Israel Hayom

"אין מתווה לחיסון תלמידים כשבתי הספר סגורים"

גורם שאחראי למתן החיסונים: "ילד שמקבל חיסון בתרסיס משתעל ועלול להדביק בקורונה" ● משרד הבריאות: "נדאג למיגון"

- מיטל יסעור בית־אור

איך יחוסנו נגד שפעת מאות אלפי תלמידים כאשר בתי הספר סגורים? מבצע חיסוני השפעת יוצא לדרך, כאשר בין קבוצות היעד לחיסון גם ילדים מגיל חצי שנה ועד כיתה ה'. אלא שאנשי בריאות הציבור מביעים דאגה מכך שבעוד שמבצע החיסונים לילדים אמור להתקיים ברובו בבתי הספר, המוסדות סגורים ואין מתווה אלטרנטיבי.

כמו כן, לא הוסדר נושא המיגון של הצוות הרפואי והסובבים בעת חיסון הילדים באמצעות תרסיס במקום בזריקה. במשרד הבריאות הדגישו כי יש לחסן את תלמיי די בתי הספר עד לאמצע דצמבר, או לכל המאוחר עד 31 בדצמבר. אולם, בינתיים הגורמים המחסי נים לא יודעים איך ואיפה יחוסנו התלמידים. למשרד הבריאות הוגי שה בקשה לאפשר לחסן במקומות פתוחים, אך המשרד מתנגד לכך.

מתוך 4 מיליון מנות חיסון שיי שראל רכשה, יש כרבע 900( אלף) מנות של החיסון בתרסיס פלומיי סט שניתן בתרסיס לאף, במקום בזריקה, ומיועד לגילים שנתיים עד גיל .49

להבדיל מחיסון לשפעת בזריי קה, החיסון בתרסיס ניתן כאשר המחוסן מוריד את המסיכה - מה שמצריך הנחיות מיגון ייחודיות. גורם שאחראי למתן החיסונים אמר כי "ילד שמקבל את החיסון בתרסיס מיידית משתעל או מתי עטש והוא בלי מסיכה".

לדבריו, "אם הוא חולה קורוי נה זה עלול לגרום להפצת הני גיף. את החיסונים נותנים בבתי הספר ליד תלמידים נוספים או במרפאה ליד ההורה וצריך לתת הנחיות מדויקות איך לעשות את זה בצורה בטוחה".

באיגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית פנו למשרד הבריאות וביקשו לדעת האם יש הנחיות מיגון לצוותים הרפואיים והנחיות כיצד לתת את החיסון לתלמידים בזמן שמוסדות החיי נוך בלמידה מרחוק ויש צורך להי קצות כוח אדם שמשרד הבריאות טרם הקצה.

"מבצע החיסון חיוני"

"הצלחה במבצע חיסון השפי עת השנה חיונית למניעת תחי לואה ותמותה משפעת, בפרט בעת משבר הקורונה. שילוב חיסון חי מוחלש במבצע החיסון (לילדים) מחייב היערכות מתאימה", אומי רים באיגוד רופאי בריאות הציבור.

ממשרד הבריאות נמסר כי "התרכיב החי מוחלש יינתן על ידי צוותים רפואיים ממוגנים על פי ובהתאם להנחיות משרד הבריאות. יתקיים דיון לגבי טיב המיגון בוועדות המקצועיות של משרד הבריאות. במשרד הבריאות קיימות הנחיות לפתיחת מרפאות חיסונים. אחד התנאים הוא לחסן בסביבה המבטיחה שמירה על היגיינה ופרטיות המטופל".

 ??  ??
 ?? צילום: ‪PR NEWSWIRE‬ ?? חיסון שפעת בתרסיס
צילום: ‪PR NEWSWIRE‬ חיסון שפעת בתרסיס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel