Israel Hayom

וישם לנו בריאות

בשל הקורונה: מעמד ברכת כהנים המסורתי התקיים בנוכחות מצומצמת של כ־002 משפחות ● יותר מחצי מיליון בני אדם צפו בשידור מרחבת הכותל ● "בימים כאלו אנו זקוקים לברכה שבעתיים"

- יורי ילון וחנן גרינווד

סוכות בצל הקורונה: מעמד ברכת כהנים המסורתי בכותל המערבי, שלרוב מגיעים אליו עשרות אלפי בני אדם, התקיים אתמול בבוקר בנוכחות מצומצמת בלבד.

במקום נכחו רק כ־002 משפחות וכהנים מתושבי העיר העתיקה, שיש להם הזכות לפקוד את רחבת הכותל המערבי בהתאם להנחיות הסגר למניעת התפשטות נגיף קורונה.

בקרן למורשת הכותל המערבי ציינו כי יותר מחצי מיליון בני אדם צפו בשידור החי של ברכת כהנים, ששודרה מרחבת הכותל. ברכת כהנים התקיימה במעמד הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, שאליהם הצטרפו רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן, שהוא כהן, וראש עיריית ירושלים משה ליאון.

בסיום תפילה זו נערך מעמד "קבלת עול מלכות שמיים" על ידי הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יוסף והרב לאו, שנשא תפילה לשלום המדינה ולחיילי צה"ל ואמר פרקי תהלים. עם סיום המעמד התקיימה תפילה מיוחדת לשלומו של הרב חיים קנייבסקי ולרפואתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שנדבקו בנגיף הקורונה, ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, מסר כי ידווח על התפילה בכותל לנשיא האמריקני.

"שלום על ישראל"

עשרות הכהנים בירכו בהתרגשות גדולה כשליחי הכהנים כולם את הברכה הכתובה בתורה בתפילת שחרית ובתפילת מוסף, לרפואת כל חולי עמו ישראל בארץ ובתפוצות ולעצירת מגיפת הקורונה. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ: "ברכת כהנים הכתובה בתורה יש בה הבטחה לשמירה מן המזיקים ולשלום על ישראל. בימים קשים כאלו אנו זקוקים לברכה שבעתיים. לדאבוננו, המעמד המיוחד התקיים במתכונת שונה מהרגיל וללא השתתפות רבבות יהודים, אך קיימנו את המסורת במתכונת מצומצמת תוך שמירה על ההנחיות וחיבור כל עם ישראל מהארץ ומהתפוצות".

הקרן למורשת הכותל המערבי מבקשת להזכיר לציבור שלקחה על עצמה בימים אלה להגיד קדיש עבור מי שצריך, במניין המתקיים בכל יום ברחבת הכותל המערבי.

אפשר לשלוח שמות נפטרים לאמירת קדיש באמצעות אתר הכותל או ישירות דרך שליחת ווטסאפ למספר .052-3077788

כמו כן, הקרן מזכירה כי בכל יום חול מתקיימות תפילות בהתאם להנחיות ברחבת הכותל המערבי.

התפילות מועברות בשידור ישיר באתר הכותל ובטלפון ייעודי 02-3011133 לרווחת המתפללים ולזיכוי הרבים.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel