Israel Hayom

מתסמיני הקורונה

שישיות, שביעיות, תוצאות תיקו רוויות שערים ושלל שיאים שנשברים שבוע אחר שבוע ● אין ספק שהנגיף השפיע גם על הכדורגל, ובמקרה של אירופה אחת מתופעות הלוואי היא אינפלציית שערים ● סיבות לא חסרות, אך כבר עכשיו מסתמן: הטירוף כאן כדי להישאר

- דור הופמן

16 גולים ב־081 דקות, 8 גולים ב־09, גול בכל 11 דקות. אלה המספרים שסיפקו שלשום שני משחקי פרמייר ליג בארבע שעות מופלאות. בראשון מנצ'סטר יונייטד הובסה 6:1 על ידי טוטנהאם, ובשני האלופה ליברפול חטפה 7:2 מאסטון וילה.

אלה היו שתי תוצאות היסטוא ריות: לראשונה בתולדות הפרמייר ליג יונייטד ספגה רביעייה במחצית הראשונה, ולראשונה מאז 2011 היא ספגה שישייה בביתה - בעוד ליברא פול ספגה שביעייה ראשונה במסגרת כלשהי לראשונה מאז ,1963 ולראא שונה מאז 1953 אלופה חטפה שביא עייה בליגה. מובן שזו גם היתה הפעם הראשונה בהיסטוריה שיונייטד וליבא רפול סופגות שישה שערים (או יותר) באותו יום, ובמצב העניינים הנוכחי נדמה שזו לא הפעם האחרונה בעונה הזאת שמשהו יקרה בפעם הראשונה. כי משהו קרה לכדורגל. זה ברור. נגיף הקרונה והשלכותיו השפיעו רבות גם על המשחק, ובין שלל הסימפטומים בולט במיוחד זה של כמויות השערים.

להוציא את הליגה הספרדית, שמא ספקת נכון להיום 2.2 שערים למשחק (אחד הנתונים הנמוכים בתולדותיה), הליגות הגדולות חוות אינפלציית שערים. באיטליה סופרים 3.5 גולים למשחק - הממוצע הגבוה ביותר אי פעם בסריה א'; בגרמניה המספר עומד על 3.4 - הגבוה ביותר מאז ;1985 ובא צרפת על 2.67 - הממוצע השני הכי גבוה בשנות האלפיים.

בחודש וחצי של כדורגל בעונה הזאת קיבלנו את התוצאות הבאות, וזאת רשימה חלקית בלבד: 0:8 של באיירן על שאלקה, 3:4 שלה על המבוא רג, ניצחונות 2:5 של אטאלנטה ואינא טר, 0:6 של נאפולי, 4:4 בין אלקמאר לספרטה רוטרדם, ועוד לא מעט 3:3 .2:3או המצב כל כך קיצוני, שפתאום ניצחון 1:3 נחשב למשחק דל שערים.

מי שמבליטה את המגמה בצורה הטובה ביותר היא הפרמייר ליג. אחרי ארבעה מחזורים פחות שני משחקים ממוצע השערים שם עומד על 3.79 למשחק - דבר שלא נראה כמותו מאז .1931 מתוך 38 המשחקים ששוחקו עד כה, עשרה הניבו לפחות שישה שערים - ארבעה מהם במחזור השני שכבר נכנס להיסטוריה. היה זה המא חזור הפורה ביותר מאז קוצצה הליגה לא02 קבוצות, ונכבשו בו 44 שערים בעשרה משחקים, כלומר 4.4 גולים למשחק. בכל פעם שחשבנו שאין יותר משוגע מזה, הגיע המחזור הבא והציב רף טרלול חדש. בראשון היה הא4:3 של ליברפול על לידס, בשני פעמיים 2:5 וא4:3 נוסף, בשלישי 3:3 של צ'לסי אחרי פיגור 3:0 והא5:2 של לסטר על סיטי (שהיה התבוסה הגדוא לה ביותר שספג פפ כמאמן), ובמחזור הרביעי שישייה של טוטנהאם ושביא עייה של אסטון וילה. כל כך הזויה העונה הזאת, שהיו בה יותר שערים שנכבשו אחרי שריקת הסיום מאשר משחקים שהסתיימו .0:0אב

מתבקש לתלות את כמויות השערים בהיעדר הקהל במגרשים - וכמי שהיה בכמה משחקים בעידן החדש הזה אני יכול להעיד שאין דבר שקט יותר מאא צטדיון כדורגל ריק - אלא שהנתונים סותרים את התיאוריה הזאת. אשתקד, כשהליגה חודשה בלי אוהדים, נכבשו 2.72 שערים למשחק, שהם ממוצע זהה לזה שלפני פגרת הקורונה.

הקפיצה הגדולה התרחשה העונה, כך שכנראה יש עוד כמה משתנים. לדעת רבים, המרכזי שבהם הוא קדם העונה הקצר מהרגיל. עקב המצב קבוא צות כמעט לא קיימו משחקי הכנה, בוודאי לא מחנות אימונים, והמאמנים לא הספיקו להכין את הקבוצות לשביא עות רצונם. זה בולט במיוחד אצל הגא דולות, שקיבלו כחודש להכנות לאחר שהשתתפו במסגרות האירופיות וכבר ספגו כמעט כולן תבוסות גדולות.

לאחר ההפסד 3:1 של יונייטד לקא ריסטל פאלאס הודה המנג'ר אולה גוא נאר סולשיאר: "היתה לנו עונה ארוכה, ולא היה לנו מספיק זמן להתכונן לזו הנוכחית". כשמוסיפים לכך שחקנים בבידוד, רכש שלא הספיק להתאקלם ולו"ז צפוץ במיוחד - מקבלים מגוון סיבות אפשריות למבול השערים.

סיבה נוספת טמונה בנקודה הלבא נה. 25 פנדלים נשרקו העונה בקצת פחות מארבעה מחזורים - ממוצע של

 ??  ??
 ??  ?? סלאח ומילנר מנסים להבין מה קורה בתבוסה לאסטון וילה
סלאח ומילנר מנסים להבין מה קורה בתבוסה לאסטון וילה
 ??  ?? סולשיאר נראה מבולבל
סולשיאר נראה מבולבל
 ??  ?? קיין בטירוף אחרי צמד מול יונייטד
קיין בטירוף אחרי צמד מול יונייטד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel