Israel Hayom

Www.israelhayo­m.co.il/corona לצד המגיפה: צניחה במספר העריקים בצה"ל

בדבר אחד הקורונה בכל זאת הועילה: יותר חיילים מעדיפים להישאר בשירות ● הסיבות: רובם לא יכלו לעבוד באופן סדיר בחצי השנה החולפת או לטוס לחו"ל

- חנן גרינווד ירון דורון

בצל הקורונה: צניחה של עשרות אחוזים נרשמה באגף כוח האדם בצה"ל במספר העריקים במהלך חצי השנה החולפת, כך עולה מנתונים שנתקבלו לבקשת "ישראל היום".

בעוד יותר ממיליון בני אדם מובטמ לים ואינם מסוגלים לעבוד, נראה כי דווקא בצבא מצליחים לשמר את כוח האדם. ייתכן כי דווקא העובדה שלא היה אפשר לעבוד בחודשים האחרונים אפרים

חדד, בן 82 מראש העין, נפטר באמצע חודש אוגוסט לאחר שנדמ בק בנגיף. "אבא נזהר ושמר על עצמו", מסמ פרת בתו לימור שרון, "כל מה שאמרו הוא עשה. הוא הקפיד להיות בבית, וכשהוא היה הולך לבית הכנסת הם היו מתפללים בחוץ. במהלך הסגר הוא התפלל בגינה של הבית".

שרון מעריכה כי אביה נדבק בבית החולים. "הוא הרגיש לא טוב ולקחנו אותו לבית חולים. עשו לו בדיקת קורונה והוא יצא שלילי, אבל שם כנראה הוא נדבק. הוא שוחרר, ולאחר עשרה ימים היה לו חום. בבדיקת קורונה הוא נמצא חיובי. הוא שוחרר הביתה, ואחמ רי שלושה ימים היה לו חום גבוה וקוצר נשימה קשה. פינינו אותו באמבולנס לבילינסון ומייד הרמ באופן סדיר היא שגרמה לצניחה בממ ספרי העריקים.

במארס האחרון, אז החל המשבר, עלה מספר העריקים בשני אחוזים, 282 עריקים לעומת 277 במארס ,2019 ואז החלה הירידה התלולה. באפריל 2020 נרשמה ירידה של 25 אחוזים 189( עריקים לעומת 249 באפריל )2019 ובמאי של שבעה אחוזים 227( עריקים השנה לעומת 347 אשתקד). ביוני האחרון חלה ירידה דרמטית של 35 אחוזים 227( עריקים לעומת 347 בשנה שעברה) וביולי של 14 אחוזים 223( עריקים לעומת 260 אשתקד). דימו והנשימו אותו. אחרי שבועיים של אשפוז הוא נפטר".

בני המשפחה לא הורמ שו לבקר אותו בזמן האשפוז: "הוא היה לבד במחלקה בלי שאנחנו לימ טפנו אותו ודיברנו אליו. זו התקופה הכי קשה בחיים שלי, שאני יודעת שהוא כבה לנו מול העיניים ואנחנו לא יכולים לעשות כלום. הייתי מתמ קשרת ומבקשת מהאחיות ללטף אותו ולהגיד לו שאנחנו אוהבים אותו. זה היה קשה". שרון כועסת על אנשים שלא לוקחים ברצימ נות את המחלה. "זו מחלה קשה. הריאות של אבא נגמרו, המחלה אוכלת את הריאות. המחלה הזו קטפה את אבא ומרגיז אותי שלא מתייחסים אליה ברצינות. צריך להישמר, להישאר בבית ולשמור על ההורים". באוגוסט 2020 חלה צניחה נוספת בממ ספר העריקים - ממ503 עריקים 2019מב למ971 עריקים ,2020מב וספטמבר הסמ תיים בנתון זהה לשנה שעברה - 232 עריקים, ללא ירידה או עלייה.

בצה"ל מציינים כי במהלך תקומ פת הקורונה הורחב סל הכלים לסיוע לחיילים בעלי קשיים כלכליים כדי לסייע לאלו שזקוקים לכך. כמו כן, בוצעו מהלכים של קיצור ביורוקרטיה והארכת זכאויות אוטומטית לחיילים שנזקקו לכך. מיזמים אלו, לצד העובדה שאי אפשר לעבוד או לצאת לחו"ל, גומ רמים ככל הנראה לעריקים רבים לשמ קול מחדש את היעדרותם מצה"ל.

"חיילים שהשתלבו חזרה ביחידה לא יישאו בעונש מאסר בפועל ולא יוכתמ מו ברישום פלילי", מבטיחים בצה"ל.

 ??  ?? אפרים חדד ז"ל
אפרים חדד ז"ל
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? פחות עריקים
צילום: לירון מולדובן פחות עריקים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel