Israel Hayom

"הפרה והסתירה": ביקורת חריפה על השרה גמליאל

לאחר שהשרה נדבקה, דווח כי שהתה בכיפור בטבריה, בעוד מקום מגוריה - תל אביב ● גמליאל למקורביה: "נסעתי לפני שהחל הסגר - אבל הייתי צריכה להיות זהירה יותר, אשלם את הקנס"

- יהודה שלזינגר ועדי חשמונאי

עוד מכה לאמון הציבור? לאחר שנודע כי השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל (הליכוד), נדבקה בקורונה, דווח ב"הארץ" כי גמליאל שהתה בבית כנסת בטבריה ביום כיפור, ושם על פי החשד נדבקה בקורונה. גמליאל מתגוררת בצפון תל אביב, מרחק של יותר מ־051 ק"מ משם.

בתגובתה הודתה גמליאל כי טעתה, התנצלה ואמרה שתשלם את הקנס. בסביבתה הסבירו כי על פי ההנחיות היבשות היא לא הפרה את הסגר. "מותר לעבור ולשהות בין בית קבע אחד לבית קבע נוסף, והבית שבו שהתה, הצמוד להורי בעלה בטבריה, הוא בית קבע שלהם", טענו מקורביה.

עם זאת, אתמול אמרה גמליאל למקורביה כי היא מבינה שמעבר לשמירה על ההנחיות היבשות - מראית העין חשובה, ושם היא כשלה לס־ ועל כן היא מתנצלת. "אני תמיד מקפידה על הכללים", אמרה ביבתה, "גם כעת הקפדתי. נסענו לפני הסגר, התפללנו על פי המתווה שאושר בממשלה עם הקפדה על מסיכות. נשארנו בבית קבע אבל אני מבינה שיש פה עניין של מראית עין ובהחלט הייתי צריכה להיות זהירה יותר".

בדיווח נטען כי היא שיקרה בחקירה האפידמיולו­גית ולא ענתה למשרד הבריאות שחיפש אותה - אך גמליאל מכחישה זאת מכל וכל. יצוין כי השרה סבלה אתמול מחום גבוה ושוהה בביתה בתל אביב.

רה"מ: "להמתין למסקנות"

בתגובה רשמית שמסרה גמליאל, אמרה: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".

11 מתפללים נדבקו

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת קבינט הקורונה לאירוע ואמר "כולנו מחויבים לקיום הכללים, גם לגבי התקהלויות וגם לגבי שאר הכללים הקשורים בשגרת הקורונה, זה כולל שרים ושרות, חברות וחברי כנסת, כל נציגי הציבור. בעניינה של השרה גמליאל אני מציע לחכות עם המסקנות עד שתסתיים הבדיקה שמתקיימת עכשיו במשרד הבריאות. אני חושב שזה הדבר הנכון לעשות, כדאי לפעול לפי נתונים ובדיקות ולא לפי דיווחים ראשוניים ואני מציע כאן להמתין, בקרוב מאוד נקבל את התמונה המלאה".

יצוין כי שטחו של בית הכנסת "עץ חיים" בשיכון ד' בטבריה אינו עולה על 100 מ"ר. החם של השרה גמליאל, הרב שאול דימרי, משמש חזן בית הכנסת. לדבריו, משפחת כלתו שהתה כבכל החגים בדירה סמוכה לבית הכנסת שהיתה שייכת בעבר לסבתו של בנו חביב ובעלה של השרה גמליאל, וכעת היא רשומה על שמו.

אחד המתפללים ששהה ביום כיפור בבית הכנסת, שאובחן אף הוא כחיובי לקורונה, העריך: "בעזרת הגברים שהו בעת תפילות יום כיפור כ־52 אנשים, ובעזרת הנשים בקומה העליונה שהו עוד כ־51, כך שבסך הכל שהו במבנה כ־04 אנשים".

מעיריית טבריה נמסר כי עד כה ידוע לה על 11 חולים מאומתים שהתפללו בבית הכנסת המדובר ביום כיפור. שישה מהם תושבי טבריה, ועוד חמישה נדבקים מתגוררים מחוץ לטבריה. החקירה האפידמיולו­גית של משרד הבריאות נמשכת, והעירייה קראה לכל מי שהתפלל בבית הכנסת המדובר ביום הכיפורים, להיכנס מייד לבידוד וליצור קשר עם לשכת הבריאות הנפתית.

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? השרה גילה גמליאל
צילום: מארק ישראל סלם השרה גילה גמליאל
 ??  ?? בית הכנסת בטבריה
בית הכנסת בטבריה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel