהותם בבית פוגעת בכלכלה. בדו"ח נכתב כי "את חזרתם למסגרות יש לבצע תוך הקפדה על קפסולות". כזכור, מדובר בתרחיש שבמשרד החינוך לא נערכו אליו, בשל עמדת משרד הבריאות שלפיו בכיתות אלה יש לקיים למידה ללא קפסולות, וכעת יש להשקיע משאבים אדירים כדי לפצלם.

חט"ב בשלב השלישי

לפי הדו"ח, רק לאחר תקופת זמן מסוימת, ניתן יהיה לשקול את החזרת כיתות ד'-ו' - ורק לבסוף, בהינתן מגמת תחלואה יציבה ונמוכה, לבחון את החזרת תלמידי חטיבות הביניים.

המלצה משמעותית נוספת שנמצאת בדו"ח נוגעת לגני הילדים והכיתות הנמוכות, ולפיה "מומלץ שלא לפתוח כלל את מערכת החינוך בכל שכבות הגיל בערים שיהיו אדומות

לקראת מועד קבלת ההחלטה". המי שמעות: עשרות ערים אדומות, שבהן מאות אלפי ילדים קטנים אשר ימי שיכו להישאר בבית.

בדו"ח נכתב כי שנת הלימודים החי דשה (תשפ"א) היוותה ככל הנראה זרז משמעותי בהתפשטות מגיפת הקוי רונה. לטענתם, הקפדה חלקית בלבד על ריחוק חברתי והחללים הסגורים במוסדות החינוך מעלים את החשש כי אלו היוו כר פורה להתפשטות הנגיף. עיקר הזינוק התרחש בקרב בני נוער. הגילים שבהם חלה עיקר העלייה בתי חלואה הם 17-15 במגזר הכללי.

כזכור, בכתבה שפורסמה ב"ישראל היום" בשבוע שעבר אמר פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציי בור, כי "לימודים סדירים בכל המי ערכת - לא בטוח שבשנת תשפ"א". פרופ' לוין הוסיף כי "כל עוד הנגיף מסתובב בארץ יש סכנה לפתוח את מערכת החינוך כרגיל".

בד בבד, דו"ח של צוות מומחים המייעץ למל"ל קבע כי יש להיערך לדחיית פתיחת מערכת החינוך לכיי תות הגבוהות (ה' ומעלה) עד חנוכה לפחות. תאריך היעד של חזרת מעי רכת החינוך על פי שר החינוך יואב גלנט היתה לאחר חופשת הסוכות - כבר ביום ראשון הקרוב, אך העלייה בתחלואת הקורונה הפכה את היעד ללא רלוונטי.

 ??  ??
 ?? צילום: דוד כהן/ג'יני ?? בית ספר סגור בטבריה
צילום: דוד כהן/ג'יני בית ספר סגור בטבריה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? כיתה בביה"ס "השלום" במבשרת ציון
צילום: אורן בן חקון כיתה בביה"ס "השלום" במבשרת ציון
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel