Israel Hayom

"תחזירו את הבחורים לישיבות ותמנעו אסון"

לקראת שמחת תורה ראשי הישיבות חוששים מאירועי הדבקה המוניים: "שלא ידביקו את המבוגרים" ● המונים התעמתו עם שוטרים בהלוויית האדמו"ר באשדוד

- יהודה שלזינגר ושלומי דיאז

הפרת ההנחיות בציבור החרדי מדאיגה מאוד את מומחי הבריאות והמשטרה, אך השיא עלול להתרחש בשבת הקרובה בעקבות ההחלטה לשחרר את בחורי הישיבות, ולא להחזיר אותם לשמחת תורה.

ראשי ישיבות חרדיות מוכרות וחשובות בישראל כמעט מתחננים להחזיר את הבחורים לחג שמחת תורה אל תוך הישיבות, ובכך למנוע הדבקה המונית של מבוגרים שעלולה לגרום לאסון.

מלוניות קורונה

מדובר ביותר מ־04 אלף בחורים הלומדים בישיבות הגבוהות, שבכל שנה נמצאים בישיבות בין ראש חודש אלול ליום כיפור ואז יוצאים לחופשת "בין הזמנים". במסגרתה הם חוזרים לישיבה רק ליום אחד במהלך חול המועד ולחג שמחת תורה, הנחשב לאחד מרגעי השיא בישיבות וכולל ריקודים, הקפות, אוכל ואווירה מיוחדת. השנה, בגלל הקורונה, שוחררו הבחורים מהישיבות, ובגלל הסגר הם לא צפויים לחזור אליהן.

אחד מראשי הישיבות אמר ל"ישראל היום": "אני לא מבין למה שחררו את הבחורים הביתה דווקא עכשיו. הישיבות כבר הפכו למעין מלוניות קורונה. מה שיקרה עכשיו זה קטסטרופה. צריך להבין, אם הבחורים היו בישיבות, המניינים הרגילים של מבוגרים ללא צעירים היו נעשים צ'יק צ'אק ומתפזרים. במקום שהבחורים הצעירים יהיו יחד ולכל היותר ידביקו זה את זה, עכשיו הם יהיו יחד עם המבוגרים וזאת תהיה סכנה גדולה, ממש פצצה מתקתקת בכל עיר ועיר. אפשר עדיין להחזיר אותם לישיבות ולמנוע אסון של ממש".

ובתוך כך, מ"מ המפכ"ל התייחס אתמול בישיבת הקבינט לציבור החרדי ואמר כי יש לא מעט ריכוזים של קהילות עם חוסר משמעת, וללא רצון להידברות או לשיח עם המשטרה. המפכ"ל הוסיף כי השיא יהיה בשבת הקרובה, חג שמחת תורה, שבו יהיו מאות אירועים, ולמשטרה יש צפי לחיכוכים לא פשוטים עם הציבור החרדי.

בתוך כך, אלפים השתתפו אתמול אחר הצהריים במסע ההלוויה והקבורה של האדמו"ר מפיטסבורג, שנערכה באשדוד.

רבי מרדכי יששכר בער לייפער נפטר מקורונה בגיל ,64 ואתמול נטמן בבית העלמין באשדוד. כאמור, למרות ההנחיות, אלפים הגיעו להלוויה, ומאות חסידים אף התעמתו עם כוחות משטרה שאבטחו את האירוע.

ראש ישיבה: "אם הבחורים היו בישיבות, המניינים הרגילים של מבוגרים ללא צעירים היו נעשים צ'יק צ'אק ומתפזרים"

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? עימותים בהלוויית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד
צילום: לירון מולדובן עימותים בהלוויית האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel