Israel Hayom

תביעה: "פוטרתי בגלל היריון"

מנהלת משרד באגודת הסטודנטים של מכללת כנרת זומנה לשימוע בשל "חוסר שביעות רצון" ● אלא שעל פרוטוקול השימוע נכתב שהיא "הריונית" ● האגודה: "הדברים יתבררו בביהמ"ש"

- עדי חשמונאי

בדף הבית שלה מתחייבת אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית כנרת לשמור על זכויות הסטודנטים בקמפוס ומחוצה לו. אבל תביעה שהוגשה נגדה לבית הדין לעבודה בנצרת בטענה לפיטורי עובדת בשל הריונה, מעלה טענות קשות לכאורה בנוגע לערכים שאותם האגודה מבקשת לקדם.

על פי כתב התביעה, תחילתה של הפרשה ב־1 ביולי, פחות מיממה אחרי שיו"ר האגודה היוצאת סיימה את תפקידה ושעות ספורות בלבד אחרי שיו"ר האגודה הנבחר חורש קן נכנס לתפקידו. התובעת, שהיתה בחודש השישי להריונה, שימשה כמנהלת משרד באגודה וכבר בשעות הצהריים התבקשה על ידי קן להתייצב ביום למחרת לשימוע לפני פיטורים. הנימוקים? "חוסר שביעות רצון מקצועית" ו"התייעלות תקציבית".

בראש פרוטוקול השימוע שנכתב למחרת וצורף כנספח לכתב התביעה

נכתב "הריונית". שלושה ימים אחריו קיבלה התובעת מכתב שבו התבשרה כי פיטוריה ייכנסו לתוקף בתוך שבוע כשהנימוק הוא: "לאור התייעלות תקציבית במבנה ובמנגנוני העמותה".

"במכתב סיום ההעסקה נמנעה הנתבעת ולא בכדי לציין את מקצועיותה של התובעת", נאמר בתביעה. לטענת התביעה, גם הנימוק העיקרי לפיטוריה בדבר "התייעלות תקציבית" מעלה תמיהות. לפי התביעה, שלושה ימים אחרי שהפיטורים נכנסו לתוקף, פרסמה האגודה מודעת דרושים לתפקיד שמילאה התובעת בהיקף של 70% משרה - בעוד שהתובעת עצמה עבדה לטענתה בהיקף של 47% משרה בממוצע בלבד.

עו"ד חן טלמור, ממשרד קטן לורנץ בר טל טלמור, המייצג את התובעת, מסר: "בשנת 2020 מצופה שאפליה כנגד נשים והורים מצד מעסיקים תהיה רק בספרי ההיסטוריה. עד אז אני מאמין שרף הפיצוי כנגד מעסיקים שמפלים יעלה". התביעה היא על סך 174 אלף שקלים.

מאגודת הסטודנטים של מכללת כנרת נמסר בתגובה: "כל האדנים עליה מבוססת התביעה מופרכים ומוכחשים מכל וכל. התובעת, שעבדה בעמותה פחות מחצי שנה, מנסה ב'שיטת מצליח' להוציא מהעמותה כספים שלא כדין. יובהר כי כל תהליך סיום העסקתה של התובעת באגודת הסטודנטים, החל בהליך השימוע וכלה בהחלטה לעניין סיום העסקתה וגמר החשבון עימה, נעשה בצורה מסודרת עקב בצד אגודל בהתאם לחוק, והדברים יתבררו עד תום בבית המשפט".

 ?? צילום: גיל אליהו/ג'יני ?? מכללת כנרת ופרוטוקול השימוע עם המילה "הריונית"
צילום: גיל אליהו/ג'יני מכללת כנרת ופרוטוקול השימוע עם המילה "הריונית"
 ??  ?? עו"ד טלמור
עו"ד טלמור

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel